Gå til innhold

Zelda TP bedre på GC (i følge GameSpot)?

Tjohei

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+214asdf125
Herregud som zelda-folket kaster lekene sine ut av sandkassa over dette her. Spill på én plattform blir vurdert etter andre kriterier enn på en annen plattform.

Dessuten så fikk det 8.8, langt fra en dårlig karakter - og mange av poengene hans var helt gyldige (skuffende med midi-musikk og manglende tale).

7505998[/snapback]

Tale i et zelda spill er no-go! Når det er sagt skal han jo naturligvis få lov til å savne det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herregud som zelda-folket kaster lekene sine ut av sandkassa over dette her. Spill på én plattform blir vurdert etter andre kriterier enn på en annen plattform.

Dessuten så fikk det 8.8, langt fra en dårlig karakter - og mange av poengene hans var helt gyldige (skuffende med midi-musikk og manglende tale).

7505998[/snapback]

Enig. Dette er litt for mye pirking. For et spill som får for eksempel 10 på grafikk på DS, ser ikke bedre ut en de fleste 360 spill som fikk 9 for eksempel.....

Lenke til kommentar
gamespot er generelt gjerrige og ustabile med karakterene.

Gjerrige? Jeg synes de ligger rimelig høyt, f.eks 1Up synes jeg føles langt mer "kritiske" (for ikke å snakke om gamer. no :)). Problemet til Gamespot er først og fremst at de ligger på "7-9 skalaen", dvs alt under sju er ræva (til forskjell fra gamer osv der 5 er middels, alt over er bra. )

Lenke til kommentar

7505998[/snapback]

Tale i et zelda spill er no-go! Når det er sagt skal han jo naturligvis få lov til å savne det :)

7506433[/snapback]

Synes absolutt ikke tale i zelda spill er no-go og håper de legger det inn i det kommende zelda spillet. Sammen med ekte orkester musikk(men personlig så synes jeg faktisk det de greier å få ut av midi musikken er imponerende)

Lenke til kommentar

7505998[/snapback]

MIDI musikk: Zelda:TP har noe av det beste lydsporet til et spill jeg har spillet. Til å være MIDI er det vanvittig bra gjort for seg, og faden mellom trygt og utrygt (som når du kommer nær et monster) kan ikke gjøres med orkestermusikk. Tror nok at trekken for musikken kommer ganske enkelt av formatet og ikke fordi lyden er dårlig. Anmelderen ser på MIDI som last gen og nekter å høre på lydsporets kvalitet. Det blir totalt feil, for selv om det er MIDI er det vanvittig dypt og vakkert til tider. Jeg har hørt mange katter bli pint i andre spill i dag, som ikke fikk trekk for det. Kanskje fordi det var top gen musikkfiler.

Tale: Ingen tale i Zelda, slik skal det være. Jeg for min del synes det er greit med tekstbokser fremfor tale. Må somregel ha undertekster på når jeg spiller spill med tale fordi det blir så mye mumling og irriterende knatring i talen som gjør at jeg ikke får med meg en døyt av hva som blir sagt. Igjen tror jeg nok at anmelderen på gamespot ser på det som last-gen og nekter å se på det i helheten av spillet, og er så oppsett på å finne "svakheter" at det blir nesten sykt.

8.8 er langt fra en dårlig karakter, men det spillet blir trukket for er bare dårlig bedømt av anmelderen som burde være såpass proff til å se bort fra små svakheter, som er minimale faktisk, og heller se på det store bildet.

Gamespot har jeg mista all respekt for nå for tiden, for de dømmer på så ræva grunnlag til tider, og selges lett til spill bare de sporter fin grafikk og bra musikk. Har ikke et spill det blir det dårligere karakter. De har satt preferansene som et spill de anmelder skal ha, og har det ikke det ser de ikke på helheten og dømmer utetter de svakhetene fremfor hele spillet.

Lenke til kommentar

For meg virker det som om hardcore zelda-fans har kjørt seg helt fast på en del punkter. "Zelda-spill skal alltid se og høres slik ut! Link er høyrehendt!" Wah wah.

Jeg synes det er helt berettiget at utenforstående (dvs "ikke 100% frelste franchise-tilbedere") setter spørsmål ved konvensjoner som disse spillene ser ut til å ha låst seg litt på.

Misforstå meg rett, jeg gleder meg stort til Zelda på Wii. Jeg har imidlertid ikke fulgt med på serien siden Zelda 2 på NES, derfor har jeg nok andre forventinger enn dere Ocarina\Windwaker-fans. Mangel på orkestral musikk f.eks er skuffende etter å ha fått det andre steder (Dragon Quest VIII f.eks).

Så igjen: omtaler er SUBJEKTIVE ting. Dersom hr Gerstmann ikke synes Zelda er like altoppslukende som dere, så må det da være greit at han setter karakter på basis av det. Det finnes ingen magisk snittkarakter som alle omtaler er nødt til å legge seg på, uansett hva Gamerankings sier....

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Er greit nok at de kan prøve nye ting i zelda, jeg ble for eksempel ikke emo da de brukte celshading i wind waker. Men tale i zelda er en sånn greie som er skummelt, hva om det ender opp slik:

:(

Lenke til kommentar
Et GC-spill får bedre karakter enn en port til en nyere konsoll. Samme som at Final Fantasy IX fikk bedre karakter da det kom til PS2 enn da det ble portet til Xbox360. Hva er problemet egentlig?

7506209[/snapback]

Nå har vel aldri IX kommet til noen annen plattform en PS1 :p

XI derimot er en annen historie.. ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

På en måte kan du si at det er fordi at det er Zelda. For eksempel ville det vært like farlig å gi Gordon Freeman stemme nå, fordi han har trampa rundt såpass mye uten å si noen ting. Når figurer du er kjent med plutselig får stemme kan det bli litt rart, og sjansen for at det lykkes (edit: at det blir så bra som forventa) er ikke så stor :D

Kan vel si at det bare virker rart, men som sagt så ville jeg ikke blitt skikkelig sur om det plutselig kom stemmer på neste zelda, er bare njaaaa skeptisk!

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar
Skal vi kjøpe GC versjonen fordi den fikk bedre karakter? eller Wii versjonen som er bedre?? Eller burde karakteren et spill får, avgjøre hvor bra det egentlig er?

7505927[/snapback]

Det er jo faktisk mulig å lese hele omtalen og gjøre seg opp en egen mening istedenfor å stole blindt på karakterer som blir gitt av personer med andre meninger og erfaringer enn deg selv.

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar
Skal vi kjøpe GC versjonen fordi den fikk bedre karakter? eller Wii versjonen som er bedre?? Eller burde karakteren et spill får, avgjøre hvor bra det egentlig er?

7505927[/snapback]

Det er jo faktisk muligg å lese hele omtalen og gjøre seg opp en egen mening istedenfor å stole blindt på karakterer som blir gitt av personer med andre meninger og er erfaringer enn deg selv.

7507490[/snapback]

Ja, pussig det der. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
På en måte kan du si at det er fordi at det er Zelda. For eksempel ville det vært like farlig å gi Gordon Freeman stemme nå, fordi han har trampa rundt såpass mye uten å si noen ting. Når figurer du er kjent med plutselig får stemme kan det bli litt rart, og sjansen for at det lykkes (edit: at det blir så bra som forventa) er ikke så stor  :D

Kan vel si at det bare virker rart, men som sagt så ville jeg ikke blitt skikkelig sur om det plutselig kom stemmer på neste zelda, er bare njaaaa skeptisk!

7507438[/snapback]

Man kan fint klare å ta med voice-acting og samtidig la Link være stum. Det krever et godt skrevet manuskript. Men det fungerer utmerket i Fable, og det er ingen grunn til at det ikke skal fungere i Zelda. Link har alltid vært stum og bør vel fortsette å være det, men det i seg selv er ingen hindring for å gi de andre karakterene i spillet stemmer.

Men engelsk oversettelse fra japansk kan muligens skape noen problemer...

Lenke til kommentar
Excelsion: Fordi det er større krav til Wii? Hvis samme spillet kommer ut på PS1 og PS3 i dag, hvilken versjon er det man da blir mest imponert over?

7507504[/snapback]

Hvis de ser praktisk talt identiske ut, så ser jeg ingen grunn til forskjellig karakter!

Nei, det er jeg uenig i.

De er nesten identiske spill, og folket flest sier jo at GC har nesten samme grafikk som Wii.

Men nå var det vel heller for faen ikke grafikk karakteren som trakk ned!

Endret av Excelsion
Lenke til kommentar
Et GC-spill får bedre karakter enn en port til en nyere konsoll. Samme som at Final Fantasy IX fikk bedre karakter da det kom til PS2 enn da det ble portet til Xbox360. Hva er problemet egentlig?

7506209[/snapback]

Nå har vel aldri IX kommet til noen annen plattform en PS1 :p

XI derimot er en annen historie.. ^^

7507349[/snapback]

Jada masa.. Jeg fikk i hvertfall fram poenget mitt :p

Lenke til kommentar
Excelsion: Fordi det er større krav til Wii? Hvis samme spillet kommer ut på PS1 og PS3 i dag, hvilken versjon er det man da blir mest imponert over?

7507504[/snapback]

Hvis de ser praktisk talt identiske ut, så ser jeg ingen grunn til forskjellig karakter!

Nei, det er jeg uenig i.

De er nesten identiske spill, og folket flest sier jo at GC har nesten samme grafikk som Wii.

7507567[/snapback]

Ok, så la oss snakke om noe annet enn grafikk. Gerstmann har kanskje bittelitt høyere krav til innovasjon, nytenkning etc i Wii-spill enn på Gamecube? Bortsett fra kontroll-mekanismen så er det, som sagt, samme spill som på Gamecube.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Nei, det er jeg uenig i.

7507567[/snapback]

Gamecube er 5 år gammel, mens Wii er 5 uker. Skal man da stille eksakt samme krav til spillene? Hvordan kan det da ha seg at OoT får bedre eller samme karakter som TP? Kravene til Gamecubespill bør ikke være andre i dag enn de var for 6 måneder siden, da Wii var langt fra ferdig.

Lenke til kommentar
Ok, så la oss snakke om noe annet enn grafikk. Gerstmann har kanskje bittelitt høyere krav til innovasjon, nytenkning etc i Wii-spill enn på Gamecube? Bortsett fra kontroll-mekanismen så er det, som sagt, samme spill som på Gamecube.

7507614[/snapback]

I Wii-reviewet får spillet pepper for sloppy bevegelseskontrollere, og i GC-reviewet skriver de at Wii-kontrollene er "superior". Det henger liksom ikke helt sammen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...