Bruker-93156 Skrevet 14. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Jeg legger ut et bilde jeg tok av En av norges råeste 16-åring på downhill/terrengsykling. Bildet er tatt i finaleløpet ved Ringve på Lade i Trondheim. Det som gjør bildet spesielt for meg er det at løpet går ut på å komme først i mål, så at riske noe slikt i finalen er vågalt. Noen som ta seg bryet å redigere i ps å forklare hva som er gjort? Helst ikke bare sharpen mask og kontrast økning, men noe spesielt. Jeg legger ut hele bildet så dere kan utnytte hele filen. Endret 14. desember 2006 av Marius olsen Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2006 Biletet kom ikkje med... Og legg gjerne ut ein relativt liten versjon, det er lettare å sjå i nettlesaren. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 14. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Sleng opp bildet, så kan jeg ta et forsøk. Ser ikke noen link enda. Ikke gjør som han andre sier er du snill. Han får tåle å høyreklikke > View Image. Full størrelse! Endret 14. desember 2006 av pederk Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg har lagt ut et bilde som jeg har croppet og "Save for web" så det er ikke helt den samme kvaliteten som orginal men ganske lik. Marius Lenke til kommentar
riktig Skrevet 14. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2006 Hva med en liten indikasjon på hva slags redigering du er ute etter? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Noe som gjør bilde spesielt. Er ute etter en rå effekt, men også å lære hvordan å redigere bilder. Jeg syns det er litt kjedelig. Dere står fritt til å redigere, jeg sier fra når jeg ser noe jeg liker Takk på forhånd! Marius Endret 14. desember 2006 av Marius olsen Lenke til kommentar
pederk Skrevet 14. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2006 Gjorde bildet lysere med et par justeringslag for nivåer (levels på engelsk), og maskerte noen steder for at de ikke skulle bli for lyse. Viktigste var vel å lysne de harde skyggene. Jeg ville ha beskjært ved den svarte streken jeg laget for å la bildet legge vekt på at han drar ifra de andre deltakerne. Lot være å resize og sharpene, for det klarer du vel fint selv. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. desember 2006 Det var ikke slik jeg tenkte på, men takk uansett. Dette er noe jeg allerede har egne redigerte bilder av. Er det ikke noen filtre som lager spesielle effekter? "Crasymanipulation" er vell et godt ord for det jeg er ute etter. Marius Lenke til kommentar
pederk Skrevet 14. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Ahaaaa, skjønner! De fleste filtrene i Photoshop er uglesett blant folk som vet hva de gjør, og med god grunn. Jeg klarer ikke å ta meg selv helt seriøst når jeg brushwhorer og storkødder med fargene, så jeg kommer nok ikke til å legge opp noe slikt selv. Endret 14. desember 2006 av pederk Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. desember 2006 Ok! Jeg er ikke det største fan'n av de heller, men jeg tenkte at de kanskje kunne skape litt mer action i bilde. Marius Lenke til kommentar
perottol Skrevet 15. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2006 Bortsett fra farger, kontrast og brightness (et godt norsk ord?) ville jeg ha laget en alpha channel depth map til lens blur-filteret for å få syklisten til å stå bedre frem fra resten; minket dybdeskarpheten. Til nød ville jeg kanskje ha prøvd med litt motion blur på bakgrunnen for å skape en følelse av fart. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. desember 2006 Hadde du kunnet vise hva du mener? Marius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå