Gå til innhold

Hvordan deler man en harddisk?

Xcrtry

Anbefalte innlegg

Hei :)

Hvordan kan jeg dele en harddisk i 2 sånn at jeg får windows på den ene delen og installasjons-filene på en annen? har hørt at man skal gjøre det under formatering/installering av windows men er ikke sikker på om hvordan jeg skal gjøre det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her ser du et eksempel på installering: http://www.windowsreinstall.com/install/wi...llw2k/page1.htm

På bilde 3 skal du trykke C for å lage en partisjon. Standard er da at menyen gir deg et tall som utgjør hele disken, og dermed får du bare en partisjon.

Så det eneste du trenger å gjøre er å skrive in et tall selv, du velger altså selv størrelsen på partisjonen. F.eks 20000 for 20 GB.

Om du så vil lage den andre partisjonen her eller vente til Windows er instalert, spiller liten rolle.

Endret av hårek
Lenke til kommentar
Men hvordan kan jeg dele hd'n når windows er installert da?

7505596[/snapback]

Du kan bruke et partisjoneringsprogram, f.eks PARTITION MAGIC, som koster penger. Det finnes oxo programmer til dette formålet som er gratis. Er bare å søke på Google.....

Lenke til kommentar
Leser du det en gang til så skjønner du.

Har du:

noen store filer

eller

mange små filer

Som du skal dele på lan?

7508592[/snapback]

Jeg mener at jeg må få delt harddisken i to partisjoner, sånna t jeg får windows på den ene delen, og installerings-filene på den andre..

Lenke til kommentar
Hø! øks, motorsag, vinkelslipper.. :woot:  :mrgreen:

Neida, sverger selv til PartionMagic, Har brukt dette i mange år nå. Er vel sammen med N.Ghost det programe jeg har hatt mest nytte verdi av opp gjennom åra.

7511030[/snapback]

Hvor kan jeg laste det ned fra eller få itak i det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...