Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Hallois, jeg vil ha grom lyd i bilen min. Hvordan fikse dette billigst mulig? En jeg kjenner prata på KN filter. Men er det nok? Endret 15. desember 2006 av Slettet-hCbNt6w4Pq Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Nei, åpent filter gir minimal lyd... Eneste måte å gjøre dette skikkelig på, er å trimme bilen din med feks luftfilter, grenrør, kvass kam, og så eksos... Stoooort enderør og åpent filter på en ellers standard bil, ser og høres dumt ut Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Du vil få en del mer lyd med sportsfilter og eksos.. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Grom lyd billigst mulig? Skru av eksosanlegget rett etter manifold, i det minste skru av skruene så du får en liten "glippe". Voila, sinnsjuk lyd helt gratis Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Nei, åpent filter gir minimal lyd... 7511632[/snapback] Villig til å vedde en høvding på den uttalelsen? Eneste måte å gjøre dette skikkelig på, er å trimme bilen din med feks luftfilter, grenrør, kvass kam, og så eksos... Stoooort enderør og åpent filter på en ellers standard bil, ser og høres dumt ut 7511632[/snapback] Og der har vi en av de største problemene her i forumet, folk spør om noe simpelt men får svar krydret med svarerens personlige motforestillinger mot "all show and no go" ect ect... er det virkelig for mye å spørre om å bare svare på det mannen lurer på og holde seg til det? "Fartcan" Konfilter Endret 16. desember 2006 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Det er en 1988 Golf II GL dette skal til. Det du Rebel-Rider viste, er det alt som trengs for at det skal bli hvertfall _noe_ grovere lyd i den? Eksos og kammer og alt det der har jeg absolutt ikke råd til nå. Sjekka prisene på eksos og det er jo rundt 5000-10 000 spenn. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Ja mer trenger du ikke for å få grovere lyd i den. Å sette på konfilter er ikke vanskelig men eksosen må du beregne litt arbeid på. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Hadde du kunt lese, så hadde du sett at jeg skrev: åpent luftfilter gir MINIMALT med lyd... jeg skrev ikke at det ikke ga noe ekstra lyd. Det jeg skrev, skrev jeg fordi det ser utrolig dumt ut med stooor potte på en ellers orginal bil, lyden blir heller ikke noe som ligner på noe gromt, så da blir det bare for dumt... JEG hadde heller kjøpt kammer før eksos, men så kjører ikke jeg en trøtt 100hk bil heller... bremset 383,4hk, og kjører med 2,5" hele veien... men så liker ikke jeg at bilen bråker som ett helvete heller, det er mye bedre at det flytter seg litt... Men jeg er vel også ca 20 år eldre en gjennomsnittet her inne... Skal du bare ha duste lyden, så sett på en STOOOR ende potte, og drit i luftfilteret (ikke bokstavelig da, behold det orginale) Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Hadde du kunt lese, så hadde du sett at jeg skrev: åpent luftfilter gir MINIMALT med lyd... jeg skrev ikke at det ikke ga noe ekstra lyd. Det jeg skrev, skrev jeg fordi det ser utrolig dumt ut med stooor potte på en ellers orginal bil, lyden blir heller ikke noe som ligner på noe gromt, så da blir det bare for dumt... JEG hadde heller kjøpt kammer før eksos, men så kjører ikke jeg en trøtt 100hk bil heller... bremset 383,4hk, og kjører med 2,5" hele veien... men så liker ikke jeg at bilen bråker som ett helvete heller, det er mye bedre at det flytter seg litt... Men jeg er vel også ca 20 år eldre en gjennomsnittet her inne... Skal du bare ha duste lyden, så sett på en STOOOR ende potte, og drit i luftfilteret (ikke bokstavelig da, behold det orginale) 7515977[/snapback] Hvorfor gidder du i det hele tatt å svare i tråden? Fordi du syns det ser dumt ut, så kanskje det er akkurat det trådstarter vil ha. Er det plutselig en negativ ting å kjøre en "trøtt 100hk" bil? Og nok en gang, om bilen bråker eller ikke "flytter på seg" så er det fortsatt personlige meninger, som trådstarter ikke nødvendigvis deler. Til trådstarter, gjør som rebel-rider sier, så er du nok langt på vei til å få den lyden du er ute etter. Uten at det koster skjorta. Det er ikke alle som er ute etter å kjøre fort vettu weedman. Og du trenger forsåvidt ikke 400 hk for å kjøre fort heller. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Nei, det er maks 100km/t her i landet, så jeg holder meg på det jeg... Men på bane derimot, det blir andre saker Lenke til kommentar
trra Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Men jeg er vel også ca 20 år eldre en gjennomsnittet her inne. 7515977[/snapback] Det forklarer hvorfor du HØRER minimalt med forskjell. Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Bruk åpent KD-filter evt andre filtre som er TÜV godkjent, og anskaff deg nytt eksosanlegg fra Supersprint, JT, Ferrita eller lag noe selv Alltid en vinner. Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Men jeg er vel også ca 20 år eldre en gjennomsnittet her inne. 7515977[/snapback] Det forklarer hvorfor du HØRER minimalt med forskjell. 7520177[/snapback] LOL :!: :!: Lenke til kommentar
exs Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 konfilter og lavmodstandspotter er nok den billigste veien og gå for og få bedre lyd OT: hva slags bil kjører du weedman? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg satte på bare konfilter, og jeg hører da stor forskjell jeg! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg satte på bare konfilter, og jeg hører da stor forskjell jeg! 7541306[/snapback] Fikk en dude på Torshow til å bestille Green Filter til meg over nyttår. Håper den gjør susen ;D Han sa selv at det var god forskjell i lyd. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 tror også du vil merke forskjell jeg har en mitsubishi colt 1,6liter, 110hk, og har DETTE filteret... ble mye tøffere lyd, spesielt rundt kanskje 3-4000 omdreininger , dog dette er bare antagelser ettersom jeg har automatgir og derfor ingen turteller Lenke til kommentar
Morski Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Ok, jeg har en Golf 2 91' 1.8l, erm og vurderer filter.. men rebel rider, du sa eksos annlegg, og postet et enderør.. mener du da at det hjelper med bare enderøret eller må man bytt ut pottene (evt potta) og evt no mer hvis jeg har glemt d.. ? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Eksosanlegg er ikke nevnt med et eneste ord, det jeg sa var en kommentar til det eksaH spurte om ang konfilteret og endepotta som var avbildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå