Gå til innhold

Predictive error ?

raannraa

Anbefalte innlegg

Jeg gar et promise Sata II TX4 kort i maskinen. Den har et lite problem. Det er 2 disker tilkoblet som fungerer helt fint, men den 3dje er litt rar.

I programmet som følger med: "Promise disc controller manager" rapporteres det at S.M.A.R.T. status er "predictive error" På de 2 andre er status: Functional.

Det merkes ved at det tar 30-40 minutter å kopiere en film (4,3 GB) fra den disken til en annen. Fra de 2 andre kopieres samme katalog på 2 minutter.

Diskene er Samsung 40 GB Sata II NCQ.

DEt er det samme hvilken port (av de 4) jeg bruker.

ER Disken syk, eller kontrolleren.?

Har gjort noen google søk på "predictive error" men er stadig like grønn !!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette betyr nok at SMART har funnet noe mistenkelig ved disken som kan indikere at den evt. holder på å dø. At du tar så lang tid å kopiere over noe tyder jo også på at noe er galt.

Det kan jo evt. også kontrollerkortet, men det kan du jo fort finne ut ved å midlertidig koble det på en annen port og se om feilen vedvarer. I så tilfelle så ville jeg backupet alle viktige data på disken og evt. brukt reklamasjonsrett på disken om du fremdeles har det.

-Stigma

Lenke til kommentar

Disken er heldigvis tom, var bare noen filmer på den.

Men den er for ung til å dø nå. Bare 10 mnd. Reklamasjon....

Jeg har opplevd at 2 60 Gb travelstar har dødt på meg etter under et år, nå denne. Mens mine gamle (8 år) WD disker fremdeles surrer og går. Slutter nå, dette begynner å bli partiskt.

Takk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...