erikstein Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 I sommer flyttet jeg fra sentrum av Tønsberg til Horten. Har hatt catch (senere ventelo) som leverandør i flere år og har vært fornøyd med dem stort sett hele veien. I sommer valgte jeg å oppgradere til ADSL2 på min gamle adresse i Tønsberg. Men jeg flyttet 3 mnd etterpå og der jeg bor nå kan jeg maks få 1,5Mbit fordi ventelo ikke har bygd ut egen infrastruktur her i området. Jeg valgte 1024/256. Linjeavstand: 3981m (inkl inntak). I begynnelsen fikk jeg noe rundt 1mbit som jeg da hadde bestilt. Var fornøyd med dette. I ettertid har ventelo oppgradert linjene sine og den laveste hastigheten nå skal være 1,5 mbit for de som ikke er koblet opp mot demmes infrastruktur. Tok en test på hw.no, itavisen.no, dinside.no og linjetest.no. Snitthastighet inn til meg, 650kbit. Uthastighet 160Kbit. Nedlasting av filer fra ftp.uninett.no ender stabilt på ca 80kb/s Har ikke fått beskjed om at min linje skal være oppgradert ennå, så jeg regner med at den foreløpig er den gamle hastigheten på 1mbit. Problemet er at jeg i tillegg har iptelefon levert av ventelo. Denne kan jeg ikke bruke i dag fordi linjehastighet er alt for lav ergo blir det bare hakking på linja når noen prater. Kan jeg kreve at denne blir hevet? Føler at jeg kaster penger ut av vinduet på denne avtalen her. Har jeg noen rettigheter her? Jeg har nå ca 1/3 av den linja jeg betaler for, samtidig får jeg ikke brukt min iptelefon rett og slett fordi hastigheten er for lav Oppetiden er god, aldri noen problemer der. Innspill mottaes med takk Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Kjør et par TPTester (www.tptest.se) og send på e-post til [email protected]. Kontakt dem deretter på 03222 og referer til nevnte hastighetsproblem. Mtp. tråddiameter, støy på linjen osv. er det ikke sikkert at oppnåelig hastighet er større enn dette - men teknisk vil selfølgelig se på problemet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hadde en tilsvarende sak med Telenor og fikk flere mnd. gratis pga. dårlig linje Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Da prøver jeg det først. Problemet med iptelefonen får jeg eventuelt ta med dem samtidig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå