AlexTheMad Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Plutselig har amsn sluttet å starte når jeg klikker på snarveien. Prøvde å starte det via terminal, og fikk denne meldingen: alex@Lextop:~$ amsn /usr/bin/amsn: line 3: exec: wish: ikke funnet Jeg gikk så inn i /usr/bin/amsn og der står dette på 3 første linjene: #!/bin/bash # \ exec wish $0 Nå vet ikke jeg hva wish gjør, men det er tydeligvis der det går skeis. Noen som har noen forslag? Endret 15. desember 2006 av AlexTheMad Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 så hvis du skriver wish i en terminal, får du opp dette? user@pc:~$ wish bash: wish: command not found Da får du prøve å installere wish med pakkebehandleren din. Hvis ikke, prøv dette: user@pc:~$ which wish /usr/bin/wish Lenke til kommentar
AlexTheMad Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 which wish gjorde ingenting. skulle installere wish og fikk dette: alex@Lextop:~$ sudo apt-get install wish Password: Leser pakkelister ... Ferdig Skaper oversikt over avhengighetsforhold Reading state information ... Ferdig Pakken wish er en virtuell pakke, som oppfylt av: tk8.0-ja 8.0.4jp1.3-15 tk8.0 8.0.5-11 tk8.4 8.4.12-1 tk8.3 8.3.5-6ubuntu1 Du må velge en pakke som skal installeres. E: Pakken wish har ingen installasjonskandidat alex@Lextop:~$ Vet du hvilken jeg må installere? Lenke til kommentar
AlexTheMad Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 takk. det gjorde susen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå