Aldhissla Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) - 5 ganger så mange dør av legers feibehandlig en av skutevåpen- 90 000 dår årlig av infeksjoner de har pådratt seg på sykehuset 7505225[/snapback] Jeg er mye på sykehuset og der gjør de mye feil. Og det er i Norge. Så dette stemmer nok. Men for å si det sånn da, hvis det ikke hadde vært sykehus hadde død jævla mange fler! 7516427[/snapback] Vet du hva? Det der var en antagelse på et svææært tynt grunnlag! Og det dør ikke så mange av feilbehandling. Punktum. 7516875[/snapback] Og hva slags kilder baserer du det på? Rimelig bastant påstand..... Jobber noen i familien din i helsevesnet? 7517804[/snapback] Fordi hver gang noen dør av feilmedisinering, vil du se det på VG.no/db.no med 56 i skriftstørrelse. Det kan være en grei pekepin. 7517845[/snapback] Tja, en kamerat av meg døde av feilbehandling uten at det kom i pressen. Tror dere det virkelig står en reporter uten for hvert sykehus og spør de som går ut om noen har død grunnet feilbehandling? Det er ikke alle familer som har behov for å gå til pressen hver gang helsevesnet driter seg skjønner dere, de har det som oftest vondt nok..... Det er ganske mange som blir voldtatt i norge uten at det kommer i media. Det er ikke sånn at ALT som skjer står i media, det som SELGER står der, veldig lite annet. Endret 16. desember 2006 av Aldhissla Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Tja, en kamerat av meg døde av feilbehandling uten at det kom i pressen. Tror dere det virkelig står en reporter uten for hvert sykehus og spør de som går ut om noen har død grunnet feilbehandling? Det er ikke alle familer som har behov for å gå til pressen hver gang helsevesnet driter seg skjønner dere, de har det som oftest vondt nok..... Det er ganske mange som blir voldtatt i norge uten at det kommer i media. Det er ikke sånn at ALT som skjer står i media, det som SELGER står der, veldig lite annet. Ikke for å være frekk.. Kilder? Klart.. stemmer det du sier så kondolerer jeg. Men familien til vedkommende tok et valg som ekstremt få gjør. Et litt rart valg fra min synsvinkel, enda rarere at det ikke kom i media. Blir en lege eller sykepleier dømt for å gjøre en feil kommer GARANTERT denne historien i media. Husk at for at man skal kunne si at det ble gjort en feilbehandling må noen være dømt. Slik er det. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Etter å ha undersøkt dette med feilmedisinering så skal jeg være litt forsiktigere. Helsetilsynet hevder mellom 500 til 1000 dør hvert år av feilmedisinering. Dette var i 2002, og tiltak er blitt gjort etter dette, så vi får håpe det er bedre nå. Jeg synes det for øvrig er rart vi ikke hører det oftere i media. Jeg synes det virker som en big deal. Jeg vet dog ikke om dette betyr at 500-1000 dødsfall kunne vært unngått, eller hvordan de ser på det. Endret 16. desember 2006 av Darx Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Jeg kommer ikke med kilder angående hans død, hvilket jeg håper du skjønner, grunnet sakens natur, men de etterlatte fikk erstatning da det viste seg at det hadde skjedd grove feil. Driver ingen hetskampanje mot helsevesnet , men jeg mener at det er på langt nær så bra som det gis uttrykk for. skjønner at dette er sårt for noen da de jobber eller skal jobbe i dette yrket........ Noen linker når det gjelder kriminalitet og feilbehandling...... http://www.ssb.no/vis/emner/00/aar2000/art...9-09-01-01.html http://www.ssb.no/emner/03/05/a_krim_tab/t...6-02-13-01.html http://www.pasientskadenemnda.no/templates/Page.aspx?id=2217 http://www.ssb.no/dodsarsak/arkiv/tab-1999-09-30-01.html http://www.pasientskadenemnda.no/templates/Page.aspx?id=2218 Altså i 710 saker i 2004 så fikk 13,7% medhold, det vil da si noe rundt 80 saker ble det gitt medhold (er jævlig dårlig i prosentregning.......) http://www.pasientskadenemnda.no/templates/Page.aspx?id=2204 Og i 2004 så var det totalt antall drap i norge: 39, vet ikke hvor mange som det ble brukt skytvåpen på (litt verre å finne statistikk) http://www.ssb.no/emner/03/01/10/dodsarsak...6-06-01-01.html Men nå fjerner vi vel oss fra hva denne tråden egentlig handler om....... Endret 16. desember 2006 av Aldhissla Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) ja ble litt alvorlig OT fra humordelen, jeg har i allefall fjernet signaturen min ettersom feilmedisinering var et litt større problem enn jeg hadde antatt, jeg vil allikevel tilføye at det i hovedsak er sykepleiere som dessverre er de største synderne der, ikke legene (I følge statens helsetilsyn) Uansett, når det gjelder kokosnøtter, så er de fæle Endret 16. desember 2006 av Darx Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 ja ble litt alvorlig OT fra humordelen, jeg har i allefall fjernet signaturen min ettersom feilmedisinering var et litt større problem enn jeg hadde antatt, jeg vil allikevel tilføye at det i hovedsak er sykepleiere som dessverre er de største synderne der, ikke legene (I følge statens helsetilsyn) Uansett, når det gjelder kokosnøtter, så er de fæle 7518405[/snapback] Kan ikke prate for andre, men jeg mener ikke at dette er noe kun leger gjør, dette gjelder hele helsevesnet, desverre og ja, kan ikke fordra kokosnøtter, de sniker seg innpå deg når du minst aner det..... :!: Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Ser jeg tok helt feil jeg også, legger meg flat og beklager. Nå er det sånn at det er snakk om at sykepleiere skal inn til rep for å beholde tittel annenhvert år, håper det slår igjennom. Men jeg er jævlig kul fortsatt.. ikkesant? Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) jepp, det hvite kjøttliknende greiene innenfor skallet, nå er det hovedsaklig dyr som spiser dette, men også mennesker tørker eller koker dette 7516954[/snapback] Det tviler jeg på, fordi det ligner ikke på frø i det hele tatt Kokos blir forøvrig brukt til matlagning, drikke og som suvernirer. Det er på ingen måte et ukjent næringsmiddel. 7517864[/snapback] Wikipedia: A Coconut that has been cracked open, showing the composition of the shell, seed, and the cavity inside. The white, fleshy part of the seed is edible and used fresh or dried in cooking. Copra is the dried meat of the seed which is the source of coconut oil. The endosperm surrounds a hollow interior space, filled with air and often a liquid referred to as coconut water, not to be confused with coconut milk. Coconut milk is made by grating the endocarp and mixing it with (warm) water. This produces a thick, white liquid called coconut milk that is used in much Asian cooking, for example, in curries. (den som vi kjøper i norske butikker) Endret 17. desember 2006 av Pinglebolle Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Betyr det at hvis jeg tar en neve kokosmasse og slenger den i en potte med plantejord, så vil jeg om ikke så lenge kunne ligge under min egen kokospalme her i Sarpsborg...? Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Betyr det at hvis jeg tar en neve kokosmasse og slenger den i en potte med plantejord, så vil jeg om ikke så lenge kunne ligge under min egen kokospalme her i Sarpsborg...? 7521205[/snapback] Faen, jeg ler så jeg detter av stolen. :!: Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Betyr det at hvis jeg tar en neve kokosmasse og slenger den i en potte med plantejord, så vil jeg om ikke så lenge kunne ligge under min egen kokospalme her i Sarpsborg...? 7521205[/snapback] Det betyr det, men som du sikkert vet, så er Sarpsborg et lite gunstig sted for kokospalmer, så det ville nok ikke skjedd stort. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Betyr det at hvis jeg tar en neve kokosmasse og slenger den i en potte med plantejord, så vil jeg om ikke så lenge kunne ligge under min egen kokospalme her i Sarpsborg...? 7521205[/snapback] Det betyr det, men som du sikkert vet, så er Sarpsborg et lite gunstig sted for kokospalmer, så det ville nok ikke skjedd stort. 7521507[/snapback] Ikke hvis jeg planter palmene mine i vannsenga da Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Betyr det at hvis jeg tar en neve kokosmasse og slenger den i en potte med plantejord, så vil jeg om ikke så lenge kunne ligge under min egen kokospalme her i Sarpsborg...? 7521205[/snapback] Det betyr det, men som du sikkert vet, så er Sarpsborg et lite gunstig sted for kokospalmer, så det ville nok ikke skjedd stort. 7521507[/snapback] Ikke hvis jeg planter palmene mine i vannsenga da 7521555[/snapback] senga di er nok lite gunstig for alt levende Endret 17. desember 2006 av Pinglebolle Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Betyr det at hvis jeg tar en neve kokosmasse og slenger den i en potte med plantejord, så vil jeg om ikke så lenge kunne ligge under min egen kokospalme her i Sarpsborg...? 7521205[/snapback] Det betyr det, men som du sikkert vet, så er Sarpsborg et lite gunstig sted for kokospalmer, så det ville nok ikke skjedd stort. 7521507[/snapback] Ikke hvis jeg planter palmene mine i vannsenga da 7521555[/snapback] senga di er nok lite gunstig for alt levende 7521682[/snapback] Det tviler jeg på, fordi den stinker skikkelig kompost Lenke til kommentar
scythe Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 aldri stol på statistikk sier jeg mvh scythe Lenke til kommentar
Hakoon Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Seriøst folkens det er ingen grunn til å mase etter kilder i denne tråden. kan vi ikke bare lene oss tilbake og nyte underholdningen? alle vet at statistikk ikke er perfekt vitenskap, kan nevne f.eks at i følge statistikk er din egen seng hjemme i ditt eget hus det farligste stedet du kan være(det er der flest folk dør) Hilsen med en klype salt Håkon Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Husker jeg holdt på å lese "Guiden til unyttig fakta" (Hva veide Elvis da han døde.) Helt i slutten av boka kommer denne faktaen. - Anslagsvis 97% av all statistikk er oppspinn." Det blir jo et paradoks, siden det er ca 97% sjangse for at goså den statistikken er oppspinn. Men uansett. Fakta som at det dør flere pga giftige dyr enn whatever. Det er umulig å fastslå slike fakta, siden det er så og si umulig å dokumentere det. Men uansett, arti læll.. Endret 20. januar 2007 av Armageddon Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Jeg håper en moderator stenger denne tråden ettersom at den endte i søppel. Lenke til kommentar
Pink-Action Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) I følge Hvor mye Elvis veide da han døde? Den ulitimate guiden til unyttig kunnskape, er anslagsvis 97,35618329 prosent av all statistikk oppspinn! EDIT: Setningen er postet to innlegg over meg Endret 21. januar 2007 av Pink-Action Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hva er så morsomt med hvordan folk dør? Ser ikke helt humoren i det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå