Gå til innhold

Lage hjemmeside, hvilket program?


Anbefalte innlegg

Ja som topic sier så lurer jeg på hvilket program som er ålreit og bruke til og lage sin første hjemmeside med?er det frontpage det stort sett går?har titta litt på det men skjønte ikke stort av det så jeg håper noen der ute har ett tips til en veldig fersk nybegynner..

 

Denne er sikkert posta i feil forum men visste ikke hvor den skulle postes.flytt den gjerne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg bruker notepad ++ og synes det er det beste jeg har møtt på:

 

opensource og gratis :D

7504116[/snapback]

Notepad++ er min favoritt òg!

 

Hvis du har lyst til lage en litt mer avansert side bør du, som mange allerede har sagt, lære deg html og css. Men er orker du ikke (dårlig unnskyldning), har ikke tid eller ikke er så interresert i det kan du lage noe helt enkelt (ihvertfall midlertidig). Man kan faktisk lage webside i Word og, bare velg å lagre som html. Bare følg et par grunnleggende prinsipper for design (f.eks. knæsj rød skrift på gressgrønn bakgrunn er motbydelig).

Lenke til kommentar
@exess15

Har du ikke fulgt med?

Tabeller _skal_ brukes til design igjen nå... Men bare helt basic (altså for å sette opp spalter etc). Tror man må lese hver dag for å finne ut hva som er "in" av layers og tabeller fra dag til dag...

 

-C-

7506655[/snapback]

Tabeller har aldri vært egnet til å sette opp layout, og er det heller ikke nå. Et mye bedre alternativ er å bruke CSS-egenskapene float og position.

Lenke til kommentar
@exess15

Har du ikke fulgt med?

Tabeller _skal_ brukes til design igjen nå... Men bare helt basic (altså for å sette opp spalter etc). Tror man må lese hver dag for å finne ut hva som er "in" av layers og tabeller fra dag til dag...

 

-C-

7506655[/snapback]

Hvor har du lest dette? Husket du å se på datoen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...