Chasseur Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Hei, er på mitt andre forsøk på å bli en linux bruker, og kommer vel stadig nærmere. Men det er noe av det samme som skaper problemer nå, som for ett år siden. Jeg sliter fortsatt veldig med å installere programvare som ikke er i Add/Remove greia eller du får tak i ved hjelp av apt-get, som for eksempel Enemy Territory. Fikk tilslutt lastet det ned og instalert det tror jeg, men jeg maskinen låser seg ca 5 sekunder etter start. Har forsåvidt nesten det samme problemet med stepmania, som er en tar.gz fil. Søkt nettet rundt, men får det pokker ikke til. Ellers må jeg si at jeg er meget imponert over Ubuntu, og må si at det har kommet seg stort siden Hoary Hedgehog =) EDIT: der var det en sticky gitt x) Men når jeg først har laget en tråd, hvordan er det folk skinner ubuntuen sin, og går det i det hele tatt ann? Endret 14. desember 2006 av Eirikeb Lenke til kommentar
comicz Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Sjekk desktop-tråden, så skal du se at det kan skinnes ;--) Tror forøvrig det er mulig du ikke har lagt inn driver til skjermkortet ditt? Hva slags skjermkort har du? For å sjekke om du har direct rendering på eller ei kan du kjøre denne kommandoen i terminalen: glxinfo | grep direct Ang. tar.gz... Dette kan du pakke ut med tar i en terminal(jeg vet ikke hvor kjent du er med terminalen?). man tar For å pakke ut filen kan du bruke denne kommandoen: tar -xvzf stepmania.tar.gz Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) http://gnome-look.org/ ^ masse fint her Endret 15. desember 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå