H.M.Kongen Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Ja som topic sier så lurer jeg på hvilket program som er ålreit og bruke til og lage sin første hjemmeside med?er det frontpage det stort sett går?har titta litt på det men skjønte ikke stort av det så jeg håper noen der ute har ett tips til en veldig fersk nybegynner.. Denne er sikkert posta i feil forum men visste ikke hvor den skulle postes.flytt den gjerne. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg anbefaler at du heller ser på sider som myspace, Live Spaces og den typen sider. De vil sannsynligvis holde i lange baner for deg. Hvis ikke bør du heller satse på å lære deg HTML Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg vil veldig gjerne ha en hjemmeside utenom de der.domene er allerede kjøpt serru og sida skulle egentlig være ferdig men han som skulle lage den kunne plutselig ikke.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 http://www.2tp.no/webdesign/html/ http://htmldog.com/ http://w3schools.com/ Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hvis du ikke skjønner FrontPage er jeg redd det ikke er noe håp for deg... Men fra spøk til halvor... Du bør lære deg grunnleggende HTML uansett. Etter det kan du prøve NVU, Frontpage, Dreamweaver ol. http://www.nvu.com -C- Lenke til kommentar
eigan Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Alt du egentlig trenger er ett tekst program som kan lagre .html filer. Så trenger du å lære deg xhtml og css, Så er du igang! Du finner mange norske guider til css og (x)html her: Forum > Programmering > Bruker-guider Ellers så har jo Blib noen fine linker litt lengre oppe Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Dersom du ikke er interisert i å lære deg html, bør du jo ikke bruke det Om du fortsatt ønsker en side får du leie noen til å lage den for deg. So, you want to be a farmer? Endret 14. desember 2006 av orsus Lenke til kommentar
glad Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Ja, anbefaler deg også å lære deg (x)html/css det finnes mange bra guider på f.eks http://htmldog.com Lenke til kommentar
exess15 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Lær deg HTML og CSS, slik jeg begynte for noen uker siden: /Jan Tore Lenke til kommentar
KimS Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Vill anbefale deg å starte med å lære HTML og CSS fra bunn av. Noe annet er å starte i feil ende. Ellers kan du jo selfølgelig betale noen for jobben. Lenke til kommentar
exess15 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Som ofte blir for dyrt og for lite personlig... /Jan Tore Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 jeg bruker notepad ++ og synes det er det beste jeg har møtt på: opensource og gratis Lenke til kommentar
exess15 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Samme som deg KillYou Lenke til kommentar
KimS Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Som ofte blir for dyrt og for lite personlig... /Jan Tore 7504062[/snapback] Er vell enig i det, så da står vi igjen men å lære seg HTML/CSS Nå er vi litt vell Off topic, men selv sverger jeg helt til UEStudio. Fungerer bra til flere kodespråk. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 jeg bruker notepad ++ og synes det er det beste jeg har møtt på: opensource og gratis 7504116[/snapback] Notepad++ er min favoritt òg! Hvis du har lyst til lage en litt mer avansert side bør du, som mange allerede har sagt, lære deg html og css. Men er orker du ikke (dårlig unnskyldning), har ikke tid eller ikke er så interresert i det kan du lage noe helt enkelt (ihvertfall midlertidig). Man kan faktisk lage webside i Word og, bare velg å lagre som html. Bare følg et par grunnleggende prinsipper for design (f.eks. knæsj rød skrift på gressgrønn bakgrunn er motbydelig). Lenke til kommentar
exess15 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Et annet alternativ er jo å lage siden i en WYSIWYG editor. Det fungerer. Men man sitter ofte igjen med tabeller til design og en dårlig kode.. /Jan Tore Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 @exess15 Har du ikke fulgt med? Tabeller _skal_ brukes til design igjen nå... Men bare helt basic (altså for å sette opp spalter etc). Tror man må lese hver dag for å finne ut hva som er "in" av layers og tabeller fra dag til dag... -C- Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 @exess15Har du ikke fulgt med? Tabeller _skal_ brukes til design igjen nå... Men bare helt basic (altså for å sette opp spalter etc). Tror man må lese hver dag for å finne ut hva som er "in" av layers og tabeller fra dag til dag... -C- 7506655[/snapback] Tabeller har aldri vært egnet til å sette opp layout, og er det heller ikke nå. Et mye bedre alternativ er å bruke CSS-egenskapene float og position. Lenke til kommentar
exess15 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Kan man CSS og HTML bruker man det, det er klart en fordel å brude det fremfor tabeller. Tabeller brukes jo foreksempel til å f.eks liste opp ting. Ingen som driver litt seriøst bruker tabeller:D Ohf, nå gikk det hardt for seg... /Jan Tore Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 @exess15Har du ikke fulgt med? Tabeller _skal_ brukes til design igjen nå... Men bare helt basic (altså for å sette opp spalter etc). Tror man må lese hver dag for å finne ut hva som er "in" av layers og tabeller fra dag til dag... -C- 7506655[/snapback] Hvor har du lest dette? Husket du å se på datoen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå