YinYang Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Tror ikke det er umulig å entre en annen/høyere dimensjon enn den vi opptrer i dag. en bekjent mener å ha sett den "4 dimensjonen", hvordan aner jeg ikke Han sa han så oppbygningen av alt det organiske. "Jeg kan se tvers igjennom alt". 7526401[/snapback] Om han såg gjennom alt så var det i alle fall ikkje den 4 dimensjonen han såg. Det er ikkje sånn den 4 dimensjonen fungerar. Den 4 dimensjonen er tid, altså det er den som gjer at vi berre ser nåtidas del av personen når vi ser på han i staden for at vi ser alle måtar personen har vore over heile livet, dette gjelder for ting og. Om han hadde sett oppbygninga hadde det vore meir sannsynlig at han berre såg den 1 og 2 dimensjon. http://www.shoutwire.com/viewstory/18527/The_Tenth_Dimension sjå denne for meir informasjon om dimensjonane. Endret 18. desember 2006 av YinYang Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Skal ikke utelukke det førstnevnte, men han er utrolig smart kar, en "opplyst" en. For meg virker det som disse menneskene har et/har hatt et rusproblem. Det ser vi gjennom historien også. Hvorfor har det seg slik? 7527575[/snapback] ta f.eks orakelet som satt over en fjell sprekk der det kom gass ut, hun ble høy og snakket... indianerene røyket opium får å komme i kontakt med åndene... kunstnere og absinth (nå røyker de bare) får å få inspirasjon... the point; man bruker forskjellige midler får å komme i sitt ess...? Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 joda, sant nok. De forskjellige rusmidlene har en tendens til å dyrke frem kreativiteten. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Tror ikke det er umulig å entre en annen/høyere dimensjon enn den vi opptrer i dag. en bekjent mener å ha sett den "4 dimensjonen", hvordan aner jeg ikke Han sa han så oppbygningen av alt det organiske. "Jeg kan se tvers igjennom alt". 7526401[/snapback] Om han såg gjennom alt så var det i alle fall ikkje den 4 dimensjonen han såg. Det er ikkje sånn den 4 dimensjonen fungerar. Den 4 dimensjonen er tid, altså det er den som gjer at vi berre ser nåtidas del av personen når vi ser på han i staden for at vi ser alle måtar personen har vore over heile livet, dette gjelder for ting og. Om han hadde sett oppbygninga hadde det vore meir sannsynlig at han berre såg den 1 og 2 dimensjon. http://www.shoutwire.com/viewstory/18527/The_Tenth_Dimension sjå denne for meir informasjon om dimensjonane. 7529047[/snapback] Om det hadde fantes en fjerde romlig dimensjon, og vi hadde kunnet se denne, så hadde vi kunnet se "gjennom" ting og alle sider av tingen på en gang på et tredimensjonalt objekt. Tenk deg at du tegner en todimensjonal firkant på et ark. For et todimensjonalt vesen vil det være umulig å se hva som er inni. Du, som kan bevege deg i tre dimensjoner, kan enkelt stille deg rett over arket og se både utsiden og innsiden på en gang. Slik ville det vært hvis det hadde fantes firedimensjonale skapninger; du ville vært som det todimensjonale vesenet, som ikke kan se mer enn én side av gangen, mens den firedimensjonale skapningen ville kunnet se alle sider samtidig, og f.eks. utføre en operasjon på deg uten å skjære deg opp ved å bevege seg gjennom den 4. romlige dimensjon. Nå er det selvsagt umulig å se noe slikt for oss. I tillegg forutsetter alle teorier som innbefatter flere romlige dimensjoner at vi ikke kan bevege oss i dem, enten fordi de er for små og sammenrullede, eller fordi vi er fanget i et tredimensjonalt stykke av et flerdimensjonalt objekt. Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Ok, dette oppklarte jo en del. Så dette er bare bs fra hans side? Han nevnte også at når han f.eks så på et fjell kunne han se oppbygningen av dette også, men disse fjellene var oppbygd av fossiler. Hvor logisk alt dette er vet jeg nå ikke, men moro var det å sitte høre på alle hans finurlige teorier. Husker han tegnet opp en god del greier om universet, forskjellige teorier, som kunne løse en del gåter. Skal se om jeg finner det, så poster jeg det her.. Har nok blitt kasta, men hadde vært morsomt så dere andre fikk se. Endret 19. desember 2006 av empatiy Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Så dette er bare bs fra hans side? 7533421[/snapback] Tror nok det. Men litt artig likevel. Han er nok ikke den eneste som har påstått at han kan se gjennom ting. Mange andre har påstått noe lignende, blant annet hun her. Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Så dette er bare bs fra hans side? 7533421[/snapback] Tror nok det. Men litt artig likevel. Han er nok ikke den eneste som har påstått at han kan se gjennom ting. Mange andre har påstått noe lignende, blant annet hun her. 7534350[/snapback] Ja, hu med dette såkalte røntgensynet? Men det er så vidt jeg vet gjort forskjellige tester, og mye stemte jo med hennes syn.. Endret 19. desember 2006 av empatiy Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) I testen de gjorde stemte ikke mer enn 4 av 7, i tillegg var det noen feildiagnoser. Blant annet ble hun spurt om å finne den personen som hadde fått blindtarmen fjernet. Det viste seg etter forsøket at en av testpersonene hadde glemt å nevne at han hadde fått fjernet blindtarmen, noe som gjorde at sjansen for å finne en person uten blindtarm ble doblet. Likevel tok hun feil person. Natasha Demkina, The Girl with Very Normal Eyes. --- Uansett, dette blir litt utenfor temaet. Såvidt jeg vet har ikke røntgensyn noe med parallelle univers å gjøre. Endret 19. desember 2006 av Me sjøl Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Universet utvidar seg fordi det framleis er trykkbølgjer etter Big Bang og alle ting berre bevegar seg i samme retning som dei alltid har gjort. I tillegg er det den mørke energien som skubbar alle ting frå kvarandre slik at utvidinga kan fortsette i det evige. Og at det ikke er luftmotstand i universet vil vel også bidra med at universet stadig utvider seg. Det vil jo da ikke være noen fysisk motstand som holder igjen, eller? Og hva er den mørke energien definert som? Gravitasjonskraften trekker "universet" sammen. 7503972[/snapback] Men er det ikke snakk om en annen kraft som bidrar til å ''holde'' universet sammen. Synes å ha hørt\lest at det er ikke nokk magnetisme til å bremse ekspansjonen slik som det det blir holdt tilbake nå. Er så lenge siden jeg har lest om dette så jeg bare jetter... Endret 19. desember 2006 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Det er vel heller det at ekspansjonen øker, og aner ikke hvor denne kraften kommer fra. Derfor har man kommet opp med konseptet mørk energi, som er overalt i rommet og øker ekspansjonen. Denne kraften virker motsatt av gravitasjonen. Ekspansjonen blir ikke holdt tilbake. Den øker. Lenke til kommentar
YinYang Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Det er vel heller det at ekspansjonen øker, og aner ikke hvor denne kraften kommer fra. Derfor har man kommet opp med konseptet mørk energi, som er overalt i rommet og øker ekspansjonen. Denne kraften virker motsatt av gravitasjonen. Ekspansjonen blir ikke holdt tilbake. Den øker. 7535645[/snapback] Eg er ikkje fullstendig sikker men meinar å ha høyrt at den mørke massa utgjer veldig mykje av gravitasjonen i ein galakse mens det er de mørke energien som du seier som motverkar gravitasjonen Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Det er vel heller det at ekspansjonen øker, og aner ikke hvor denne kraften kommer fra. Derfor har man kommet opp med konseptet mørk energi, som er overalt i rommet og øker ekspansjonen. Denne kraften virker motsatt av gravitasjonen. Ekspansjonen blir ikke holdt tilbake. Den øker. 7535645[/snapback] Eg er ikkje fullstendig sikker men meinar å ha høyrt at den mørke massa utgjer veldig mykje av gravitasjonen i ein galakse mens det er de mørke energien som du seier som motverkar gravitasjonen 7535948[/snapback] Det er kommet en ny teori om at gravitasjon kommer fra en av de 7 andre dimensjonene vi vet om og dermed trenger ikke mørk masse å eksistere. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Det er kommet en ny teori om at gravitasjon kommer fra en av de 7 andre dimensjonene vi vet om og dermed trenger ikke mørk masse å eksistere. 7537320[/snapback] Hvor mange dimensjoner finnes det da? finnes det mer enn fire dimensjoner? Og hvordan vil disse dimensjonene evt. være/oppføre seg? Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Det er kommet en ny teori om at gravitasjon kommer fra en av de 7 andre dimensjonene vi vet om og dermed trenger ikke mørk masse å eksistere. 7537320[/snapback] Hvor mange dimensjoner finnes det da? finnes det mer enn fire dimensjoner? Og hvordan vil disse dimensjonene evt. være/oppføre seg? 7537360[/snapback] Strengteori opererer med 10 eller 11 dimensjoner, hvorav en er tid. Enten er de små og sammenrullede, eller så er vi fanget i en tredimensjonal del av et flerdimensjonalt objekt. Se f.eks. "The Elegant Universe" i dokumentarer på nett-tråden. Vi har ennå tilgode å få bevist noe av det strengteori etter over 30 år, og det har kommet en del kritikk av den i den siste tiden pga. det. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Det er kommet en ny teori om at gravitasjon kommer fra en av de 7 andre dimensjonene vi vet om og dermed trenger ikke mørk masse å eksistere. 7537320[/snapback] Hvor mange dimensjoner finnes det da? finnes det mer enn fire dimensjoner? Og hvordan vil disse dimensjonene evt. være/oppføre seg? 7537360[/snapback] Strengteori opererer med 10 eller 11 dimensjoner, hvorav en er tid. Enten er de små og sammenrullede, eller så er vi fanget i en tredimensjonal del av et flerdimensjonalt objekt. Se f.eks. "The Elegant Universe" i dokumentarer på nett-tråden. Vi har ennå tilgode å få bevist noe av det strengteori etter over 30 år, og det har kommet en del kritikk av den i den siste tiden pga. det. 7537778[/snapback] Blir vanskelig å bevise det men det har kommet en del fremskritt de siste årene. Men vi får nå se kanskje det blir en bevist teori før vi dauer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå