Gå til innhold

Honoren nerfet med mer en 30% i praksis

Anbefalte innlegg

Blizzard ser ut til å ha gjort en veldig kjip nerf med tanke på honor siden onsdag. Det dreier seg stort sett om hvordan Blizzard har tenkt, og hvordan spillere tenker.

En 30% nerf var mer eller mindre tålelig for de som ikke var helt "casual" og helt ok hvis man spilte noelunde aktivt.

Men ettersom det ser ut til honor nå blir nerfet både der og da og på slutten av dagen er det hele mye verre.

La oss bruke Lieutenant i AV som eksempel (alle bruker dette som eksempel), og si du hadde bare drept han og så sluttet med pvp for den dagen, hadde fått 20 bonus honor for dette før nerfen med 30%. Man skulle da tro at man fikk 14 honor etter 30% nerfen, noe som det stor at man gjør i Combat Log. Men det Blizzard har gjort er å sette 30% nerf ikke bare til honor man for der og da, men også på slutten av dagen.

Så da har man 14 honor hvis man dreper en Liuetenant i AV, men siden Blizzard sier alle "honor gains" tatt av 30% honor nerf siden de også nerfer all bonus honor man får når man har hatt honor update. Da står man igjen med 10 honor, en 50% nerf av honor.

EDIT: Skal si noen er pirkete.

Endret av cve
Videoannonse
Annonse
Heldigvis er det bare premades som lider nevneverdig av dette. I PuG får du mesteparten av honoren fra kills uansett.

7502975[/snapback]

ALL Honor blir nerfet der og da, og ALL honor blir nerfet når honor update er gjort.

Nerfen hitter mest 1. De som tar AV eller BG som ikke er premade 2. Resten :p

30% mindre honor betyr og at du må bruke 43% mer tid på å få råd til items. Math:

30% honor, which amounts to it taking 42.8% more hours...

So when you used to get 1000 honor an hour, you'll now get 700 honor an hour. (30%)

and if it was going to take you 140 hours to gear up, it'll now take 200 hours to gear up. (43%)

Here's a nice writeup someone did to illustrate:

Item A costs you 7000 honor

You grind honor at 1000 an hour by the old system

You now grind honor at 700 an hour.

Therefore it now takes you 10 hours instead of 7 hours to get ur item.

i.e 3 hours more.

Time increase = 3

% Time increase = (3/7)*100 = 42.857 %

Dette blir jo enda mer nå når det viser seg at man faktisk får 51% mindre honor og ikke 30%.

ALL Honor blir nerfet der og da, og ALL honor blir nerfet når honor update er gjort.

Nerfen hitter mest 1. De som tar AV eller BG som ikke er premade 2. Resten :p

7503123[/snapback]

Nei, for de som spiller premade får 60% nerf som noen her hadde regnet ut (antar da at de vinner på 2 min og har minimalt med HK). PuGs får mesteparten av honor fra kills og det er bare nerfet 30%.

Jeg forstår jo at enkelte som hadde gledet seg til nye items synes dette er kjipt med den nerfen i honor, men jeg synes der er bra.

Det skal liksom være litt arbeid å få seg såpass gode items. Tok jo helt av her første helga og ser nå alleslags n00bs som har null peiling/skills i pvp med HW armor eller wepons (ja det er noen HW fra før av også som ikke sjønner stort i pvp, men ikke så ille som nå). Synes dette blir veldig feil jeg.

Må legge til at jeg synes å få HW rank før patch krevde vel mye av en person for å oppnå, men det er som kjent forskjell på å barbere seg å skjære av hele hodet... :cool:

Blizzard undersøker påstandene om at man minster 30% av honor ved calculations, da dette ikke er påtenkt.

We have replied already that we're investigating claims of the honor reduction being applied more than once to a set of honor. The 30% reduction does apply to all honor gained, both from kills and bonus honor, which may account for the 'double reduction' some are seeing. Looking at the changes made it does not appear that the 30% reduction is being applied more than once for the honor gained, but we have a team working to test the claim and we'll hopefully have a solid answer for you in the next couple business days.

Om man tenkter at man får 3k honor på 5 timer som den over meg sa.

Og man trenger 140k honor for hele HW settet, + 2 HW våpen. Tror dette er omtrent riktig.

Om man spiller 8 timer hver dag, vil det da ta 17.5 dager å få full high warlord.

Om man spiller i GJENNOMSNITT 4 timer per dag, blir dette 1 mnd og 5 dager.

4 timer hver dag burde vere ok om man tar LITT i og er littegranner mer enn casual for 1 mnd. Husk på i helgene kan man jo spille en del mer om man bare bruker en del tid på søndag/lørdag formiddag.

Og det er vell da ca, fortsatt, om man regner med ryktene jeg hørte før patchen, 3 månder med 9 timer PvP hver dag, = 810 timer.

Nå = 150 timer ca.

Og dere klager? Rofl l2p plx.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...