Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

mIRC og unggå å bli banna...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eg er på olso.no.eu.undernet.org

der har eg vel vert med 4stk tidligare..

det med ei 64k isdn linje, så det skal vel gå bra med 2 stk med 704k adsl trur eg..

viss ikkje er det vel bare å kjøpe seg shell..

(vil helst ungå det)...

ska teste med /mode Kaksa +x når eg får adsl...

-Kim-

Lenke til kommentar

En annen mulighet: Sjekk om ISP'en deler ut flere ip'er. Bluecom gjør dette. Del nettet med en svitsj, og IKKE ruter. Rutere er crap, og alle rutere har NAT. NAT = ILLE, RUTER = NAT, RUTER = ILLE.

 

Telenor avidi kabel og Bluecom gir individuelle ip'er til maskiner i nettverk delt med svitsj. Dessuten, uten NAT slipper man å forwarde masse porter til maskinene ettersom det er behov.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-22 22:37, skrev Nichotin:

En annen mulighet: Sjekk om ISP'en deler ut flere ip'er. Bluecom gjør dette. Del nettet med en svitsj, og IKKE ruter. Rutere er crap, og alle rutere har NAT. NAT = ILLE, RUTER = NAT, RUTER = ILLE.


Telenor avidi kabel og Bluecom gir individuelle ip'er til maskiner i nettverk delt med svitsj. Dessuten, uten NAT slipper man å forwarde masse porter til maskinene ettersom det er behov.


 

Alle routere har ikke NAT! De aller fleste har mulighet til å ha offesielle ip`er på innsiden, da. Jeg er enig i at NAT er "ille". Ødelegger internett. Men enete isp`en jeg vet om som deler ut fler enn en ip gratis er bluecom! Noen som vet andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...