Booz Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jepp noen spill er for dyre. Men HALO3 hadde jeg sikkert betalt 1000kr for Er det noen spill jeg virkelig har lyst på så kjøper jeg dem uansett pris Lenke til kommentar
anolop Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Jepp noen spill er for dyre.Men HALO3 hadde jeg sikkert betalt 1000kr for Er det noen spill jeg virkelig har lyst på så kjøper jeg dem uansett pris 7503841[/snapback] Det hadde vi alle Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Synest spill koster for mye ja, derfor jeg velger å ikke kjøpe spill. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Wii-spillene har jeg hørt skal koste 400kr. Noe som er en HELT grei pris! 7502369[/snapback] Hvor, hvor? --- Spill til konsoller koster stort sett rundt 500 kr. når det kommer ut. Er det dyrt? Vel, kanskje... men du får spillmaskinen rimeligere enn aldri før! Noe må jo de tjene penger på også. Lenke til kommentar
anolop Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Hvor, hvor? --- Spill til konsoller koster stort sett rundt 500 kr. når det kommer ut. Er det dyrt? Vel, kanskje... men du får spillmaskinen rimeligere enn aldri før! Noe må jo de tjene penger på også. 7504021[/snapback] Da jeg kjøpte min xbox i 2002, betalte jeg 1300,-, nå for min xbox 360 betalte jeg 3000,-, og i mars når PS3 kommer ut, må du ut med 5500,-. Og du sier at "du får spillmaskinen rimeligere enn aldri før"? Det må da virkelig være en skrivefeil?? Endret 14. desember 2006 av anolop Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hvor, hvor? --- Spill til konsoller koster stort sett rundt 500 kr. når det kommer ut. Er det dyrt? Vel, kanskje... men du får spillmaskinen rimeligere enn aldri før! Noe må jo de tjene penger på også. 7504021[/snapback] Da jeg kjøpte min xbox i 2002, betalte jeg 1300,-, nå for min xbox 360 betalte jeg 3000,-, og i mars når PS3 kommer ut, må du ut med 5500,-. Og du sier at "du får spillmaskinen rimeligere enn aldri før"? Det må da virkelig være en skrivefeil?? 7504143[/snapback] Du må jo se i betraktning alt det nye du får med PS3 også da... og ikke minst Xbox kostet vel like under 3.000 kr. i release i Norge hvis jeg ikke husker feil? Det var jo lite revolusjonerende med den annet en innebygd nettverkskort og litt bedre grafikk. PS3 kommer jo med en 60GB stor harddisk og Blu-Ray-spiller som normalt koster 11.000 kr. i dag! Du får såklart billigere spillkonsoller i dag. Wii kom akkurat ut med en prislapp på 2.000-2.500 kr. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) ja det er enda en tard ting som irriterer, samme spillet koster ofte 100 - 200 kr mindre på PC enn det gjør på konsoll. 7502769[/snapback] Men da må du også tenke på at du faktisk bruker penger på å oppgradere pcen også da 7502857[/snapback] ja, men det har ingenting med saken å gjøre, utgiverne setter ikke ned prisen på pc spill fordi noen bruker mye penger på å oppgradere pc'en. Endret 14. desember 2006 av Thomas_H Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) GeOW kosta og koster fremdeles 399 på elkjøp men er enig, jeg syns det er for mye med over 499 for ett spill. 7502671[/snapback] Det var bare ett tilbud for noen uker siden. Nå selger de Gears of War til "normal" pris igjen... 7503416[/snapback] da beklager jeg, oppfattet det sånn at de skulle selge det til den prisen hele tiden. 549,- er for mye spør du meg, da ser jeg heller om jeg finner det billigere ett annet sted eller venter. (er det et spill jeg har veldig lyst på er det ikke så farlig da ) ja det er enda en tard ting som irriterer, samme spillet koster ofte 100 - 200 kr mindre på PC enn det gjør på konsoll. 7502769[/snapback] Prisforskjellen på konsoll-spill og PC-spill skyldes ganske enkelt det faktum at plattformeieren skal ha en ikke ubetydelig lisensinntekt for hvert solgte konsollspill. Det er der plattformeieren drar inn en betydelig del av sin inntekter. Personlig synes jeg at den absolutte prisgrensen for spill burde være kr 499,-. for helt nye AAA-spill, og med fallende priser til under kr 400,- når et spill ikke lenger er en opplagt bestselger. 7502972[/snapback] jupp, jeg regnet med det var noe sånt som sto bak, men trodde royalty pr spill var veldig lav jeg.. Endret 14. desember 2006 av Thomas_H Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Som i alle andre bransjer er prisen ut til kunden den man tror man tjener mest på, altså blir prisen lavere hvis den trenger å bli det. Det er ikke lett å si om man ville solgt nok spill til å tjene mer penger hvis prisen var lavere, og siden en betydelig prisreduksjon ville vært vanvittig risikabelt, tar bransjen det hele med ro så lenge det ikke er krise. Spill har kosta mye mer før, og det gikk jo også fint. Lenke til kommentar
Heales Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Du må jo se i betraktning alt det nye du får med PS3 også da... og ikke minst Xbox kostet vel like under 3.000 kr. i release i Norge hvis jeg ikke husker feil?Det var jo lite revolusjonerende med den annet en innebygd nettverkskort og litt bedre grafikk. PS3 kommer jo med en 60GB stor harddisk og Blu-Ray-spiller som normalt koster 11.000 kr. i dag! Du får såklart billigere spillkonsoller i dag. Wii kom akkurat ut med en prislapp på 2.000-2.500 kr. 7504438[/snapback] Her tar du vel litt feil synes jeg. Saken er at Microsoft i aller høyeste grad gjorde veldig mye riktig med Xbox, og de skjønte hvor konsollindustrien var på vei i mye større grad enn hva PS2 og Gamecube gjorde. Stikkord: Innebygget nettverksskort som var der fordi Xbox Live fra dag 1 var en vesentlig del av Microsofts strategi. I denne nye generasjonen er både PS3 og Wii i stor grad fokusert på online. Innebygget HD som skulle vise veien frem til den generasjonen vi nå er inne i. Greia var at MS hadde en klar visjon for hvor bransjen var på vei, og Xbox var det første steget, og med Xbox 360 fikk de langt på vei realisert sin originale visjon for next-gen gaming. Med Xbox tok også Microsoft enorme skritt på veien mot å gjøre det langt enklere for spillutviklere å utvikle spill. Bedre dev-kits, mer omfattende biblioteker, og en langt på vei ferdig løsning for å bygge inn multiplayer i spillene. Xbox Live - den viktigste innovasjonen i den forrige konsollgenerasjonen. Ingen over, ingen ved siden av. Så jo, Xbox var både en revolusjon og innovasjon, men de viktigste effektene av de skrittene MS tok ser vi først i denne nye generasjonen, og det skal man være glad for uansett om man velger 360, Wii eller PS3. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Xbox kostet faktisk 4.500,- 2001 kroner helt i begynnelsen. det tilsvarer nesten 5.500 i dagens verdi om jeg regnet riktig, brukte 4% økning per år. Endret 14. desember 2006 av Thomas_H Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) ja, men det er dyr morro. ikke sant?? er det egentlig verdt det, eller går det ann å vente noen måneder på ett prisfall?? 7502224[/snapback] Et spill blir jo ikke dårligere av å vente noen måneder. På den annen side synes jeg spill ofte er ganske billig moro i forhold til tiden en bruker på det. En film på kino koster jo fort 80+ kroner per person. Pluss kinogodt. Pluss reise tur/retur. Pluss p-hus til 50 kroner timen... En 'snartur' på kino (uten spising ute) med kjæresten en kveld man kjeder seg koster fort minst 3-400 kroner og er over på under 2 timer. I forhold til dette så er jo et spill til 600 kroner svinbillig moro. Endret 15. desember 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) [Da jeg kjøpte min xbox i 2002, betalte jeg 1300, nå for min xbox 360 betalte jeg 3000,-, og i mars når PS3 kommer ut, må du ut med 5500,-. Og du sier at "du får spillmaskinen rimeligere enn aldri før"? Det må da virkelig være en skrivefeil?? 7504143[/snapback] 1300,- i 2002? Det tviler jeg sterkt på. Jeg vet at jeg ga over det dobbelte av det når jeg kjøpte og det var i 2003. Men det er jo godt mulig at du kjøpte den i en mørk bakgate på Tøyen... Xbox 360 satte en helt ny standard med prisingen sin når den kom for et år siden; den er *betydelig* billigere ved lansering enn andre 'store' konsoller har vært tidligere. Billigere enn både Xbox og PS2 var ved lansering. En skal ikke se bort i fra at Sony satte frokosten i halsen når prisen på 360 ble offentliggjort. Endret 15. desember 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Åssen var denne dealen med at MS satte ned prisen relativt kjappt etter lansering, for å så kompensere med spil/kontroller til sine kunder som hadde betalt full pris? Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Xbox 360 var absolutt ikke billig når den kom.. men den ble fort satt ned. Uansett synes jeg denne prissytingen blir latterlig. N64 kostet 3000 kr når den kom. Før når vi hadde snes kostet spillene oppmot 700-800kr. Ser man de pengene i "nå penger" er det godt over 1000kr spillet. Man får ufattelig mye mer for pengene i dag, alikevel er spillene blitt mye dyrere å produsere, og prisene har i det siste falt. Til de som synes spillene/konsollene er for dyre i dag.. 3 ord.. skaff en jobb! :o) Endret 15. desember 2006 av tidus2k4 Lenke til kommentar
Amored Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Xbox 360 var absolutt ikke billig når den kom.. men den ble fort satt ned. 7505587[/snapback] I forhold til PS3 var det super-tilbud! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 X360 har da fremdeles samme pris som når den kom, men elkjøp og andre har hatt en del tilbud på den og selger den ganske langt under veil. men det har enda ikke vært en pris nedsetting fra MS. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Det er klart det koster å lage og produsere ett spill, men når det skal lages flere millioner kopier, blir ikke produksjonskostnaden på 500,- spenn HVERT SPILL!! Her snakker vi bare om noen få kroner for litt grønn plastikk, farget papir og ei rein CD skive... Tror nok de fortsatt hadde tjent litt hvis de hadde solgt Gears of War for 100,- kroner. Kanskje ikke mye, men sikkert nok til å betale lønna til spillutviklerene.. 7503064[/snapback] Nei, det hadde de nok ikke. Hvorfor? Det er en annen tråd her på forumet, som jeg ikke fant i farten, som belyser hvorfor spill er så dyre i Norge, og at butikkene jevnt over har en 40-60 kroner fortjeneste på spillene. Grunnen til at det er så utrolig dyrt i Norge, er jo alle leddene som er involvert i å få spillene hit, i tillegg til alle de 3499 avgiftene de blir ilagt når de tar inn spill. Siden Elkjøp/Lefdal bestiller store kvanti, har de råd til å selge GoW med liten fortjeneste, og kanskje tilogmed i tap fordi de som kjøper spill kanskje kjøper noe annet. Jeg synes jo personlig at spillprisene i Norge er i overkant, men jeg kjøper fortsatt her. Men det går også endel bestillinger i retning play-asia.com. To spill for prisen av ett passer meg ganske bra, spesielt når du kanskje tilogmed får spillene før release i Norge. Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 joda, spill er rimelig dyrt. Men alt avhenger jo av hva folk er villige til å betale for det... men hvis man tenker på det så har faktisk spillprisene gått ned... spill kosta ca 500kr også da jeg hadde nes/sega 8 bit. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Det jeg synes er utrolig er at jeg får tak i spill billigere fra Australia med frakt enn det koster både i norske butikker og nettsjapper. Er det ikke noe som skurrer her, når det er rimeligere å hente noe fra den andre siden av kloden enn fra Sandefjord? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå