El Netzor Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hei. Jeg lurer litt på i vel og langt fremtiden visst jeg hadde kjøpt en Saab 900turbo. Hvordan trimmer man egentlig en slik bil? Hva kjøper man? Er det mulig og få motoren opp i fek.s 300hk uten ekstremt mye penger?? Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 300 hk blir vel mye.. kanskje 200 hk for en liten slant Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jepp 200. Girkassen i de saabene tåler ikke mer. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Kan fortelle at jeg har hatt en Saab 9000 turbo 16v som jeg trimmet fra 165 hk til ca 200 hk +++ Hadde 3" effektanlegg hele veien, sportsluftfilter og chiptuning. DET var en herlig bil Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Jepp 200. Girkassen i de saabene tåler ikke mer. 7517010[/snapback] Hva visst man bytter girkassen med en bedre 5stegs girkasse? Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 siden det er en turbo bil er det mye du kan gjøre. kjør opp lade trykket monter større intercooler siden det er turbo org så får du mer ytelse av en chip effektanlegg luftfilter større turbo det jeg kommer på i farta uten å gjøre større ingrep på motoren. Lenke til kommentar
craven Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 siden det er en turbo bil er det mye du kan gjøre. kjør opp lade trykket monter større intercooler siden det er turbo org så får du mer ytelse av en chip effektanlegg luftfilter større turbo det jeg kommer på i farta uten å gjøre større ingrep på motoren. 7555572[/snapback] Funker vell ikke og chip`e en bil med mekanisk- sprut/forgasser husker ikke hva det satt i de gamle sabbene atm. Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 siden det er en turbo bil er det mye du kan gjøre. kjør opp lade trykket monter større intercooler siden det er turbo org så får du mer ytelse av en chip effektanlegg luftfilter større turbo det jeg kommer på i farta uten å gjøre større ingrep på motoren. 7555572[/snapback] Funker vell ikke og chip`e en bil med mekanisk- sprut/forgasser husker ikke hva det satt i de gamle sabbene atm. 7565293[/snapback] Har en kamerat som har en 88 mod. 900 turbo 16v, og han har chip trimmet bilen, satt på k&n luftfilter, 3" eksos hele veien, justert opp turbotrykket, og satt på en fet dump ventil, så den låter riktig så fint Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 craven: Du må ha chip for å få lov til å justere opp ladetrykket. Uten chip vil trykksperra slå inn. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 craven: Du må ha chip for å få lov til å justere opp ladetrykket. Uten chip vil trykksperra slå inn. 7568768[/snapback] "trykksperra"? Hvem trykksperre da? Hvor justerer du trykk på gamle saaber? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Trykksperra er en sikkerhetsfunksjon som gjerne kutter bensin eller tenning om trykket blir for høyt. Om wastegaten setter seg fast eller actuatoren revner vil ladetrykket stige til himmels. Med litt flaks ryker toppakninga, litt uflaks brenner man et par stempler. Derfor altså sikkerhet i trykksperre. Ladetrykket justerer man helst med å montere en hardere actuator, men man kan også justere litt med mer preload (stramme opp/korte inn staget) eller montere en bleed på actuatorslangen. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Trykksperra er en sikkerhetsfunksjon som gjerne kutter bensin eller tenning om trykket blir for høyt. Om wastegaten setter seg fast eller actuatoren revner vil ladetrykket stige til himmels. Med litt flaks ryker toppakninga, litt uflaks brenner man et par stempler. Derfor altså sikkerhet i trykksperre. Ladetrykket justerer man helst med å montere en hardere actuator, men man kan også justere litt med mer preload (stramme opp/korte inn staget) eller montere en bleed på actuatorslangen. 7569966[/snapback] Bensinvakta jah, er bare å justere på den, trenger ikke noe chip for å gjøre det! Og man BØR ikke justere ladetrykket på en saab slik snapback forklarer! Korte in wastegaten er en veldi dårlig måte å gjøre det på! Å modifisere på apc boksen er det man burde gjøre! Ta kontakt med http://www.speedpartsnorway.no/ De kan fortelle og har rimelig priser Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Bensinvakt? Hva mener du med det? Trykkbegrensningen ligger programmert i motorstyringen. Ladetrykket finjusteres med lengden på actuatorstaget, men forutsetter riktig actuator. APC er funksjonen som begrenser ladetrykket når motoren har tenningabank. Riktig motorprogram og hardware eliminerer problemet med tenningsbank. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Bensinvakt? Hva mener du med det? Trykkbegrensningen ligger programmert i motorstyringen. Ladetrykket finjusteres med lengden på actuatorstaget, men forutsetter riktig actuator. APC er funksjonen som begrenser ladetrykket når motoren har tenningabank. Riktig motorprogram og hardware eliminerer problemet med tenningsbank. 7572117[/snapback] Den stopper bensinpumpa, kaller den derfor det. Er en skrue på den som er bare å stille på! Wastegaten skal man ikke skru på! Grunnladetryket skal stå på det det står på! Er ikke grunntrykket som skal opp! Kan ødelegge mye ved å justere på den! Motorstyringen har INGEN ting med trykket å gjøre! Er 2 forskjellige "hjerner" Bare ved APC modifisering, Bensinchip, og litt grovere luftfilter får du økt hk mengen tror disse folka er flinkere enn deg: http://speedpartsnorway.no/ Lenke til kommentar
craven Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Lmao, er vell ikke mulig og chippe en bil med mekanisk sprut ? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Jo det er det. Jeg kjørte selv en greit trimma Escort RS Turbo. For å få lov til å justere opp ladetrykket over 0,7bar MÅ styreenheten omprogrammeres med en trim-chip. Om ikke kuttes ganske enkelt tenninga. Escort RS Turbo Serie 1 har K-Jetronic, Serie 2 har KE-Jetronic innsprøytning. Begge er mekaniske og begge krever chipping for å overstyre trykksperra som kutter tenninga ved 0,7bar ladetrykk. Lenke til kommentar
craven Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jo det er det. Jeg kjørte selv en greit trimma Escort RS Turbo. For å få lov til å justere opp ladetrykket over 0,7bar MÅ styreenheten omprogrammeres med en trim-chip. Om ikke kuttes ganske enkelt tenninga. Escort RS Turbo Serie 1 har K-Jetronic, Serie 2 har KE-Jetronic innsprøytning. Begge er mekaniske og begge krever chipping for å overstyre trykksperra som kutter tenninga ved 0,7bar ladetrykk. 7620041[/snapback] yeye, trenger ikke det på en b21et fra volvo.. er k-jet der også Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 yeye, trenger ikke det på en b21et fra volvo.. er k-jet der også 7644872[/snapback] Stor forskjell på å ikke trenge og å ikke kunne. Lenke til kommentar
Insaneus Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 modell er det på 900:en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå