Gjest Slettet+142 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 hey.. går det an å ha en <textarea> som istedenfor å fortsette med tekst "kolonnevis", at den bryter teksten og lager linje? uten hjelp av PHP? tenker at det da i tillegg kan kopieres uten å få med newline? (\n) Lenke til kommentar
eigan Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Skjønte ikke helt hva du mente, Men tror du mente at hvis du trykker enter i textarea, så hopper det en linje ned, og ikke fortsetter fremover. Er en php kode for dette desverre: http://no2.php.net/manual/en/function.nl2br.php Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Har du oppgitt hvor lang den skal være? For min <texarea> som jeg bruker i kontaktscriptet mitt, wrapper linjene automatisk. <textarea id="message" name="msg" cols="50" rows="6"></textarea> Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 hmm.. jeg mener at hvis jeg skriver mye i en tekstboks uten å trykke på Enter, at den da legger nye linjer for meg. da slipper jeg å måtte bruke f.eks scrollbar for å kunne lese alt? (se signatur) har angitt i CSS, ja <style> .show#crypt{ width: 25em; height: 5em; } </style> <textarea class="show" id="crypt" name="code" cols=25 rows=5>innhols som er lengre enn 25 tegn og kanskje til og med mer enn 125(5*25) tegn</textarea> og ja, CSS er innenfor <head>, men hva skal CSS være? Lenke til kommentar
Svish Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 tror det er en css-property for å fikse akkurat det der, men jeg finner den seriøst ikke igjen :/ Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Det var engang noe som het wrap="hard/soft" men tror den attributten er utgått.. EDIT: Og rows/cols attributtene definerer ingen sperrer på textarea'et, bare den synlige størrelsen. -C- Endret 15. desember 2006 av ChristianW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 ... noe anelse for søk jeg kan prøve ut for å finne ut hvor den befinner seg? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Og rows/cols attributtene definerer ingen sperrer på textarea'et, bare den synlige størrelsen. er ikke det det han vil? Å la teksten bryte bare visuelt for brukeren, men ikke når han sender den videre via mail feks? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 du har skjønt det ser jeg.. men jeg vet enda ikke hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 du sikker på at serveren tilater at du har shortags? <textarea class="show" id="crypt" name="code" cols="25" rows="5">innhols som er lengre enn 25 tegn og kanskje til og med mer enn 125(5*25) tegn</textarea> Den virker ihvertfall for meg... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) wtf er shorttags? jeg kjører server selv... dette her tester jeg lokalt, men legger ut på server når den er klar edit: koden virket fint nå tusen takk for hjelp alle sammen.. PS: kunne fremdeles tenkt meg svar på hva shorttags er hvis du mener shorttags i php, ja, men bruker de ikke. er det ikke php har jeg ikke peiling Endret 15. desember 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
PT Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Tror han mener <textarea cols=5 rows=10> vs. <textarea cols="5" rows="10">. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 ahh... takk Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Kanskje litt feil det ja Jeg så den siden du sendte til meg, det er pga ingen skillepunkter ja. Om du kan bruker str_replace() eller så kunne du skilt hele teksten etter 30 tegn elns. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 jeg skiftet fra mellomrom til dot'er i hash'en, men jeg får vel skifte tilbake til mellomrom igjen da.. så virker det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå