Gå til innhold

Zelda TP bedre på GC (i følge GameSpot)?

Tjohei

Anbefalte innlegg

Vel, da kan vi vel konkludere med at GameSpot, ledet an av Jeff Gerstmann, er offesielt på bærtur. Zelda: Twilight Princess får 8.9 på GameCube, i motsetning til 8.8 på Wii. Likevel sier han at kontrollene er overlegne på Wii (som var et at de store ankepunktene i Wii-reviewet). Og prikken over i-en er jo at i boksen til høyre, der det står hvilke andre konsoller spillet kommer til, står Wii oppgitt som "Best". Så der har man det. Et spill som får 8.8 er bedre enn et spill som får 8.9.

Vi kan da konkludere med at Zelda på Wii fikk 8.8 av denne mannen fordi 1) Han hadde en dårlig dag, 2) Han ble fryktelig skuffet, 3) Han har en personlig aversjon mot Wii og de nye kontrollerne, eller 4) Mannen går på piller og burde vært lagt inn...

(Dette er ikke ment som en "Wii er så mye bedre enn alt annet"-tråd, eller "Zelda er så mye bedre enn alt annet"-tråd, eller "Sutre sutre for at Zelda på Wii fikk så dårlig score". Det er bare en oppgitthet at GameSpot lar en ustabil tester som Jeff få så mye oppmerksomhet.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
som et GC spill så er jo zelda veldig bra.

men i "the grand scheme of things" så er Wii versjonen bedre av de to, selv om den kanskje overall fik 0,1 lavere score, kanskje det han mente.

7505904[/snapback]

Gir ikke mening i det hele tatt. Alle som eier en Wii, eier en GC. Skal vi kjøpe GC versjonen fordi den fikk bedre karakter? eller Wii versjonen som er bedre?? Eller burde karakteren et spill får, avgjøre hvor bra det egentlig er?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Han setter vel høyere krav til Wii en til GC.

7505954[/snapback]

Er nok her "problemet" ligger ja. Husk at mange anmeldere synes at wii-versjonen er dårlig fordi at de mener alle kjøper zelda til begge konsollene og at wii-versjonen ikke er forbedret nok! :D

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig hadde jeg gitt zelda på wii 5/10 bare fordi de etter ørten spill har valgt å gjøre link høyrehendt. Irriterer meg grenseløst.

GC ftw.. der er han fortsatt venstrehendt.. to bad jeg er stuck med wii versjonen.. hehe dakar meg :p

kan ha noe å gjøre med at jeg er venstrehendt.

Lenke til kommentar

Herregud som zelda-folket kaster lekene sine ut av sandkassa over dette her. Spill på én plattform blir vurdert etter andre kriterier enn på en annen plattform.

Dessuten så fikk det 8.8, langt fra en dårlig karakter - og mange av poengene hans var helt gyldige (skuffende med midi-musikk og manglende tale).

Lenke til kommentar

gamespot er generelt gjerrige og ustabile med karakterene.

Vil anbefale www.gamerankings.com som tar gjennomsnitt av mange mange reviews.

Her har de blandt annet tatt snittet av 64 zelda reviews for wii, og snittkarakteren er fantastiske 95,4% av 100

Ikke mange spill kan måle seg med det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...