Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

mIRC og unggå å bli banna...

Anbefalte innlegg

hallo

eg å nabon skal snart ha oss adsl..

begge er aktive på mirc.

vi kommer til å dele internett gjennom router...

men det er fast IP ut og då lurer eg på:

-viss han blir banna på ein kanal kan eg gjer noko for å hnidre at dette gjeld med også?

Hilsen Kim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer helt ann på han som banner. Om det han banner ident+hostname (da blir ikke du banna om du har en annen ident en kameraten din) eller om han banner bare hostname (da blir du også banna)

Men husk... IRC er bare et meningsløst tidsfordriv...

Kom deg ut i vinterværet og få deg noen ekte venner du kan dele bakterier og smittsome sykdommer med!

Lenke til kommentar

Er jo veldig enkelt, da. Bare unngå å bli banna. Slå i veggen i stedet for å kall en op for en [sett inn stygt ord her]. Viss du henger på warez-kanaler har de ofte veldig strenge regler, men de er samtidig lette å følge. Burde ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-20 16:55, skrev SirHartge:

Dette er ikke noe problem. Regg nicket ditt på cservice.undernet.org/live så kan du skrive dette /mode nick +x . Dermed så får du en egen hostmask f.eks [email protected]

AFAIK vil ikke dette hjelpe. Slik jeg har forstått det så vil hosten (altså den som blir skjult av +x) blir bannet uansett. Om ikke dette var tilfelle kunne man jo bare logga ut og vips så var man ikke banna lengre.

Svaret mitt blir derfor ja. Så godt som alle banner hosten og da ryker begge ut, men begge vil da opppføre seg skikkelig slik at dere ikke blir banna?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-20 16:24, skrev hanscats:

Det kommer helt ann på han som banner. Om det han banner ident+hostname (da blir ikke du banna om du har en annen ident en kameraten din) eller om han banner bare hostname (da blir du også banna)

Kom deg ut i vinterværet og få deg noen ekte venner du kan dele bakterier og smittsome sykdommer med!

haha.. den var vel litt drøy.. hva om man faktisk bruker irc til å holde kontakten med VENNER man f.eks GÅR PÅ SKOLE med eller SPILLER FOTBALL med istedet for sms ? :p

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-20 16:24, skrev hanscats:

sier du som henger her på forumet :grin:. forumer er jo ikke så veldig mye bedre. på irc får du i hvertfall svar med en gang.

Lenke til kommentar

LOL det finnes da flere nett enn undernet.) Undernet er jo absolutt ikke det nettet man er på:)

Det du kan gjøre er jo bare å snakke med han fyren, og hviklen kanal er det så superviktig å ikke bli permbannet fra? Du kan jo baer snakke med oppene åp kanalen:)

Lenke til kommentar

hallo

heej Gekko- e du aktiv på forumet asso.. måkje slite dej ut no før d bli ADSL på oss no da.. :razz:

men ej testa ditta +X oplegge..

eg fekk ikkje opp mi ega IP adresse isofall =)

satse på det at der går bra.. :razz:

der er bare det at det kunne blirr irriterande å oppdaga alle kanalane nabon va banna på lixom.. :razz:

-Kim-

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-20 19:36, skrev oceana:

de kan jo også finne på å /dns'e deg, og banne ip...da blir det moro hvis du har fast IP og de slenger en permban på deg...*hehe*

Generelt; følg normal nettetique så går det nok bra...

hehe, jah.. det er derfor jeg er glad jeg har 4 stk =) *priviligert* ..og digge webonline.no

Lenke til kommentar

Hvorfor er dette så meningsløst? HVa med msn og icq fks?

Irc er veldig nyttigt, og kan brukes til flere ting. Som å få hjelp, snakke med kjente osv.

--------------------------------

Når det gjelder ban så kommer det på om *!*@ipen

blir bannet. (Da kommer ingen av dere inn)

Om kameraten din blir banet *!*ident@ip så kan du komme inn. Det er kun om hele ipen blir banet du ikke kommer inn. Men det er vel ikke stort problem å ikke bli banet ? ;p

Og det heter IRC ikke mIRC.

Mirc er programmet du bruker.

[ Denne Melding var redigert av: zuhr på 2002-11-22 13:42 ]

Lenke til kommentar

Tror seriøst dere burde vurdere å ha to abbonement.

Enkelte steder kan man ikke logge på to ganger, osv.

mirc er meningsløst. om ikke man laster ned masse warez da. msn osv. er annerledes. der måp man jo legge folk til en liste, og de fleste man har på lista, kjenner man jo i en viss grad.

[ Denne Melding var redigert av: Nichotin på 2002-11-22 17:04 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...