Gå til innhold

Hvordan deler man en harddisk?

Xcrtry

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan ikke flytte hverken WINDOWS eller Program Files mappene til en annen partisjon. Da ville alt slutte å virke.

Bruk den andre partisjonen til å lagre data og filer du vil beholde.

7516852[/snapback]

joda det går fint om du bruker norten ghost :thumbup:;)

7516927[/snapback]

Nå snakker du vel om noe helt annet enn jeg svarte på. Ghost er et backup program, du tar et image av C: og kan legge det inn på en annen disk. Da blir det C: på den nye disken.

Men du kan ikke bare flytte alt som er installert på C: til en annen partisjon.

Mulig Partition Magic har en funksjon som gjør om alle referanser fra C: til D: (eksempel), men jeg er litt skeptisk til slikt.

Lenke til kommentar

Jo du kan fint flytte feks winxp til en annen partion så lenge du legger til grunn for det i boot oppstarten på disken. Har jobbet med disse programene i mange år og har gjort nettopp dette mange ganger. Akkuatt nå har jeg feks. winxp på D: etter et jeg ghostet den ned fra C: og innstalerte Vista på C:

Og ja det kan skjære seg, men betyr ikke så mye så lenge man har ghost image. Følger forøvrig med et explorer program hvor man kan gå inn på et nedpakket ghost og hente ut filer etc.

Så ser ikke noe grunn til å være skeptisk til dette. :)

Lenke til kommentar

Kan du forklare hvordan det er mulig? Når du installerer på C: så får du ganske mange innlegg i registeret som sier C:\WINDOWS\....

Så bruker du Ghost til å kopiere partisjonen, inkludert registeret. Du legger kopien på D: og fjerner det som var på C:

Hvordan skal da Windows kunne fungere når alle linkene til C:\WINDOWS\.... som ligger i registeret ikke er gyldige?

Men hvis du sier at dette fungerer så må jeg vel prøve det selv. Da er det et eller annet jeg har oversett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...