Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har ett hjemmenettverk bestående av 2 maskiner. En stasjonær og en trådløs. Jeg har adsl ifra telenor og deler denne gjennom en trådløs router. Problemer er at internet linja er utrolig ustabil. Både på den stasjonære og den bærbare maskinen. Det virker som om linja detter ut i noen få sekunder, så kommer den tilbake. Dette er irriterende da feks jeg detter ut av irc, java sider og kazaa og må koble til igjen. Hvis jeg restarter maskinen så er linja bra i 30 minutter så begynner den å bli ustabil igjen. Jeg kjører windpws xp på begge maskinene, og både routeren og vettverkskortene har den nyeste firmwaren og driverene. Det er ikke nettverkskortene det er noe galt med da jeg har prøvd både med trådløse kort og vanlige. Tvilre på det er routeren heller da det var like ialle da jeg kun hadde adsl modemet. Jeg har også slått av Wireless Zero Configuration services da jeg ble anbefalt dette, uten at det hjalp. Er det noen som har peiling på hva det kan være? Evt hva jeg kan gjøre? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker nesten som om d kan være ADSL linja d er no galt med. Vet ikke om d gjelder digitale linjer, men husker vi hadde problemer me klikke lyder og sånt i telefonen før Telenor fikk ordna opp i d.

Mulig du bare bør ta en telefon til kundeservice å spørre om de kan sjekke linja for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...