kjorsch Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Maskinen slår seg av etter kort tids bruk - må trekke ut strømledningen fra veggen og vente litt før jeg starter igjen. Begynte for omkring en måned siden. Maskinen rebooter ikke, bare slår seg helt av. Intet mønster - men kortere tid mellom hver gang jeg må restarte maskinen. Har sjekket: Spenning på strømmen i huset - OK. Hibernate for alt er satt i "Never". Ingen virus (Norton Int. Sec. 2002). Ingen nye programmer de siste tre-fire månedene. Kan det være en programvarekonflikt? Eller temperatur - blir det for varmt, stadig kortere intervaller kunne kanskje tyde på det? Kan det være XP som krangler? Har ikke særlig peiling på dette - og er takknemlig for alle tips og råd. [ Denne Melding var redigert av: kjorsch på 2002-11-20 15:55 ] Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Kan du oppgi specs på maskinen, samt. temperaturer på prosessor og i kabinettet? Gjør du noe spesielt når det skjer? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Er nok tempen, mål cpu temp, skjermkort temp (her mitt problem var), kabb temp, hk temp og sjekk hd for feil... skulle vel holde Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Sjekk at kjølribbe og vifte sitter skikkelig, og at vifta fungerer. Lenke til kommentar
kjorsch Skrevet 22. november 2002 Forfatter Del Skrevet 22. november 2002 Takk for tips - ser ut til at årsaken er funnet: Skrudde av sidedekselet på kabinettet i går, og satt en friskluftvifte til å blås/kjøle ned. Resultat: Ingen problemer! Nå må jeg tydeligvis ut og handle vifter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå