anolop Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg ser flere av dere skriver allerede flere uker, kanskje måneder, før en utgivelse at "dette spillet skal jeg ha!". La oss ta Gears of War som ett eksempel. Dette kostet vel rundt 600,- kroner da det kom ut. Er det virkelig verdt pengene å kjøpe ett spill for så masse penger, eller er jeg bare gnien?? Gears of War var kanskje ett dårlig eksempel ettersom alle vil ha det, men la oss ta for oss et litt mindre betydningsfullt spill da, som dere kan se for dere. "Det hadde vært gøy å prøvd det, men jeg legger f**n meg ikke 659,- kroner for det!". Høres det kjent ut?? Selv venter jeg til spill kommer til rundt 400,- kroner før jeg kjøper det, hvis ikke jeg har VIRKELIG lyst på det... Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Du besvarer vel egentlig ditt eget spørsmål. Hvis du virkelig er gira på et spill så kjøper du det ved launch, hvis ikke venter du til det faller i pris. Ikke verre enn det. Og det generelle prisnivået er ikke akkurat ille. SNES-spill kostet 700+ kr... for over et tiår siden! Lenke til kommentar
anolop Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 ja, men det er dyr morro. ikke sant?? er det egentlig verdt det, eller går det ann å vente noen måneder på ett prisfall?? Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Du eier deg sjøl litt da, GoW kosta 399,- på Elkjøp da det kom.. Elkjøp har en del fine priser på spill. Men er enig i at spill er altfor dyrt, hvertfall for min del. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Før i tiden ville jeg sagt; ja, spill er for dyre, men med mer penger mellom hendene er terskelen for å kjøpe et spill blitt mindre, og jeg kjøper stort sett det jeg har lyst på. Men 6-700 kroner er for dyrt, selv for meg. Spill jeg virkelig har lyst på og har ventet lenge på kjøper jeg for fullpris når det kommer ut, men hvis jeg ser et spill jeg hadde lyst på for ett-to år siden til en billig penge kjøper jeg det når det er på tilbud. Men generellt sett mener jeg ikke at spill er for dyre. Du må desverre bare vente litt hvis du vil ha det spillet du ønsker deg for en rimeligere pris enn rett-fra-trykken-prisen Lenke til kommentar
morten111340 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg syns ikke spill er for dyre! Lenke til kommentar
Amored Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg ser flere av dere skriver allerede flere uker, kanskje måneder, før en utgivelse at "dette spillet skal jeg ha!". La oss ta Gears of War som ett eksempel. Dette kostet vel rundt 600,- kroner da det kom ut. Er det virkelig verdt pengene å kjøpe ett spill for så masse penger, eller er jeg bare gnien?? Gears of War var kanskje ett dårlig eksempel ettersom alle vil ha det, men la oss ta for oss et litt mindre betydningsfullt spill da, som dere kan se for dere. "Det hadde vært gøy å prøvd det, men jeg legger f**n meg ikke 659,- kroner for det!". Høres det kjent ut?? Selv venter jeg til spill kommer til rundt 400,- kroner før jeg kjøper det, hvis ikke jeg har VIRKELIG lyst på det... 7502193[/snapback] Når spill koster fra 599,- og oppover, synes jeg det begynner å bli litt drøyt. Det dyreste spillet jeg har kjøpt er Football Manager 2006 til X360 for 649,- på Expert. Wii-spillene har jeg hørt skal koste 400kr. Noe som er en HELT grei pris! Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Når spill koster fra 599,- og oppover, synes jeg det begynner å bli litt drøyt. Det dyreste spillet jeg har kjøpt er Football Manager 2006 til X360 for 649,- på Expert. Men igjen: ingen tvinger deg til å kjøpe spillene samme dag som de kommer ut. Bare vent et år eller to, evt snapp dem opp brukt. Endret 14. desember 2006 av thomanil Lenke til kommentar
ulven82 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Er jo ikke gratis å lage spill,så om selskaper skal tjene penger,så må de vel ha en pris som er litt høye. men jeg vet at jeg betaler for spill som gir meg glede. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Når spill koster fra 599,- og oppover, synes jeg det begynner å bli litt drøyt. Det dyreste spillet jeg har kjøpt er Football Manager 2006 til X360 for 649,- på Expert. Men igjen: ingen tvinger deg til å kjøpe spillene samme dag som de kommer ut. Bare vent et år eller to, evt snapp dem opp brukt. 7502402[/snapback] Det vet jeg. Men jeg fant ikke FM 2006 noe annet sted... Jeg klager egentlig ikke, bare opplysning Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Er kjempe glad for at noe som Play-Asia.com eksisterer.. Men synes selv at 600,- for et konsoll spill, er i det dyreste laget. Rundt 449,- eller 499,- hadde passet bedre... Lenke til kommentar
Amored Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Er jo ikke gratis å lage spill,så om selskaper skal tjene penger,så må de vel ha en pris som er litt høye. men jeg vet at jeg betaler for spill som gir meg glede. 7502438[/snapback] Det er sant. Men har dere hørt rykter om reklame i spillene? Hvis det kommer, så my jo spillene falle i pris, for reklame skal jo være gratis, det er jo derfor vi ikke betaler lisens for TV2 f.eks. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Er kjempe glad for at noe som Play-Asia.com eksisterer.. Men synes selv at 600,- for et konsoll spill, er i det dyreste laget. Rundt 449,- eller 499,- hadde passet bedre... 7502453[/snapback] Enig. Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Er jo ikke gratis å lage spill,så om selskaper skal tjene penger,så må de vel ha en pris som er litt høye. men jeg vet at jeg betaler for spill som gir meg glede. 7502438[/snapback] Det er sant. Men har dere hørt rykter om reklame i spillene? Hvis det kommer, så my jo spillene falle i pris, for reklame skal jo være gratis, det er jo derfor vi ikke betaler lisens for TV2 f.eks. 7502456[/snapback] Jeg tror de er naivt å forvente at de reklamepengene kommer oss kunder til gode. Jeg forventer (dessverre) at prisen blir uendret tross reklame. Publisher putter mer sin egen lomme, evt i beste tilfelle bruker firmaene pengene til å dekke den sterkt økende kostnaden det innebærer å utvikle "nextgen"-spill. Endret 14. desember 2006 av thomanil Lenke til kommentar
lifeh8tr Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 jeg er litt enig med noe av det dere sier, fordi viss du velger ut hvem det er du har lyst til å kjøpe hoss så ser du at prisen forandrer seg etter hvor du kjøper spillene. Kjøper du et spill på GAMEZONE/SPACEWORDLD så vil du se at der får du en betjening som hvet en del om spillene men du må også betale noen hundre (mest sans. 50-150 kroner) for akkurat det. eller gå på Elkjøp eller en annen storkjede (spiderman (lønner seg ikke altid) ekspert o.l... Lenke til kommentar
Amored Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 jeg er litt enig med noe av det dere sier, fordi viss du velger ut hvem det er du har lyst til å kjøpe hoss så ser du at prisen forandrer seg etter hvor du kjøper spillene. Kjøper du et spill på GAMEZONE/SPACEWORDLD så vil du se at der får du en betjening som hvet en del om spillene men du må også betale noen hundre (mest sans. 50-150 kroner) for akkurat det. eller gå på Elkjøp eller en annen storkjede (spiderman (lønner seg ikke altid) ekspert o.l... 7502527[/snapback] Det at folka på Spaceworld vet mye om spill, er ikke alltid helt sant. De vet jo ikke engang når releasedatoene er. Jeg spurte når det var release på Saints Row, sent i August, og fikk som svar at det ikke var fast satt enda, men det var det da. Jeg visste svaret, men ville bare sjekke om de hadde peiling Samme med Expert (men det er jo en litt annerledes butikk igjen da) Lenke til kommentar
Amored Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg tror de er naivt å forvente at de reklamepengene kommer oss kunder til gode. Jeg forventer (dessverre) at prisen blir uendret tross reklame. Publisher putter mer sin egen lomme, evt i beste tilfelle bruker firmaene pengene til å dekke den sterkt økende kostnaden det innebærer å utvikle "nextgen"-spill. 7502499[/snapback] Ja, jeg vet. Det var bare en tanke Faktisk så kan det bli ganske kult med reklame i spill. I alle fall realistiske spill. Blir litt dumt hvis du møter på et Coca Cola-skilt i Halo 3 :!: Eller hur? Lenke til kommentar
stekri88 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Har merket at Elkjøp har jekket opp prisene fra 499 til 549+ Meget mulig dette er pga Jula da... Lenke til kommentar
Amored Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Har merket at Elkjøp har jekket opp prisene fra 499 til 549+ Meget mulig dette er pga Jula da... 7502589[/snapback] Ja. Jeg fant faktisk Enchanted Arms til 599,- der Og det koster ca 350,- på CDON.com Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg ser flere av dere skriver allerede flere uker, kanskje måneder, før en utgivelse at "dette spillet skal jeg ha!". La oss ta Gears of War som ett eksempel. Dette kostet vel rundt 600,- kroner da det kom ut. Er det virkelig verdt pengene å kjøpe ett spill for så masse penger, eller er jeg bare gnien?? Gears of War var kanskje ett dårlig eksempel ettersom alle vil ha det, men la oss ta for oss et litt mindre betydningsfullt spill da, som dere kan se for dere. "Det hadde vært gøy å prøvd det, men jeg legger f**n meg ikke 659,- kroner for det!". Høres det kjent ut?? Selv venter jeg til spill kommer til rundt 400,- kroner før jeg kjøper det, hvis ikke jeg har VIRKELIG lyst på det... 7502193[/snapback] GeOW kosta og koster fremdeles 399 på elkjøp men er enig, jeg syns det er for mye med over 499 for ett spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå