Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Generelle spørsmål om router

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har akkurat fått annskaffet følgende utstyr fra Telenor:

-D-Link DI-524 (Trådløs router)

-SpeedTouch 546t2 (modem)

Alt ble satt opp av montør, da jeg var bortreist. Saken er, jeg har ingen anelse om hvordan oppsett med router osv. fungerer. Jeg har lest litt FAQs, guider etc., men føler fortsatt det er noe informasjon som mangler.

For det første så sliter jeg litt med DC++ og Active Mode. Har prøvd en del varianter, men i det eneste tilfelle jeg får noen treff er i Passive Mode. Jeg vet at jeg kan stille instillingene manuelt via web browseren min når det gjelder modemet, og der fikk jeg lagt til Direct Connect under "Games and Applications"-delen. Allikevel, får jeg ikke Active Mode til å fungere. Noen som har noen forslag? Og ja, jeg har lest de to guidene som ligger her på forumet, men alt med WAN IP osv. skjønte jeg ingenting av =\

Også er det vel et lite dumt spørsmål til. Jeg har behov for å formatere maskinen, men er litt urolig for at nettet ikke skal fungere når jeg kobler på igjen. Men det er vel bare å installere modemet, og sette opp ADSL-en med brukernavn, passord etc. så skal det fungere?

Takker hjertelig for alle svar, og beklager hvis det er noe skikkelig obvious svar ute å går her, men når jeg brått blir kastet inn i noe nytt jeg ikke er vant til, blir jeg litt frustrert :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel enten routeren eller modemet ditt har bnavn og passsord liggende inne allerede, så om du formaterer maskinen så er det eneste du trenger å passe på der at nettverkskortet blir skikkelig installert etterpå... Så skal det fungere uten at du trenger å gjøre noe mer med modem/router...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...