Frohman Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Hva er det med folk og overhygiene? Det er jo ikke sunt?Dusje hver dag...Wtf? Altså, skjønner det om folk har treninger ol hver dag, men å dusje og vaske seg hver dag blir for overdrevent. Greit nok at man bare hopper i dusjen i 2min under litt varmt vann, og det er det, men det viker som om at folk seriøst dusjer med å vaske seg 1 - 2 ganger om dagen her. Er det bare fordi jeg er nordfra, eller er det usunt? Beklager off-topic. Selv dusjer jeg en 3 - 4 (OMG! Uhygienisk) ganger i uka, og har ingen problemer meg "kukost". 7519286[/snapback] Å dusje hver dag er absolutt ingenting galt i. De fleste leger anbefaler det, vil jeg tro. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Tror ikke det er mange leger som anbefaler folk å dusje hver dag med full innsåping. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Tror ikke det er mange leger som anbefaler folk å dusje hver dag med full innsåping. 7559609[/snapback] *Skrape av huden med smørkniv.* Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Tror ikke det er mange leger som anbefaler folk å dusje hver dag med full innsåping. 7559609[/snapback] Spørs hvilken såpe det er snakk om. Altså, bruker du en mild såpe, som er skånsom mot hodebunn, samt hud, er det ingenting galt i å dusje 1 gang per dag. Selv etter 2 uker uten dusj vil jeg tro jeg fortsatt ikke har segma ( er det ikke det det heter ? ) under forhud, ikke at jeg har testa, men men.. Jeg dusjer hver dag, fordi jeg trener hver dag. Jeg vil ikke lukte svette, beklager. Endret 22. desember 2006 av FirstPrice Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Tror ikke det er mange leger som anbefaler folk å dusje hver dag med full innsåping. 7559609[/snapback] Enig, kan lett bli allergisk mot slikt da. Dessuten blir huden og tørke bort. Tror heller, strengt tatt, det ikke er nødvendig å såpe inn hver eneste cm på kroppen med såpe hver dag, heller og dusje hver dag. Men det finnes jo mildere såper (se underliv såpe) Tror du skal gå uvasket lenge for å få "kukost" Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Altså. Hyppig vasking fører til tæring på hudens naturlige fettlag. Vet ikke hvor gode gjennomsnittlige biologikunnskaper forumet har (tenker vel mest på mine egne ), men bakterier infiserer oss gjerne gjennom huden. Har du et tynt fettlag blir det jo betraktelig enklere for alle slags ulumskheter å trenge inn i kroppen, og det er jo naturligvis ikke alltid så veldig bra. Nå skal det også være sagt at for sjelden rengjøring av huden kan føre til problemer med opptaket av vitamin D, og det er heller ikke bra. Det gjelder å finne den rette balansen. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Vel, det går an å bruke hoved litt også.. Man behøver ikke å dusje seg hver dag, ingenting er så lett enn å slenge slangen i vasken og ta en overhaling av redskapet når det er behov for det. Husk å bruke relativt milde såper og skyld dingsen godt etterpå slik at man unngår irritert hud. Mvh Lommelege jarmo ps. topicen forandret av meg. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Neppe farlig, men ganske så ekkelt, like ekkelt som urenslig mus. Skyll snabben din du, og det er ikke femi å bruke intimsåpe. Dra forhuden bak når du vasker den. Hei vent litt, har jeg postet i denne tråden før? EDIT: Det hadde jeg ikke, så jeg slenger på min "Vask av underlig"-bruksanvisning her, jeg. Trekk forhuden tilbake og vask "spalten" under hodet, bruk intimsåpe og klut, eventuelt rikelig med lunkent vann, vask så langt bak som du kommer for å unngå bakterieflorering o.l., og når du tørker deg, bør du også tørke dette området forsiktig. Endret 25. desember 2006 av Eplefe Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Jeg ville heller hatt en kjæreste som dusjet mer enn gjennomsnittet, enn en som dusjet...uhm...ikke ofte. Dårlig intimhygiene er rett og slett ekkelt. Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Gjest_* Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Hva om man har trang forhud? Dvs at man ikke får vaska "direkte". Er det da større sjanse for å få det da? