Popobawa Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Om noen få uker skal jeg åpne en internett cafe i Asia. Ved den anledning så trenger jeg et navn. Det skal registreres når jeg skal søke om business permit, som det så fint heter. Har grublet over dette lenge og kommer ikke på noe selv, derfor spør jeg her. Hadde vært fint hvis dere kunne tatt dette litt seriøst og ikke tulle så mye. Så, kom med forslag folkens! Hvis dette er feilpostet så beklager jeg så mye. Da får heller en moderator flytte denne. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Så, kom med forslag folkens! Kan være en ide å sjekke noen ord og uttrykk som befolkningen der bruker eller forbinder med et sånt sted - er det tenkt med servering eller bare litt snacks, rekvisita og spill, artikler, eller kun maskiner på dagtid evt. åpen 24/7? Sånt kan hintes om i navnet. webinn24.com wediweb.com wedi24.com farsibit.com Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Det er et sted der folk kan spille, chatte, surfe osv også blir det salg av litt mat og snacks regner jeg med. Men Hovedsaklig så er det net cafe, internett og spill. Lenke til kommentar
binko Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Hmm... Tenker du på domene eller navnet på cafèen? Domeneforslag: playsurfenjoy.com chatsurfplay.com osv eller noe som forteller om det du driver med, slik som Zink sa hadde kanskje vært noe? Lykke til med businessen da! Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Navn på sjappa, ikke domene. Og takk. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Hvor i Asia? Jeg håper virkelig du mener Asia som i verdensdelen, så jeg unngår å dumme meg ut. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 jeg stemmer for et navn som ikke inneholder noe tall, forkortelser i form av "n" for and eller endelser på internettadresser som ".com". Det virker så plastikk. Men det er meg Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Hvor i Asia? Jeg håper virkelig du mener Asia som i verdensdelen, så jeg unngår å dumme meg ut. 7519019[/snapback] Kom med forslag da? Endret 17. desember 2006 av Eulogy Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Sorry, klarte å bruke brors konto. Men ja, Asia, verdensdelen. Landet er Filippinene. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Navn på sjappa, ikke domene. aah, da så... men det blir kanskje et domene etterhvert? Selv har jeg bare smal erfaring med filippinere som sjøfolk, og sånn sett kunne det passet med en Pilipino/ engelsk variant av "Surfebingen" Kanskje noe mere urbant passer som "webcafé" e.l. - kan være fordel med lokal identitet for området også, f.eks. en bydel i Manila og "Hype Webcafé" (det blir "Hype" på folkemunne kanskje, og alle vet hvilken sjappe det gjelder). Referanse til et landemerke i nærheten/ statuen av en krigshelt på torvet, en betydelig kulturpersonlighet eller asossiasjon til jomfru Maria. De er jo utrolig katolske der borte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå