Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Musikk: Min nye sang, si hva dere synes!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en fin og behagelig låt.

Jeg opplever den som veldig "norsk" i den forstand at det er et lydbilde som ofte assosieres med DH-rockens melankolske lillebror.

Du har en stemme som beveger seg i grenseland mellom beroligende myk og litt kjedelig. Noen ganger beveger den seg mot David Eugene Edwards' nerve, som er veldig bra, noen ganger faller den over i litt Veddersk artikulasjon som ikke er helt heldig.

Som du sikkert vet så er det ingen prekær mangel på unge, melankolske menn med kassegitar og en rolig låt å formidle her i Norge. Jeg ville postet den på urørt om jeg var deg (det har du antageligvis allerede, ettersom du er nyregistrert her og tydeligvis ønsker å finne steder du kan promotere låta på).

Får du gode tilbakemeldinger og litt lokal buzz kan du jo sende låta til noen radiokanaler (det kan du selvsagt uansett, men bunkene er store og veien til den sorte arkivposen som tas med ut hver morgen er kort).

Lenke til kommentar
Det er en fin og behagelig låt.

Jeg opplever den som veldig "norsk" i den forstand at det er et lydbilde som ofte assosieres med DH-rockens melankolske lillebror.

Du har en stemme som beveger seg i grenseland mellom beroligende myk og litt kjedelig. Noen ganger beveger den seg mot David Eugene Edwards' nerve, som er veldig bra, noen ganger faller den over i litt Veddersk artikulasjon som ikke er helt heldig.

Som du sikkert vet så er det ingen prekær mangel på unge, melankolske menn med kassegitar og en rolig låt å formidle her i Norge. Jeg ville postet den på urørt om jeg var deg (det har du antageligvis allerede, ettersom du er nyregistrert her og tydeligvis ønsker å finne steder du kan promotere låta på).

Får du gode tilbakemeldinger og litt lokal buzz kan du jo sende låta til noen radiokanaler (det kan du selvsagt uansett, men bunkene er store og veien til den sorte arkivposen som tas med ut hver morgen er kort).

7503480[/snapback]

Takk for konstruktiv rapport, enig i mye der. Selv er jeg egentlig ikke noe vokalist, dette er faktisk første gang jeg har sunget.

Men det er i en type sjanger jeg tidligere egentlig ikke har bevegd meg i, jeg har drevet med en del funk/rock tidligere, men jeg prøver ihvertfall.

Lenke til kommentar

Hører på låten din mens jeg skriver dette. Liker så absolutt det jeg hører. Stilig med vokalen så langt fremme i lydbildet. Syns derimot det burde vært mer trykk og sustain i bassen. Skarptromma høres litt død ut. Du har en særegen stemme, noe som alltid er positivt. Syns gjerne du burde bruke mer av spekteret i den. Gjerne gå opp en oktav eller to når låten begynner å ta av mot slutten for å løfte den enda litt mer. Hvis du ikke allerede har gjort det, så legg gjerne litt kompressor på gitaren med mest klang på som begynner låten. Uansett, bra skrevet og utført!

Lenke til kommentar
Gjerne gå opp en oktav eller to når låten begynner å ta av mot slutten for å løfte den enda litt mer

..eventuelt ta'n helt ut og gå for Eurovision-trikset og vidunderkuren modulering, hihi.

Funkrock er spennende saker, men der er det en hårfin balanse mellom å få til en kul groove ala Black Crowes på Amorica eller den mer funky Eddie Hazel sine arbeider kontra dølle Baba Nation og siste ti år med RHCP.

Har du noe materiale du kan laste opp?

Lenke til kommentar
Hører på låten din mens jeg skriver dette. Liker så absolutt det jeg hører. Stilig med vokalen så langt fremme i lydbildet. Syns derimot det burde vært mer trykk og sustain i bassen. Skarptromma høres litt død ut. Du har en særegen stemme, noe som alltid er positivt. Syns gjerne du burde bruke mer av spekteret i den. Gjerne gå opp en oktav eller to når låten begynner å ta av mot slutten for å løfte den enda litt mer. Hvis du ikke allerede har gjort det, så legg gjerne litt kompressor på gitaren med mest klang på som begynner låten. Uansett, bra skrevet og utført!

7503581[/snapback]

Takker for enda mer konstruktiv svar!

Er enig i mye og dette er noe jeg må gå gjennom. Men han som mixet det har lite tid i det siste, men jeg skal få filene over på min maskin så skal jeg gå gjennom det meste. Gitarlyden er et resultat av litt oppfucka studietid. Bassen ble mixet litt annerledes enn det den originalt er, mest på grunn av at lydlæreren mente det, dette på grunn av at min hovedbass er en ekstremt punchy og markant bass som kanskje ikke passet så godt mente han.

Takker for positive kommentarer, bare å la de konstrulktive ideene komme!

Lenke til kommentar
Gjerne gå opp en oktav eller to når låten begynner å ta av mot slutten for å løfte den enda litt mer

..eventuelt ta'n helt ut og gå for Eurovision-trikset og vidunderkuren modulering, hihi.

Funkrock er spennende saker, men der er det en hårfin balanse mellom å få til en kul groove ala Black Crowes på Amorica eller den mer funky Eddie Hazel sine arbeider kontra dølle Baba Nation og siste ti år med RHCP.

Har du noe materiale du kan laste opp?

7503640[/snapback]

Tenkte jeg skulle ta opp tråden med det ja, har noe funktakes jeg skal ta opp. Må bare mikse det først, i tilleg til noe rolig jazzakkordchilling på bassen tror jeg. Litt sånn høyt oppe i registeret på bassen, med litt kul voicing tror jeg.

Er enig i funkgreierne, funk skal være funky og punchy men samtidig mener jeg at musikken også skal være til stede. Ikke bare masse slappetypappety på bassen. Synes forresten skikkelig kul fingerspill funk er noe av det beste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...