Gå til innhold

Ideer om redigering?

Anbefalte innlegg

Jeg legger ut et bilde jeg tok av En av norges råeste 16-åring på downhill/terrengsykling.

Bildet er tatt i finaleløpet ved Ringve på Lade i Trondheim.

Det som gjør bildet spesielt for meg er det at løpet går ut på å komme først i mål, så at riske noe slikt i finalen er vågalt.

Noen som ta seg bryet å redigere i ps å forklare hva som er gjort?

Helst ikke bare sharpen mask og kontrast økning, men noe spesielt.

Jeg legger ut hele bildet så dere kan utnytte hele filen.

Endret av Marius olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjorde bildet lysere med et par justeringslag for nivåer (levels på engelsk), og maskerte noen steder for at de ikke skulle bli for lyse. Viktigste var vel å lysne de harde skyggene. Jeg ville ha beskjært ved den svarte streken jeg laget for å la bildet legge vekt på at han drar ifra de andre deltakerne. Lot være å resize og sharpene, for det klarer du vel fint selv.

post-116374-1166125200_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ahaaaa, skjønner! De fleste filtrene i Photoshop er uglesett blant folk som vet hva de gjør, og med god grunn. Jeg klarer ikke å ta meg selv helt seriøst når jeg brushwhorer og storkødder med fargene, så jeg kommer nok ikke til å legge opp noe slikt selv.

Endret av pederk
Lenke til kommentar

Bortsett fra farger, kontrast og brightness (et godt norsk ord?) ville jeg ha laget en alpha channel depth map til lens blur-filteret for å få syklisten til å stå bedre frem fra resten; minket dybdeskarpheten. Til nød ville jeg kanskje ha prøvd med litt motion blur på bakgrunnen for å skape en følelse av fart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...