Kenziz Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Når jeg trykker på Pc'n så begynner den å pipe, den starter ikke. Jeg får ikke starta PC'n i det hele tatt, uansett hvor lenge jeg venter. Noen som vet problemet? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Når jeg trykker på Pc'n så begynner den å pipe, den starter ikke. Jeg får ikke starta PC'n i det hele tatt, uansett hvor lenge jeg venter. Noen som vet problemet? 7502654[/snapback] ' hvis den piper litt lange pip så står ikke CPU'n skikkelig nedi sokkelen. Derfor kan den ikke starte. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 skriv ned hva slags pip det er og i hvilken rekkefølge. så søker du på nettet eller ser i manualen for å finne ut hva som feiler dn Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Når jeg trykker på Pc'n så begynner den å pipe, den starter ikke. Jeg får ikke starta PC'n i det hele tatt, uansett hvor lenge jeg venter. Noen som vet problemet? 7502654[/snapback] Det kan være så mangt som er feil. F.eks: - Ram er satt i feil/ramfeil (har du f. eks tre rambrikker og du har mulighet til 4stk kan dette i noen tilfeller bli et problem) - Prosessoren sitter ikke skikkelig i. - Strømmen til prosessoren eller skjermkortet er ikke plugget i. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) hører du et høyt pip med 3 sekunder mellomrom kan det være skjermkortet EDIT: rettet opp skrivefeil Endret 14. desember 2006 av Storleer Lenke til kommentar
Kenziz Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Ja, det er en pipelyd som går i 3 sekunder også stopper igjen i 3 sekunder, så fortsetter den sånn. Men jeg fikk beskjed av en kompiss om å skru ned "frequencen". Så gjorde jeg det litt langt osv Så klikka det som det e rnå Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Ja, det er en pipelyd som går i 3 sekunder også stopper igjen i 3 sekunder, så fortsetter den sånn. Men jeg fikk beskjed av en kompiss om å skru ned "frequencen". Så gjorde jeg det litt langt osv Så klikka det som det e rnå 7504459[/snapback] Ahha. Da så. (hadde vært greit å vite det først men men) Det du gjør er at du blir nødt til å resette BIOS. Har du manual til hovedkortet, se i den! Det som det er på de fleste hovedkort er følgende: - Trekk ut stikkontakten - ta på en vannkran eller lignende. (for å få ut eventuel statisk elektrisitet) - Åpne kabinettet - ta ut batteriet til hovedkortet (ser ut som et klokkebatteri) - i nærheten skal det gjerne være en "jumper" (en overgang mellom to små metallpinner) Denne jumperen skal du flytte til de to andre metallpinnene i 10 sekunder, før du setter jumperen tilbake på plass. - Ta batteriet tilbake og start opp maskinen igjen. Volia! Obs: Det er ikke alle hovedkort du trenger å flytte en jumper, så bare prøv å ha ute batteriet et minutt eller to, og fungerer det fortsatt ikke, så gjør du det på nytt, bare at denne gangen flytter du også på jumperen, som forklart ovenfor. Lenke til kommentar
Kenziz Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Ahha. Da så. (hadde vært greit å vite det først men men) Det du gjør er at du blir nødt til å resette BIOS. Har du manual til hovedkortet, se i den! Det som det er på de fleste hovedkort er følgende: - Trekk ut stikkontakten - ta på en vannkran eller lignende. (for å få ut eventuel statisk elektrisitet) - Åpne kabinettet - ta ut batteriet til hovedkortet (ser ut som et klokkebatteri) - i nærheten skal det gjerne være en "jumper" (en overgang mellom to små metallpinner) Denne jumperen skal du flytte til de to andre metallpinnene i 10 sekunder, før du setter jumperen tilbake på plass. - Ta batteriet tilbake og start opp maskinen igjen. Volia! Obs: Det er ikke alle hovedkort du trenger å flytte en jumper, så bare prøv å ha ute batteriet et minutt eller to, og fungerer det fortsatt ikke, så gjør du det på nytt, bare at denne gangen flytter du også på jumperen, som forklart ovenfor. 7504642[/snapback] Å så evig takk! TAKK, det funka. Du er så genial ! TAKK TAKK TAKK, du fortjener et kyss! *SMASK* TAKK TAKK TAKK!! <3 Lenke til kommentar
Brian Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Å så evig takk! TAKK, det funka. Du er så genial ! TAKK TAKK TAKK, du fortjener et kyss! *SMASK* TAKK TAKK TAKK!! <3 7509699[/snapback] hooooooooooooooooi tar helt av her Endret 15. desember 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå