anolop Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 ja, men det er dyr morro. ikke sant?? er det egentlig verdt det, eller går det ann å vente noen måneder på ett prisfall?? 7502224[/snapback] Et spill blir jo ikke dårligere av å vente noen måneder. På den annen side synes jeg spill ofte er ganske billig moro i forhold til tiden en bruker på det. En film på kino koster jo fort 80+ kroner per person. Pluss kinogodt. Pluss reise tur/retur. Pluss p-hus til 50 kroner timen... En 'snartur' på kino (uten spising ute) med kjæresten en kveld man kjeder seg koster fort minst 3-400 kroner og er over på under 2 timer. I forhold til dette så er jo et spill til 600 kroner svinbillig moro. 7505439[/snapback] Men da må du også ta betraktning de utgiftene som kommer i tillegg å kjøpe spillet da... Som du nevner parkering, drivstoff, mat (hvis mann skal vente i timesvis på det..). Betaler du 600,- kroner for spillet i tillegg, kommer mann nærmere 1000,- lappen.. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Det jeg synes er utrolig er at jeg får tak i spill billigere fra Australia med frakt enn det koster både i norske butikker og nettsjapper. Er det ikke noe som skurrer her, når det er rimeligere å hente noe fra den andre siden av kloden enn fra Sandefjord? så sant så sant.. men det kan vi vel takke norske myndigheter og deres skatter og avgifter for. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Åssen var denne dealen med at MS satte ned prisen relativt kjappt etter lansering, for å så kompensere med spil/kontroller til sine kunder som hadde betalt full pris? 7505483[/snapback] Vel, de som kjøpte før en viss dato ( den datoen de offisielt satte ned prisen med rundt 1500 kr., tror det var i april 2002) fikk to valgfrie spill og en ekstra kontroll som "plaster på såret". Selv var jeg så heldig at jeg fikk kjøpt konsollen til 2500 kr. dagen før den offisielt skulle settes ned i pris, sendte inn kvitteringen og fikk tilbudet. Så jeg fikk Xbox+DOA3+Halo+2 kontrollere til 2500 kr. Det var absolutt en bra deal for 4-5 år siden... Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 spill i Norge er for dyre sammenlignet med andre land. Lenke til kommentar
superted81 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 spill i Norge er for dyre sammenlignet med andre land. 7506107[/snapback] Det er faktisk veldig liten forskjell på spill priser verden over.... Dessuten er det som med alt annet som er dyrere i Norge, og det er mange faktorer som spiller inn. Uansett er det ikke mye billigere i andre land. Lenke til kommentar
superted81 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Det er klart det koster å lage og produsere ett spill, men når det skal lages flere millioner kopier, blir ikke produksjonskostnaden på 500,- spenn HVERT SPILL!! Her snakker vi bare om noen få kroner for litt grønn plastikk, farget papir og ei rein CD skive... Tror nok de fortsatt hadde tjent litt hvis de hadde solgt Gears of War for 100,- kroner. Kanskje ikke mye, men sikkert nok til å betale lønna til spillutviklerene.. 7503064[/snapback] Nå har det seg desverre sånn at utviklere ikke gidder å lage spill kun for å få dekket lønna... Noe må på bånnlinja for å kunne fortsette over tid. Uansett er det ikke produksjonskostnadene de store utgiftene er på, men selve utviklingen, markedsføringen og produksjon av spillet (ikke de fysiske platene, men spillet i seg selv). Og ta GeoW f.eks. De hadde kanskje solgt til 10% flere hvis prisen hadde vært lavere... og tjent mye mindre. Lenke til kommentar
superted81 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg synes ihvertfall prisene kan forsvares. Det har ikke blitt noe dyrere med tiden, mens det å utvikle spill, skaffe markedsandeler med mer blir stadig dyrere og vanskeligere... Jeg personlig betaler gladelig det det koster for spill jeg må ha. Kjøper dog utelukkende spill på EBGames så jeg i det minste har muligheten til å bytte det hvis jeg ikke er fornøyd. En ting er å bruke 600,- på et spill man liker... en annen ting er å bruker 600,- på søppel! Alt i alt er jeg "happy" med prisene som er... Betaler gjerne litt ekstra for kvalitet, og med mer penger til utviklere bør det bli mer kvalitet! Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Det som er litt morsomt er at spill aldri har vært så dyre å lage. Men allikevel er de billigere enn noen gang (hvis en tenker på verdien av kronen osv). Jeg klarer vanligvis ikke å vente på spill til de faller i pris. Men det er jo genialt hvis en glemmer ut å kjøpe et spill elns, og så plutselig ser en spillet til 199,- på Elkjøp. Men jeg kjøper vanligvis bare spill jeg har veldig lyst på, og de klarer jeg ikke å vente på. Eneste gang jeg har kjøpt spill på tilbud var i Danmark når jeg var lite, da hadde jeg 1000 kr å bruke på spill, så jeg tok de billigste for å flest mulig. Tror jeg fikk 5/6 GC spill:) Jeg måtte bruke opp pengene. Hvis ikke ble de jo satt inn i banken! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå