Eijnar Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Heisann! Har en laptop fra skolen, som jeg delvis har kjøpt. Problemet er det at brukeren min ikke får tilgang til alt. Hovedproblemet er at jeg vil avinnstallere Trend Micro OfficeScan som ligger på PC'en. Programmet er helt elendig og sluker alt for mye minne. Vil heller gå over til AVG. Men når jeg skal avinnstallere Trend får jeg opp forespørsel om passord. Noen som vet hvordan jeg kan gå uten om dette og fjerne hele sullamitten? Mvh. Einar Lenke til kommentar
YinYang Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Eg veit desverre ikkje korleis du kan få sletta Trend men eg må seie at å gå over til AVG er veldig bra. Eg har alltid brukt det og det tar nesten ikkje minne og det er veldig effektivt. Om du skal ha betalt versjon av AVG så er det nok men om du berre skal ha gratisversjonar så er det å foretrekke å ha Crap Cleaner som ja, crap cleaner, Og eg liker å ha Ad-Aware som backup virusprogram sidan det ikkje er alltid at AVG fjernar alle virus og spyware. Alle desse programma er eller fins i lovlige gratisversjonar på nettet. Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Ok, takk for det.. Noen som vet hvordan jeg fjerner det da? Må da finnes en måte å gå utenom dette passord drittet på? Mvh. Einar Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Gå innpå mappen til trend og mauelt slette hele dritten? Lenke til kommentar
Beldever Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Tror problemet er at du ikke har administrator-rettigheter. Du bør logge deg inn som administrator og fjerne programmet samt legge inn det nye. Hvis du ikke har admin-passordet, finnes det en oppskrift her: http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/321305/no på hvordan du fjerner det. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Formater hele dritten og legg inn windows og alt på nytt.. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Ueland er her, da blir den nok stengt... Edit: Blir spennede og se om jeg får rett Endret 14. desember 2006 av thomas ll Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Idiotisk å ha passord på pcen sånn at du ikke kan installere flash player engang, håper du får fiksa det(link i tråden) Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Det er ikke bare Adminrettigheter som er problemet her. TrendMicro har lagt inn en funksjon der man må skrive passord for å avinstallere TrendMicro produktene. Dette er sikkert for å sikkre det slik at uvedkommende ikke skal avinstallere den. Det er det også i PC-Cillin 2007. Helt sikker på at det ikke er den du mener da? Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Passordet du blir spurt om er et eget administratorpassord for Trend Micro Officescan. Dette er fordi Officescan på skolen er sentralt administrert, og passordet er der for å hindre det fra å bli avinnstallert. Hvis du nå ikke skal bruke laptoppen på skolenettverket så må du enten slette Trend filer og registryinnstillinger manuelt, eller du må ta med deg laptoppen til skolen og få en administrator til å avinnstallere det. Tviler på at du får passordet da dette sannsynligvis er felles for alle Trend-innstallasjonenen på skolens maskinpark. Trend Officescan er forøvrig et utmerket produkt som har holdt vårt 25000 maskiner virusfri i maaaange år. Eneste "ulempen" er vel at det koster penger. Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 På skolen her får man ikke tilgang til nettet hvis man ikke har trend instalert Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 På skolen her får man ikke tilgang til nettet hvis man ikke har trend instalert 7505925[/snapback] Hva om man har en linux-maskin? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hva om man har en linux-maskin? 7506658[/snapback] Det finnes Trend-produkter for Linux også Lenke til kommentar
Killa833 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) På skolen min (sikkert andre skoler og), så blir allt annet en det som skal være på pc'ene slettet når man slår de av. Så ting man innstalerer eller laster ned forsvinner. Hva må jeg gjøre for å fjerne dette? edit: de kjører forresten Windows 2000 Endret 14. januar 2007 av Killa833 Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Dette er det et program som heter ilusion som gjør, du må ha passord for å deaktivere det Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Sist jeg testet trend micro officescan så brukte det ca 10mb minne. Skjønner ikke hva som er problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå