Filhan Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Når jeg slår på PCen kommer det vanlige oppstartbildet opp "ASUS K8N" Etter dette stopper den bare, svart skjerm men det er "lys i skjermen" Har en teori om at den ikke vil boote på harddisken, har sjekket på BIOS og der er boot rekkefølgen riktig - DVD / CD rom - Diskettstasjon - Harddisk kan dette være pga jeg har fylt opp harddisken til nesten 100%? har hørt at dette ikke er heldig, har tenkt å kjøpe ny harddisk som er større uansett, men hadde vært fint om noen kunne hjelpe så jeg kanskje kan få den til å funke før det, er jo ikke sikkert det er harddisken en gang hjelp meg! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Når jeg slår på PCen kommer det vanlige oppstartbildet opp "ASUS K8N" Etter dette stopper den bare, svart skjerm men det er "lys i skjermen" Har en teori om at den ikke vil boote på harddisken, har sjekket på BIOS og der er boot rekkefølgen riktig - DVD / CD rom - Diskettstasjon - Harddisk kan dette være pga jeg har fylt opp harddisken til nesten 100%? har hørt at dette ikke er heldig, har tenkt å kjøpe ny harddisk som er større uansett, men hadde vært fint om noen kunne hjelpe så jeg kanskje kan få den til å funke før det, er jo ikke sikkert det er harddisken en gang hjelp meg! 7501683[/snapback] vis det er som du tror så burde du fått error beskjed. høres mer ut som den har problemer med grafikkkort driver og hardware akselerasjon(eller hvordan man skriver det) Lenke til kommentar
Filhan Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Det er ikke skjermkortet, fikk nytt for 2 uker siden, og har prøvd å sette i det gamle(som også virker) og har akkurat samme problem. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Får Bios beskjed om at CPU-Fan er aktiv? Vifta eg har kobla der på mitt 939 system "stoppa" igår - maskina gikk i "loop" med restarter etter den kom inn på skrivebordet etter oppstart. Fikk vifta opp og gå (gi beskjed til Bios om omdreining) og maskina var OK resten av dagen;-) Lenke til kommentar
Filhan Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Hvor finner jeg ut det om den er aktiv? finner det ikke Lenke til kommentar
Filhan Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 fant det nå, CPU fan kjører pånlitt over 1300rpm og alt ser ut som det skal, må enten være harddisk eller hovedkort? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 fant det nå, CPU fan kjører pånlitt over 1300rpm og alt ser ut som det skal, må enten være harddisk eller hovedkort? 7503157[/snapback] tviler på harddisk, da skal du få opp beskjed om no bootable disk eller noe slikt mener jeg da. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Hva er det siste du ser? Ser du "Verifying DMI Pool Data" ? Endret 16. desember 2006 av Camron Lenke til kommentar
Filhan Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 det som skjer er at det kommer "PIP" som betyr klarsignal for å starte opp, så begynner dataen å jobbe(det "knirker" i harddisken, men plutselig slutter den og skjermen er helt svart men det er lys i den. det skjer rett før der windows skal starte opp. har bestilt nytt hovedkort, samme som jeg har til 250kr, så håper det virker etter jeg har fått det i. Men bare en ting, må jeg skaffe kjølepasta å ha på prosessoren når jeg skal ha den over på et annet hovedkort? Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Ja, du må alltid legge ny kjølepasta når du tar av kjøleren fra CPU Edit: Husk å fjerne gammel kjølepasta fra kjøler og CPU, helst med Isopropanol Endret 16. desember 2006 av Saiko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå