eught Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Jeg prøvde demoen til Need for Speed: Hot Pursuit 2. Det gikk helt fint. til en bestemt sving før alt hengte seg opp. Da jeg restartet, fikk jeg melding om at "system has recovered from a serious error", og den som stod rapportert som "troublemakeren" var driveren til skjermkortet (Hercules FDX8500LE med 64 MB ram). På den tiden var kortet klokket opp 10 mhz, på både minne og gpu. Så fant jeg ut at jeg måtte se om det var det samme på fullversjonen, og det var akkurat samme problemet (før noen spør, JA, jeg lastet ned ulovlig, men det var for å teste. du ville vel heller ikke kjøpt et spill når du visste det var store muligheter for at det ikke funket?). Men i tillegg til at det hang seg opp, så kom det masse trekanter rundt om kring på skjermbildet, og resten av grafikken i spillet ble også helt merkelig. Jeg prøvde å klokke ned, men problemet var fortsatt der. Dette skjer ikke i noen andre spill enn dette. er dette et problem som er kjent med mitt kort eller har klokkingen gitt kortet permanent skade i enkelte spill? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Jeg vet ærlig talt ikke hva som er galt her, men jeg kan ganske sikkert si at ethvert skjermkort av nyere dato tåler mye mer enn 10MHz overklokking uten å ta noen som helst skade! :smile: Prøv å installer nyeste driver til kortet, og kanskje nyeste versjon av DirectX hvis du ikke allerede har gjort d. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Opplevde det samme med mitt Hercules 8500LE 128MB som jeg aldri har overklokket. Er ikke helt sikker på om jeg hadde de nyeste (på den tiden) driverne fra Hercules, iallefall hadde jeg de nest nyeste. Lenke til kommentar
eught Skrevet 20. november 2002 Forfatter Del Skrevet 20. november 2002 har nyeste drivere fra hercules og nyeste directx. prøvde også med ATI sine catalyst drivere, men det var samme problem. virker som det kanskje har noe med hercules sine kort å gjøre. Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Hei! Jeg har akkurat samme problem som deg! Lasta også ned demoen, og opplever det samme som deg - trekanter rundt på skjermen, spesielt på vegen, spiller fryser og henger seg. Grafikken er generelt sett rimelig dårlig. Jeg har W2K SP3/XP Pro SP1 MSI KT3 Ultra-ARU (VIA 333) Siste chipset drivere Nest siste ATI drivere ATI Radeon 8500 - 128MB AMD XP 2100+ Spiller for eksempel Colin McRae 2 og andre spill uten problemer. Ang. lastet ned ulovlig for og teste før du kjøper spillet, jeg ville gjort det samme. Jeg trodde at fullversjonen ville vært bedre, men tydeligvis ikke. Er det rett og slett NFSHP - II som suger? Dette må vi finne ut av eught. Send gjerne PM hvis du finner ut av noe. Alle som har noen konstruktive tips, vær snill og bidra. Sven Lenke til kommentar
eught Skrevet 20. november 2002 Forfatter Del Skrevet 20. november 2002 Letet litt rundt på forumet til rage3d.com og fant denne tråden. der står det at man kan løse problemet ved å sette special effects ned til ett hakk under max. jeg har ikke selv prøvd, for jeg slettet spillet. kan noen andre som har samme problem prøve dette før jeg evt. installerer det igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå