amiganostalgia Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hei! Kunne tenkt meg en ny 2.5" harddisk til min gamle amiga1200. Har 3.5" disker til den, men hadde vært kjekt med en ny, får jo så store størrelser på de at jeg kan ha alt på den ene disken, av amiga ting altså. Kunne tenkt meg en 60/80GB disk. Greia er at med nyere harddisker, som støtter perpendikulær lagring av data, så vet jeg ikke om dette er kompatibelt med denne eldrende maskinen? Noen genier som vet dette? Kunne tenkt meg en Western harddisk spesielt. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 perpendikulær lagring trengst ikke å støttes i det hele tatt. Det er kun hvordan harddisken selv holder styr på ting det. Nå har jeg aldri rørt en Amiga i mit liv , men en hvilken som helst disk skulle funke, så lenge hovedkortet/BIOS(?) støtter størrelsen på disken. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Nei at det ikke trenger å støttes nei, men nå er amiga gamle greier da, så ikke vet jeg. Perpendikulær lagring var noe jeg dro frem som ett eksempel på at teknologien er nok ganske forandret ifra de harddiskene som var vanlig å bruke i en amiga.. Ble positivt overrasket når jeg nå fant ut at jeg kan få tak i trådløst nettverkskort også til amiga. Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Må ha OS3.5 eller 3.9 for å støtte disker over 4 gig eller ? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Må ha OS3.5 eller 3.9 for å støtte disker over 4 gig eller ? 7505599[/snapback] Nei. Det som anbefales i dag, etter hva jeg er bekjent med, er smartfilesystem. Og det er gratis, sist jeg sjekka. Rom 3.0 holder, Men 3.1 er å anbefale. Jeg bruker ikke os2.0 eller så men det går gjerne der og. Så lenge man har riktig filsystem. Filsystemet blir integrert i RDB'n, og du trenger ikke da å ha det på disk, selv om det er greit å ha. (bare KiB det er snakk om uansett.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå