Della Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 Skal kjøpe ny PC og funderer litt på valg av vifte. Hvilke av disse to viftene gir den beste kjølingen, og hvor stor er forskjellen i støy? (hørt Silverado skal være bra på dette området) Betaler gjerne litt ekstra for en stillegående vifte, hvis den ikke er noe dårligere. Burde vel nevne at den skal brukes på en AMD 1,4GHz, uten noe særlig overklokking. [ Denne Melding var redigert av: Della på 2001-09-23 12:32 ] Lenke til kommentar
kaifas Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 har kun erfaring med noisecontrol silverado og mitt råd er styr unna den...rådyr med dårlige kjøleegenskaper,det finnes bedre på markede. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 24. september 2001 Del Skrevet 24. september 2001 Jeg har god erfaring med den, men jeg har foreløpig bare en kjølig PIII - ikke akkurat den store utfordringen. Silverado er egentlig ikke så fantastisk stillegående, bare når du kjører ned hastigheten på viftene - da går også temperaturen opp... Den er litt for dyr til å anbefale også, Taisol 760 er et sikkert valg som vanlig. Lenke til kommentar
kaifas Skrevet 25. september 2001 Del Skrevet 25. september 2001 dårlig poengtert fra meg,min AMD 1333 ligger på 36C nå,det er 16 grader i rommet.ved vanlig bruk og normal temp ligger den på 48-52C,rundt 46 idle husker ikke helt Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 25. september 2001 Del Skrevet 25. september 2001 Hvordan er CKG760 i forhold til Thermaltake's Dragon Orb da? Både kjøle- og støymessig. Har hørt at den type vifter som brukes på silverado er mer stillegående enn den vanlige typen vifter. Er det mulig/noe vits å skaffe slike vifter for å montere i kabinetter? Lenke til kommentar
Novec Skrevet 25. september 2001 Del Skrevet 25. september 2001 Har ikke sett disse trommelviftene for vanlig salg enda, men de støyer mindre i forhold til kjøleeffekten. Det kommer bl.a. av at de har en mindre turbulent luftstrøm, og ikke minst at de skaper et høyere trykk enn konvensjonelle vifter. Da snakker jeg om lufttrykk, ikke luftmengde (CFM). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå