WitNo Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Ok. Jeg innser at dette er litt sært, men det irriterer meg og jeg vil ha en løsning. Her er saken: For en tid tilbake siden foretok jeg en ren windows xp installasjon på en nyinnkjøpt harddisk. Den gamle disken hadde jeg satt som slave på D: Slavedisken var nesten tom, med unntak av noen mp3-filer i root-katalogen. I løpet av installasjonen har nok winXP tatt en sjefsavgjørelse om at D: drevet skulle fungere som "My Music" mappe. Når jegnå åpner D: drevet får jeg opp en bakgunn med "My Music" med tilhørende bilder, ikoner og menyer. Jeg kan bare ikke finne ut av hvordan jeg får WinXp til å behandle harddisken som en harddisk og ikke som en "My Music"-foldeer. Sært - men fryktelig irriterende... Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
klarsen91 Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Jeg har ikke vært borti dette problemet så jeg vet ikke sikkert, men jeg gjorde et raskt søk i registret etter "My Music", og fant da key'en HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerShell FoldersMy Music Kanskje det vil være tilstrekkelig å endre på verdien av denne? Det er forøvrig flere key'er som også heter My Music, f.eks. HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerUser Shell FoldersMy Music Det er mulig du må endre på flere av dem. Bare søk etter "My Music" i registret, og prøv deg frem! Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Last ned Powertoys 2.0 for XP og installer TweakUI, der kan du under My Computer endre flere mappe-plasseringer. lqpl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå