Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Luftfilter for grom lyd

Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq

Hallois, jeg vil ha grom lyd i bilen min. Hvordan fikse dette billigst mulig? En jeg kjenner prata på KN filter. Men er det nok?

Endret av Slettet-hCbNt6w4Pq
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, åpent filter gir minimal lyd...

7511632[/snapback]

Villig til å vedde en høvding på den uttalelsen? ;)

Eneste måte å gjøre dette skikkelig på, er å trimme bilen din med feks luftfilter, grenrør, kvass kam, og så eksos... Stoooort enderør og åpent filter på en ellers standard bil, ser og høres dumt ut ;)

7511632[/snapback]

Og der har vi en av de største problemene her i forumet, folk spør om noe simpelt

men får svar krydret med svarerens personlige motforestillinger mot "all show and no go" ect ect... er det virkelig for mye å spørre om å bare svare på det mannen lurer på og holde seg til det?

"Fartcan"

pan1000_s.jpg

Konfilter

airstrm_s.jpg

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq

Det er en 1988 Golf II GL dette skal til. Det du Rebel-Rider viste, er det alt som trengs for at det skal bli hvertfall _noe_ grovere lyd i den? Eksos og kammer og alt det der har jeg absolutt ikke råd til nå. Sjekka prisene på eksos og det er jo rundt 5000-10 000 spenn.

Lenke til kommentar

Hadde du kunt lese, så hadde du sett at jeg skrev: åpent luftfilter gir MINIMALT med lyd... jeg skrev ikke at det ikke ga noe ekstra lyd. Det jeg skrev, skrev jeg fordi det ser utrolig dumt ut med stooor potte på en ellers orginal bil, lyden blir heller ikke noe som ligner på noe gromt, så da blir det bare for dumt... JEG hadde heller kjøpt kammer før eksos, men så kjører ikke jeg en trøtt 100hk bil heller... bremset 383,4hk, og kjører med 2,5" hele veien... men så liker ikke jeg at bilen bråker som ett helvete heller, det er mye bedre at det flytter seg litt... Men jeg er vel også ca 20 år eldre en gjennomsnittet her inne... Skal du bare ha duste lyden, så sett på en STOOOR ende potte, og drit i luftfilteret (ikke bokstavelig da, behold det orginale)

Lenke til kommentar
Hadde du kunt lese, så hadde du sett at jeg skrev: åpent luftfilter gir MINIMALT med lyd... jeg skrev ikke at det ikke ga noe ekstra lyd. Det jeg skrev, skrev jeg fordi det ser utrolig dumt ut med stooor potte på en ellers orginal bil, lyden blir heller ikke noe som ligner på noe gromt, så da blir det bare for dumt... JEG hadde heller kjøpt kammer før eksos, men så kjører ikke jeg en trøtt 100hk bil heller... bremset 383,4hk, og kjører med 2,5" hele veien... men så liker ikke jeg at bilen bråker som ett helvete heller, det er mye bedre at det flytter seg litt... Men jeg er vel også ca 20 år eldre en gjennomsnittet her inne... Skal du bare ha duste lyden, så sett på en STOOOR ende potte, og drit i luftfilteret (ikke bokstavelig da, behold det orginale)

7515977[/snapback]

Hvorfor gidder du i det hele tatt å svare i tråden? Fordi du syns det ser dumt ut, så kanskje det er akkurat det trådstarter vil ha. Er det plutselig en negativ ting å kjøre en "trøtt 100hk" bil? Og nok en gang, om bilen bråker eller ikke "flytter på seg" så er det fortsatt personlige meninger, som trådstarter ikke nødvendigvis deler.

Til trådstarter, gjør som rebel-rider sier, så er du nok langt på vei til å få den lyden du er ute etter. Uten at det koster skjorta.

Det er ikke alle som er ute etter å kjøre fort vettu weedman. Og du trenger forsåvidt ikke 400 hk for å kjøre fort heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq
Jeg satte på bare konfilter, og jeg hører da stor forskjell jeg!

7541306[/snapback]

Fikk en dude på Torshow til å bestille Green Filter til meg over nyttår. Håper den gjør susen ;D Han sa selv at det var god forskjell i lyd.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ok, jeg har en Golf 2 91' 1.8l, erm og vurderer filter.. men rebel rider, du sa eksos annlegg, og postet et enderør.. mener du da at det hjelper med bare enderøret eller må man bytt ut pottene (evt potta) og evt no mer hvis jeg har glemt d.. ? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...