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Hva er det med folk og overhygiene? Det er jo ikke sunt?Dusje hver dag...Wtf? Altså, skjønner det om folk har treninger ol hver dag, men å dusje og vaske seg hver dag blir for overdrevent. Greit nok at man bare hopper i dusjen i 2min under litt varmt vann, og det er det, men det viker som om at folk seriøst dusjer med å vaske seg 1 - 2 ganger om dagen her. Er det bare fordi jeg er nordfra, eller er det usunt? Beklager off-topic. Selv dusjer jeg en 3 - 4 (OMG! Uhygienisk) ganger i uka, og har ingen problemer meg "kukost". Helt enig, er fra Tromsø(har det noe å si?), dusjer vel 2-3 ganger i uka, lukter ikke noe vondt, så er jeg ikke så fysisk aktiv heller. Bare så det er sagt, du kan svette uten å lukte noe stort, det er ikke svetten som lukter, det er bakterier på overflaten av huden som reagerer med svetten slik at det blir lukt. Har aldri klart å ta en dusj når jeg står opp, våkner vel 30 min før jeg må ta bussen uansett, og den tida bruker jeg på å spise frokost, gå på dass og se på Go'Morgen Norge, ikke nødvendigvis i den rekkefølgen Endret 25. desember 2006 av Bruktbilen11 Lenke til kommentar
multisync Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Uansett så lurer jeg egentlig litt på hvorfor jenter tørker seg nedentil etter et toalettbesøk, mens gutter bare rister. Hvorfor tørker ikke gutter seg i tillegg? du er tydligvis ikke gutt(?), men: papir+penishode= ikke en god ide! det ender bare med å måtte skylle snoppen for å få løst opp papiret, så det ikke ligger papirrester igjen under forhuden, noe som sikkert heller ikke er hygenisk hvis det er der en stund.... Endret 25. desember 2006 av multisync Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg tørker meg etter toalettbesøk selv når jeg bare har urinert. Er ikke sånn at man tar papiret overalt hvor det er vått, er liksom bare å dytte papiret inntill, så forsvinner det meste. Høres i hvert fall ikke noe hygenisk ut å riste urin utover hele toalettet. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Hva om man har trang forhud? Dvs at man ikke får vaska "direkte".Er det da større sjanse for å få det da? 7576680[/snapback] Regner med at noen produserer dette glide midlet raskere enn andre. Hvis man har trang forhud, er det vel heller bare vanskeligere å vaske, tror ikke menn med trang forhud får det raskere. Edit: Kjempeflott såpe Endret 26. desember 2006 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
Mr. Ichkitdze Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Smegma (kukost) har vel ikke akkurat drept noen enda etter det jeg har hørt, men det kan faktisk indikere at man har sykdommer. Har du unormal høy smegmaproduksjon utover det som bør regnes som normalt for unge menn og at du er seksuelt aktiv, bør du prate med fastlegen din. PS: Det er IKKE anbefalt å rense/vaske penis med alle slags "intimsåper" hver eneste dag. DETTE kan føre til hudsykdommer som du virkelig ikke trenger på festkjeppen. Anbefalningen er da at man skal skylle vekk smegma og heller bruke intimsåp tre til fire ganger i uken. Husk at det er en naturlig grunn til at vi har en talgkjertelproduksjon rundt penis, denne skal fortsatt være der.. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Det er nok ikke farlig, bare utrolig ekkelt.... Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Tror jeg har mye høyere produksjon av kukost enn hva som er normalt. Får et tynt, tynt "lag" etter en halv dag. Hva kan være galt med meg, og hva bør jeg gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Gjestegjest Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Selv har jeg kukost, syns det lukter vondt når jeg drar forhuden tilbake. Hater å ta det bort egentlig, for syns det er så ekkelt å ta på selve penishodet med hva som helst, gjelder også papir og lignende. Det kiler/er ubehalglig syns jeg. Tips? Aldri hørt at det skal vere farlig. Men nå stikker jeg å tar en dusj, som jeg tar minst 1 gang annenhver dag. Lenke til kommentar
Mr. Ichkitdze Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Tror jeg har mye høyere produksjon av kukost enn hva som er normalt. Får et tynt, tynt "lag" etter en halv dag. Hva kan være galt med meg, og hva bør jeg gjøre? 7583356[/snapback] Hvor gammel er du? I puberteten er det ikke unormalt med veldig høy smegmaproduksjon, det er faktisk normalt at talgkjertelene i denne perioden går litt løpsk Fant også denne artikkelen om problematikken. Den svarer vel egentlig veldig greit på spørsmålet vil jeg tro Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 hvordan kommer kukosten hver dag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå