Xcrtry Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hei Hvordan kan jeg dele en harddisk i 2 sånn at jeg får windows på den ene delen og installasjons-filene på en annen? har hørt at man skal gjøre det under formatering/installering av windows men er ikke sikker på om hvordan jeg skal gjøre det.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Her ser du et eksempel på installering: http://www.windowsreinstall.com/install/wi...llw2k/page1.htm På bilde 3 skal du trykke C for å lage en partisjon. Standard er da at menyen gir deg et tall som utgjør hele disken, og dermed får du bare en partisjon. Så det eneste du trenger å gjøre er å skrive in et tall selv, du velger altså selv størrelsen på partisjonen. F.eks 20000 for 20 GB. Om du så vil lage den andre partisjonen her eller vente til Windows er instalert, spiller liten rolle. Endret 14. desember 2006 av hårek Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Men hvordan kan jeg dele hd'n når windows er installert da? Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Men hvordan kan jeg dele hd'n når windows er installert da? 7505596[/snapback] Du kan bruke et partisjoneringsprogram, f.eks PARTITION MAGIC, som koster penger. Det finnes oxo programmer til dette formålet som er gratis. Er bare å søke på Google..... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Et brukbart gratisprogram er GParted. http://gparted.sourceforge.net/ Men det har jo en noe høyere brukerterskel enn kommersielle program. Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Et brukbart gratisprogram er GParted. http://gparted.sourceforge.net/Men det har jo en noe høyere brukerterskel enn kommersielle program. 7505711[/snapback] Jeg får lasta det ned, men kan ikke åpne det... d er en BZ2-fil.. hvordan bruker jeg den? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Er det snakk om mange filer som skal kopieres samtidig eller få større filer? Hva med en web-basert server på lan? Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Skjønner ikke helt hva du mener. Men jeg fant ut at jeg måtte instalere utpakning program, og da funket det Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Leser du det en gang til så skjønner du. Har du: noen store filer eller mange små filer Som du skal dele på lan? Lenke til kommentar
smenes Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg har nettopp kjøpt ny pc. Har installert windows, men har ikke gjort noe mer. Hvordan skal jeg dele opp harddisken. Har en intern harddisk på 500 gb. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Om du har xp pro så kan du lage en virtuell disk som du kan legge der du vil. Denne vil fungere som en egen disk Lenke til kommentar
smenes Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg har Xp- media center. Jeg skjønner ikke hvordan "de dele opp harddisken" programmene virker. Jeg får ikke instalert de når jeg laster ned. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 GParted skal jo ikke installeres. Det er en ISO fil som lager en CD som du booter fra. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hø! øks, motorsag, vinkelslipper.. Neida, sverger selv til PartionMagic, Har brukt dette i mange år nå. Er vel sammen med N.Ghost det programe jeg har hatt mest nytte verdi av opp gjennom åra. Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Leser du det en gang til så skjønner du. Har du: noen store filer eller mange små filer Som du skal dele på lan? 7508592[/snapback] Jeg mener at jeg må få delt harddisken i to partisjoner, sånna t jeg får windows på den ene delen, og installerings-filene på den andre.. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg syns faktisk ikke brukerterskelen til gparted er noe særlig høy jeg. Det er egentlig ganske enkelt å bruke, med et godt gui og ikke for avansert. Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Hø! øks, motorsag, vinkelslipper.. Neida, sverger selv til PartionMagic, Har brukt dette i mange år nå. Er vel sammen med N.Ghost det programe jeg har hatt mest nytte verdi av opp gjennom åra. 7511030[/snapback] Hvor kan jeg laste det ned fra eller få itak i det? Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Hvor kan jeg laste det ned fra eller få itak i det? 7511277[/snapback] Her: http://www.symantec.com/home_homeoffice/pr...id=sp&pvid=pm80 Lisens koster $69,95. Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg har nå delt hd'n men hvordan skal jeg få flytta windows i den nye partisjonen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Du kan ikke flytte hverken WINDOWS eller Program Files mappene til en annen partisjon. Da ville alt slutte å virke. Bruk den andre partisjonen til å lagre data og filer du vil beholde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå