leifkris Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Har et gf2 200mx kort og har fløgende problem: 30.82 driverene til nvidia gir meg ikke hardware accelaration når jeg ser på DVD, noe som fører til hakking. Fungerer fint i spill, dvs cs. 40.xx Gir meg fin ytelse når jeg ser på dvd, kun 30-50% prosseor bruk. Fungerer ellendig i spill, og takkler overklokking dårlig. Er det umulig å få pose og sekk?! Noen som har noen gode råd? (nei jeg kjøper meg ikke nytt skjermkort). Lenke til kommentar
SirMixaloT Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Hei! De 40.72 driverne gav nVidia brikkene et lite spark i baken, men siden disse oppgraderer flere instruksjoner som finnes på raskere/kraftigere skjermkort, må du kanskje prøve å sette ned effekten i DirectX og eller i OpenGL oppsettet, du finner dem i egenskaper for skjermkortet. Har du prøvd å forandre noe på dem? Som feks. Ikke ha "beste bildekvalitet" men "gjennomsiktighet/transparent" under Direct3D instillingene. Normalt skal standard verdiene holde lenge! Derimot, om du knotter på ting som du ikke er klar over hva er til, kan ting begynne å gå tregere :smile: Virker ikke standardoppsettet på V40.72 driverne, så gjør EN forandring i slengen og prøv det ut før du tar neste! Håper du finner ut noe! Lykke til. *edit* Det er ikke noe dårlig skjermkort du har, bare litt utdatert. :wink: [ Denne Melding var redigert av: SirMixaloT på 2002-11-20 15:44 ] Lenke til kommentar
leifkris Skrevet 20. november 2002 Forfatter Del Skrevet 20. november 2002 Har kun prøvd å bytte drivere, ikke no mer. Et fall fra 60 til 30 i cs (når ikke så alt for mye skjer) kan jeg ikke leve med. Det er heller ikke no arti å bytte driver mellom hver gang jeg skal spille og se på DVD. Ja ja skal kjøpe meg ny pc etter jul, får vel leve med noen driver bytter intill videre . Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Det er ikke meningen å bruke nye skjermkortdrivere til gamle GF2 kort, dette har Nvidia sagt selv. Bruk 28.32 eller litt eldre kanskje, men de nyeste driverne er ikke vits i å bruke til annet enn GF4 og GF3. Lenke til kommentar
SirMixaloT Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Jeg tror nok muligens du skal klare deg uten å bytte drivere for hver operasjon du skal gjøre! Ta å prøv deg frem med instillingene i egenskaper for skjermkortet, der er masse å ta av! Men som jeg sa tidligere, ikke la deg friste til å justere på flere om gangen, det -kan- fort bli værre! Ikke vær redd for å prøve deg frem, sånn lærer du av. Lykke til! Lenke til kommentar
leifkris Skrevet 20. november 2002 Forfatter Del Skrevet 20. november 2002 Men da får jeg ikke sett DVD uten hakking Lenke til kommentar
amateur Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 DVD krever mye prosessor kraft og, som igjen raskt kan føre til hakking på eldre pc'er. Skru av alle programmer (internet, firewall, antivirus, messenger, osv) før du kjører DVD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå