MPR_Sleepy Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hei I mitt gode mot og begjær gikk jeg for og kjøpe noen nye komponenter til min noe så gammel maskin. Det endte opp med en fin liten pakke bestående av: Club3D Geforce 7950 GT 512MB PCIe 256BIT, GDDR3, Dual DVI Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz LGA 775 4MB, BOXED m/vifte Asus P5NSLI, nForce-570 SLI Intel Ed Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex 16 2xCorsair XMS2 6400 DDR2, 1024MB PC6400 64Meg x 8, CAS 5-5-5-15. 800MHz. 240pin Fumler veldig med alle disse småledningene fra forsiden av kabinettet mitt, men får da startet maskinen Så setter jeg i komponentene med strøm fra PSU. Skrur på maskinen og etter kansje 3 sekund kommer det en forferdelig pipelyd? Jeg skrur på skjermen for og se om det er en slags hint at skjermen ikke er på... pipelyden går vekk i 2 sekund for derretter og starte igjen Tør ikke annet enn å skru av maskinen. Noen som har opplevd eller vet hva dette skyldes? Siden pipingen gikk vekk 2 sekund når skjermen gikk på tipper jeg at det er noe med skjermkortet som ikke er riktig. Med følgende skjermkortet fikk jeg en strøm kabel. ene enden går inn i skjermkortet, de 2 andre endene har en PSU strøm plugg på seg. Betyr dette at begge 2 skal ha strøm fra PSU'en? virker litt mye fra min side, men hva vet vel jeg om slike nye skjermkort =) Stor takk for alle svar Mvh *desp og litt trist newb-pc-bygger* Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 skjermkortet skal ha extra strøm men er ikke sikker på hvor du kobler den, men kan ikke kobles feil,da pluggen(e) kun passer ett sted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå