Gå til innhold

H-K som støtter SDR

Younggoat

Anbefalte innlegg

Halo.

Trenger et tips på et BRA HK som støtter SD-ram.

Gjerne med et tips om kurrant prosessor, som kan få litt ekstrahjelp av en vel fungerende vifte.

Får jeg brukt den gamle ramen, kan jeg legge de ekstra spenna i prosessor/HK.

Tar gjerne imot tips på dyre løsninger, må oppgradere stort så all hjelp mottaes med takk.

:cool:

IAG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er en del billige P4-HK som støtter SDram. SD-ram er jo svinbillig for tida, og om du trenger mye ram men det ikke er så nøye med høy båndbredde så er helt klart SDram tingen. Det er jo kjekt å slippe å kjøpe ny dyr ram også om man sitter med mye SDram.

Jeg har forresten lyst på ny jobb-PC med SDram. Fordi budsjettet til slikt er begrenset og jeg trenger virkelig mye ram til et program her så vil jeg heller ha 2GB "treg" ram enn 512MB-1GB "rask" ram som hele tiden må swappe på harddisken. I mitt tilfelle vil altså SDram ha den klart beste ytelsen.

Lenke til kommentar

Hadde samme dilemmaet når jeg måtte oppgradere for en liten stund siden. Jeg kjøpte til slutt hk med ddr ram, og angrer ikke. Det koster ikke så mye, og du kan sikkert få solgt den gamle ram'en. kjøp deg et billig socket a kort, og en billig xp prosessor + 256 eller 512 ddr ram, etter hva du har råd til. Vil komme på ca 2300-2400 med 256 ddr.

Lenke til kommentar

Desverre! Det var et chipsett fra Sis (tror jeg) som støttet påde SDR og DDR, men man kunne kun bruke en type av gangen. De var ganske upopulære pga dårlig ytelse og er desverre ikke i salg lengre.

PS. Jeg tar gjerne i mot gammel SD-ram og HK mm. om det skal i søpla... Betaler gjerne porto og en 50-lapp også. :grin: (Hvor mye ram og hvilket HK er det forresten?)

Lenke til kommentar

Jeg sitter med et ASUS P2B-DS HK med 500/512p3 boxed cpu 1stk 128 ram 100,1stk 128 ram 133,1 stk kingston 256 133 ,samt en kartong med museums HK & prosessorer,skjermkort m/m. Det ene gamle HKet er et server(dual fcpga) opp til 500 hz med en 350/512p2 boxed.Samt masse gammel-ram.Noen Harddisker også.

SB-64 lyd.......

Kan ikke gå god for at alt er 100, men det burde være 80.Det er gull til å grunnforske med...

:eek:

Tar du alt?

:eek:

[email protected].

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...