marradi Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Er det ikke korrekt at enkelte eksterne harddisker ikke kan konverteres fra et filsystem til et annet? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 du kan konvertere til FAT, FAT16, FAT32, NTFS..... men når du har NTFS er det ikke anbefalt å konvertere tilbake til eksempelvis FAT32 +++ Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Skal være mulig og konvertere til NTFS på alle disker... Lenke til kommentar
marradi Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Skal være mulig og konvertere til NTFS på alle disker... 7502564[/snapback] Ok, av en eller annen grunn får ikke jeg til å konvertere min Western Digital til NTFS. Så var det en som fortalte meg at det ikke gikk an på alle harddisker. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Skal ikke være noe problem... Er det noe på den? Hvis det ikke er det, kan du bare formatere den til NTFS... Lenke til kommentar
marradi Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Skal ikke være noe problem...Er det noe på den? Hvis det ikke er det, kan du bare formatere den til NTFS... 7502976[/snapback] Ja det er noe på den. Men da skal da ikke være et problem? Har konvertert mange fylte disker før. Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Når man konverterer en disk, slettes all informasjon på den da? Har et problem der skjønner du. Det er en dynamisk disk som ikke fungerer og jeg vil konvertere den til standars disk, men jeg er redd for å slette alt jeg har på den og det er over 200g med filmer.... Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Det kan jeg ikke svare på siden jeg ikke er helt sikker, men tror det skal være mulig... Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Trenger et bedre svar, jeg vil så gjerne ha filmene mine tilbake igjen. Har brukt LAAANG tid på å samle alle de filmene. Endret 14. desember 2006 av Xar0n Lenke til kommentar
Staal3 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Når man konverterer en disk, slettes all informasjon på den da? Har et problem der skjønner du. Det er en dynamisk disk som ikke fungerer og jeg vil konvertere den til standars disk, men jeg er redd for å slette alt jeg har på den og det er over 200g med filmer.... 7503087[/snapback] Når en konvertere i fra FAT til NTFS så slettes ikke data. Gjort det mange ganger uten problemer. Men neste spørsmål. Når du vil konvertere en dynamisk disk til standard disk. Så får du ikke gjort det uten å slette data først. NB! Er bare 99,9% sikker på den. Men er lenge siden jeg har holdt på å rote med dynamiske disker. :-) Ståle Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hva kan jeg gjøre da for å redde filmene mine? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Det er en dynamisk disk som ikke fungerer og jeg vil konvertere den til standars disk, men jeg er redd for å slette alt jeg har på den og det er over 200g med filmer.... 7503087[/snapback] Hvordan skal du klare det når disken ikke fungerer? Hva er egentlig problemet? Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Hardisken fungerer den, men det var etter jeg formaterte og instalerte XP Home Edition at den plutselig ikke fungerte, den fungerte fint med XP PRO. Her er et bilde av hva som står o.s.v: Endret 14. desember 2006 av Xar0n Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Dynamisk virker ikke i Home. Du burde konvertert mens du hadde Pro. Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 så selv om jeg instalerer pro igjen så vil ikke hardisken fungere? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Kan ikke se noen grunn til at det ikke skulle gå. Aner ikke om dette fungerer på Home... http://faq.arstechnica.com/link.php?i=1806 Endret 14. desember 2006 av KAS Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Dynamisk virker ikke i Home. Du burde konvertert mens du hadde Pro. 7503945[/snapback] I tillegg til merknader fra hårek, du kan ikke bruke en dynamisk som eksternt disk, alla Usb/firewire. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 så selv om jeg instalerer pro igjen så vil ikke hardisken fungere? 7503961[/snapback] Jo, det vil jeg tro burde fungere. Men har aldri hatt en dynamisk disk selv, de har man fint lite bruk for. Mulig noen vet om en enklere metode? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hardisken fungerer den, men det var etter jeg formaterte og instalerte XP Home Edition at den plutselig ikke fungerte, den fungerte fint med XP PRO. Har du convertert disken til dynamisk tilkoplet USB port? Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Nei, men utifra det dere sier så er det bare kanskje at det funker å instalerer pro og hardisken vil fungere igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå