Amored Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 PC-spill har jo greie priser da. Men da må man i tillegg passe på hardware Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 ja det er enda en tard ting som irriterer, samme spillet koster ofte 100 - 200 kr mindre på PC enn det gjør på konsoll. Lenke til kommentar
lifeh8tr Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 det kommer an på hvor du er hen og hvor engasjerte de er da på de forsjellige stedene, men jeg har nå for det meste blitt møtt med ok (eller litt under, men bare litt altså, haha) svar av de ansatte, på elkjøp er det ingen vits å spørre engang.. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 ja det er enda en tard ting som irriterer, samme spillet koster ofte 100 - 200 kr mindre på PC enn det gjør på konsoll. 7502769[/snapback] Men da må du også tenke på at du faktisk bruker penger på å oppgradere pcen også da Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Og hvor kommer pengene til spill utviklerne inn der? Krever de mer for å utvikle noe til en konsoll, som faktisk burde være lettere bare fordi forbrukerne må bruke penger på hva andre selskap har å levere? Det gir ikke mening... Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Og hvor kommer pengene til spill utviklerne inn der? Krever de mer for å utvikle noe til en konsoll, som faktisk burde være lettere bare fordi forbrukerne må bruke penger på hva andre selskap har å levere? Det gir ikke mening... 7502896[/snapback] Lisenspenger til konsoll-fabrikantene. Lenke til kommentar
Heales Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 ja det er enda en tard ting som irriterer, samme spillet koster ofte 100 - 200 kr mindre på PC enn det gjør på konsoll. 7502769[/snapback] Prisforskjellen på konsoll-spill og PC-spill skyldes ganske enkelt det faktum at plattformeieren skal ha en ikke ubetydelig lisensinntekt for hvert solgte konsollspill. Det er der plattformeieren drar inn en betydelig del av sin inntekter. Personlig synes jeg at den absolutte prisgrensen for spill burde være kr 499,-. for helt nye AAA-spill, og med fallende priser til under kr 400,- når et spill ikke lenger er en opplagt bestselger. Lenke til kommentar
anolop Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Det er sant. Men har dere hørt rykter om reklame i spillene? Hvis det kommer, så my jo spillene falle i pris, for reklame skal jo være gratis, det er jo derfor vi ikke betaler lisens for TV2 f.eks. 7502456[/snapback] Slik sett skulle jo EA Sports spillene vært litt billigere da. Fifa serien bruker vel slike som McDonalds og Coca Cola på reklame skiltene på fotballstadione (mulig jeg tar feil...) Endret 14. desember 2006 av anolop Lenke til kommentar
benyeah Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hvis det er et spill jeg vil ha bryr jeg meg ikke om prisen. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Det hadde fint gått å presse priser. Det er jo ikke værre enn å boycotte spill som koster over 499kr. Gjerne også påpeke det ovenfor butikken at det aktuelle spillet er over din makspris. Dersom ALLE gjør det, så må prisene presses til slutt fordi etterspørselen etter minker, og butikker ikke tjener noe. Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Du besvarer vel egentlig ditt eget spørsmål. Hvis du virkelig er gira på et spill så kjøper du det ved launch, hvis ikke venter du til det faller i pris. Ikke verre enn det.Og det generelle prisnivået er ikke akkurat ille. SNES-spill kostet 700+ kr... for over et tiår siden! 7502213[/snapback] Hehe, ja. Husker noen SNES spill som krøp opp i 900kr sjangeren. Det verste var at vi faktisk kjøpte de... Lenke til kommentar
Amored Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Det er sant. Men har dere hørt rykter om reklame i spillene? Hvis det kommer, så my jo spillene falle i pris, for reklame skal jo være gratis, det er jo derfor vi ikke betaler lisens for TV2 f.eks. 7502456[/snapback] Slik sett skulle jo EA Sports spillene vært litt billigere da. Fifa serien bruker vel slike som McDonalds og Coca Cola på reklame skiltene på fotballstadione (mulig jeg tar feil...) 7502989[/snapback] Hehe. Den tanken har slått meg mange ganger. Men men. Det er jo bedre med McDonald's skilt enn noe som ikke eksisterer Lenke til kommentar
anolop Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Det er klart det koster å lage og produsere ett spill, men når det skal lages flere millioner kopier, blir ikke produksjonskostnaden på 500,- spenn HVERT SPILL!! Her snakker vi bare om noen få kroner for litt grønn plastikk, farget papir og ei rein CD skive... Tror nok de fortsatt hadde tjent litt hvis de hadde solgt Gears of War for 100,- kroner. Kanskje ikke mye, men sikkert nok til å betale lønna til spillutviklerene.. Lenke til kommentar
Imidura Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Spill er ikke dyrt. Spesielt ikke nå som multiplayer er satt så i fokus. Ta et enkelt regnestykke på det. Du får kansje 18 timer glede ut av et spill. Ofte mer, dersom ikke spillet skuffer fullstendig. Med en pris på 600 kroner betaler du 33.50,- for å underholdes en time. Ta en ny DVD, ligger ofte å dytter opp mot skrekkelige 200 kroner filmen som er en slags absolutt maks. Hvis filmen varer 2 timer betalte du nettopp 100,- timen for underholdning. Du vil så klart se filmen igjen en gang siden du har kjøpt den, men jeg tviler sterkt på at den holder deg i sofaen 6 timer i strekk. Lenke til kommentar
anolop Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Spill er ikke dyrt. Spesielt ikke nå som multiplayer er satt så i fokus. Ta et enkelt regnestykke på det. Du får kansje 18 timer glede ut av et spill. Ofte mer, dersom ikke spillet skuffer fullstendig. Med en pris på 600 kroner betaler du 33.50,- for å underholdes en time. Ta en ny DVD, ligger ofte å dytter opp mot skrekkelige 200 kroner filmen som er en slags absolutt maks. Hvis filmen varer 2 timer betalte du nettopp 100,- timen for underholdning. Du vil så klart se filmen igjen en gang siden du har kjøpt den, men jeg tviler sterkt på at den holder deg i sofaen 6 timer i strekk. 7503160[/snapback] Jeg ser den, men kiloprisen på en hamburger på McDonalds koster jo mer enn kiloprisen på en gjennomsnittelig ny bil også , så jeg vil ikke sammenligne ett konsoll spill mot en DVD. Jeg sier ikke mer Lenke til kommentar
Necrojoe Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Eg syns at 600kr++ for eit spel er alt for mykje. Sjøl om eg betaler det og gjerne kjøper to spel i månaden. Men så må eg ha det nyaste og feitaste. Eg skulle ønske at spel hadde ein maks pris på 499kr. Og de som sier at spill ikkje er dyrt dei må være kjøpt og betalt av "bransjen". For spel er dyrt. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg betaler ikke 500,- for et spill, så jeg venter til prisen synker eller Lenke til kommentar
anolop Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 GeOW kosta og koster fremdeles 399 på elkjøp men er enig, jeg syns det er for mye med over 499 for ett spill. 7502671[/snapback] Det var bare ett tilbud for noen uker siden. Nå selger de Gears of War til "normal" pris igjen... Lenke til kommentar
Strepto91 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 På spaceworld i kristiansand er de iallefall ikke gode til å sette ned priser og sånn!, fant seinest i dag expensionpack til BF1942 for 400kr! Samtidig med at pingpongspillet til xbox 360 kosta 699! Det er litt skrudd etter min mening... Lenke til kommentar
EonoX Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Syns det kommer helt an på hvilket spill det er snakk om, egentlig. Jeg har ikke mye imot å betale 600kr for, f.eks. et 50-timers spill(Zelda, Enchanted Arms), men jeg vegrer meg derimot stort for å bruke mye mer enn 100-200kr på noe som ikke varer mye mer enn en 10 timers tid. Også kommer det igjen også an på kvaliteten på spillene. Slik som spill generelt sett er i dag (10-15 timers eksplosive massakrer >_< ), så mener jeg de er alt for dyre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå