Gå til innhold

Liste over Bass (Watt) 2.1/5.1


Anbefalte innlegg

Jeg kjedet meg en kveld, så jeg tenkte å lage en liste for meg selv, og for andre som er interessert i bass til pc. Siden jeg selv skal ha meg nytt anlegg ;)

 

PC LYD - ANLEGG Logitech/Creative/Philips:

 

 

watt - basskasse:

 

_________________________________________________

Stereo 2.1:

 

- Creative MegaWorks 250D : 150 W RMS

 

- Logitech Z-2300 : 120 W RMS

 

- Philips MMS430 : 30 W RMS

 

- Creative I-Trigue L3800 : 30 W RMS

 

- Philips SPA9300 : 30 W RMS

 

- Creative I-Trigue 3400 : 25 W RMS

 

- Creative I-Trigue 3300 : 25 W RMS

 

- Creative I-Trigue 3600 : 24 W RMS

 

- Logitech z-4 : 23 W RMS

 

- Philips SPA7300 : 20 W RMS

 

- Logitech x-230 : 20 W RMS

 

- Creative I-Trigue 3200 : 19 W RMS

 

- Creative I-Trigue 3220 : 17 W RMS

 

- Creative Inspire T3100 : 17 W RMS

 

- Creative Inspire T3030 : 17 W RMS

 

- Creative Inspire T3000 : 17 W RMS

 

- Creative Inspire 2500 : 17 W RMS

 

- Creative Inspire P380 : 17 W RMS

 

- Creative Inspire G380 : 17 W RMS

 

- Creative SBS 390 : 17 W RMS

 

- Philips SPA3300 : 15 W RMS

 

- Philips SPA2300 : 12 W RMS

 

- Philips SPA2310 : 12 W RMS

 

- Creative SBS 370 : 11 W RMS

 

- Creative SBS 380 : 6 W RMS

 

- Philips SPA1300 : 6 W RMS

 

- Logitech R-20 : 6 W RMS

________________________________________________

________________________________________________

Surround 5.1:

 

- Logitech Z-5500 : 188 W RMS

 

- Creative MegaWorks THX 5.1 550 : 150 W RMS

 

- Creative GigaWorks ProGamer G550W : 130 W RMS

 

- Creative GigaWorks ProGamer G500 : 130 W RMS

 

- Logitech Z-5450 : 116 W RMS

 

- Logitech Z-5400 : 116 W RMS

 

- Logitech Z-5300 : 100 W RMS

 

- Creative Inspire T6100 : 26 W RMS

 

- Logitech X-540 : 25 W RMS

 

- Logitech x-530 : 25 W RMS

 

- Creative I-Trigue 5600 : 24 W RMS

 

- Creative Inspire T5900 : 24 W RMS

 

- Creative Inspire T6060 : 22 W RMS

 

- Creative Inspire P5800 : 22 W RMS

 

- Creative Inspire 5200 : 17 W RMS

 

- Creative Inspire GD580 : 17 W RMS

 

- Creative SBS 580 : 16 W RMS

 

- Philips SPA2600 : 12,5W RMS

_________________________________________________

 

Edit: Tok med Creative MegaWorks 250D.

 

laga av Martin/Regone - Tar gjerne imot kommentarer og slikt! :thumbup:

Endret av Regone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg kjedet meg en kveld, så jeg tenkte å lage en liste for meg selv, og for andre som er interessert i bass til pc. Siden jeg selv skal ha meg nytt anlegg  ;) 

 

PC LYD - ANLEGG Logitech/Creative/Philips:

 

 

watt - basskasse:

 

_________________________________________________

Stereo 2.1:                                                                   

 

- Logitech Z-2300                                        : 120 W RMS

                                                                             

- Philips MMS430                                          : 30  W RMS

                                                                                   

- Creative I-Trigue L3800                              : 30  W RMS

                                                                                   

- Philips  SPA9300                                        : 30  W RMS

                                                                                   

- Creative I-Trigue 3400                              : 25  W RMS

                                                                                   

- Creative I-Trigue 3300                              : 25  W RMS

                                                                                   

- Creative I-Trigue 3600                              : 24  W RMS

                                                                                   

- Logitech z-4                                              : 23  W RMS

                                                                                   

- Philips SPA7300                                        : 20  W RMS

                                                                                   

- Logitech x-230                                          : 20  W RMS

                                                                                   

- Creative I-Trigue 3200                              : 19  W RMS

                                                                                   

- Creative I-Trigue 3220                              : 17  W RMS

                                                                                   

- Creative Inspire T3100                              : 17  W RMS

                                                                                   

- Creative Inspire T3030                              : 17  W RMS

                                                                                   

- Creative Inspire T3000                              : 17  W RMS

                                                                                   

- Creative Inspire 2500                                : 17  W RMS

                                                                                   

- Creative Inspire P380                                : 17  W RMS

                                                                                   

- Creative Inspire G380                                : 17  W RMS

                                                                                   

- Creative SBS 390                                      : 17  W RMS

                                                                                   

- Philips  SPA3300                                        : 15  W RMS

                                                                                   

- Philips  SPA2300                                        : 12  W RMS

                                                                                   

- Philips  SPA2310                                        : 12  W RMS

                                                                                   

- Creative SBS 370                                      : 11  W RMS

                                                                                 

- Creative SBS 380                                      : 6  W RMS

                                                                                   

- Philips  SPA1300                                        : 6  W RMS

                                                                                   

- Logitech R-20                                            : 6  W RMS

________________________________________________

________________________________________________

Souround 5.1:                                                               

                                                                                   

- Logitech Z-5500                                        : 188 W RMS

                                                                                   

- Creative MegaWorks THX 5.1 550              : 150 W RMS

                                                                                   

- Creative GigaWorks ProGamer G550W        : 130 W RMS

                                                                                   

- Creative GigaWorks ProGamer G500          : 130 W RMS

                                                                                     

- Logitech Z-5450                                        : 116 W RMS

                                                                                     

- Logitech Z-5400                                        : 116 W RMS

                                                                                     

- Logitech Z-5300                                        : 100 W RMS

                                                                                     

- Creative Inspire T6100                                : 26  W RMS

                                                                                     

- Logitech X-540                                            : 25  W RMS

                                                                                     

- Logitech x-530                                            : 25  W RMS

                                                                                     

- Creative I-Trigue 5600                                : 24  W RMS

                                                                                     

- Creative Inspire T5900                                : 24  W RMS

                                                                                     

- Creative Inspire T6060                                : 22  W RMS

                                                                                   

- Creative Inspire P5800                                : 22  W RMS

                                                                                     

- Creative Inspire 5200                                  : 17  W RMS

                                                                                     

- Creative Inspire GD580                              : 17  W RMS

                                                                                     

- Creative SBS 580                                        : 16  W RMS

                                                                                     

- Philips  SPA2600                                        : 12,5W RMS

_________________________________________________|

 

laga av Martin/Regone - Tar gjerne imot kommentarer og slikt!  :thumbup:

7501668[/snapback]

 

Pirkedetalj: skrivefeil på Surround:)

 

Ellers er det bare deilig å se Z-5500 trone toppen<3

Lenke til kommentar
Har beregna z-2300 suben til 85 watt og z-5500 suben til 75 watt jeg da :p

7532140[/snapback]

 

Ehm, på Logitech sida står det dette om z-2300:

 

* Sub-woofer: 120 watts RMS (into 8 ohms, @ 100Hz, @ 10% THD)

 

* Satellites: Left/Right: 40 watts RMS x 2 (into 8 ohms, @ 1khz, @ 10% THD)

 

Men har ikke noe særlig peiling på watt.. men jo mer watt kassa tar, er det jo logisk at den er sterkere.. tenkte jeg da :p

Endret av Regone
Lenke til kommentar

Hva i all verden er vitsen med å liste opp skrytewatt på datahøyttalere? Det sier jo ingen ting om lydtrykk eller om hvor godt og høyt de spiller.

 

En del billige/små data/kompaktanlegg oppgis med f.eks. "200W PMPO" ... noe som er en total fiksjonell måling. Det sier mer NEGATIVT om kvaliteten enn det viser hva høyttaleren/forsterkeren virkelig er god for, når selskapet som lager de må reklamere med løgn for å få folk til å kjøpe det.

 

Og når en produsent oppgir effekten med opptil 10% THD, da ville jeg i alle fall holdt meg langt unna. Så mye forvregning vil jo få enhver til å miste tenner.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Har beregna z-2300 suben til 85 watt og z-5500 suben til 75 watt jeg da :p

7532140[/snapback]

 

Ehm, på Logitech sida står det dette om z-2300:

 

* Sub-woofer: 120 watts RMS (into 8 ohms, @ 100Hz, @ 10% THD)

 

* Satellites: Left/Right: 40 watts RMS x 2 (into 8 ohms, @ 1khz, @ 10% THD)

 

Men har ikke noe særlig peiling på watt.. men jo mer watt kassa tar, er det jo logisk at den er sterkere.. tenkte jeg da :p

7542908[/snapback]

 

Jeg har regna ut wattene fra det strømforsyninga trekker fra lysnettet, med andre ord ekte, realistiske watt. ;)

Lenke til kommentar
Hva i all verden er vitsen med å liste opp skrytewatt på datahøyttalere? Det sier jo ingen ting om lydtrykk eller om hvor godt og høyt de spiller.

 

En del billige/små data/kompaktanlegg oppgis med f.eks. "200W PMPO" ... noe som er en total fiksjonell måling. Det sier mer NEGATIVT om kvaliteten enn det viser hva høyttaleren/forsterkeren virkelig er god for, når selskapet som lager de må reklamere med løgn for å få folk til å kjøpe det.

 

Og når en produsent oppgir effekten med opptil 10% THD, da ville jeg i alle fall holdt meg langt unna. Så mye forvregning vil jo få enhver til å miste tenner.

7544043[/snapback]

 

Jøsseball. Stå opp med det andre benet neste gang kanskje? Du kan komme med noen konstruktuive tips og råd, ikke bare lire av deg eder og galle og sable ned alle gode initiativer. Det er sikkert ikke alle som kan så mye som deg. Så mitt spørsmål: Hva skal lydstyrken da måles i? Appelsiner?

Lenke til kommentar
Jeg har regna ut wattene fra det strømforsyninga trekker fra lysnettet, med andre ord ekte, realistiske watt. ;)

7545315[/snapback]

ja, har du noe som helst peiling på watt, forsterkere og lyd, så ville du visst at det er ikke de wattene som teller. wattene som gjelder, er de som går inn i lasten (elementene), og forsterkere trekker en del mer fra strømnettet enn det som går inn i lasten. wattmålinger foregår ved at man måler hvor mange watt man er på når man når en viss mengde forvrengning. 10% THD er ikke holdbart i bruk, men gir fine skryteverdier.

 

Forsterkeren min drar vel oppunder 20W fra strømnettet, men den klarer jo omtrent 0.75W i gjennomsnitt til begge kanalene. ren klasse A, tostegs single-ended triode. Ja, watt er OVERVURDERT! er helt skremt over hvor mye lyd 0.75W gir med rimelig sensitive høyttalere. Høyt nokk for meg ja, og det er tilogmed kraft i bassen. Har ikke engang sub.

 

Lillebror har jalla-2.1 fra creative - kosta vel rundt 1500,- og har 150watts sub. Annlegget mitt spiller noe inn i hampen bedre på bass, og det gjør det med lav vreng.

 

 

Ren bass er god bass. Bassen skal ikke sluke alt annet.

 

 

For å se på volum osv, må man vite hvor sensitive høyttalerne er, og hvor mye forsterkeren greier å levere, rent.

 

 

Sitter selv med selvbygd annlegg i klassen oppunder 10k, og ja, dyrt annlegg ER verdt det!

Lenke til kommentar
Forsterkeren min drar vel oppunder 20W fra strømnettet, men den klarer jo omtrent 0.75W i gjennomsnitt til begge kanalene. ren klasse A, tostegs single-ended triode. Ja, watt er OVERVURDERT! er helt skremt over hvor mye lyd 0.75W gir med rimelig sensitive høyttalere. Høyt nokk for meg ja, og det er tilogmed kraft i bassen. Har ikke engang sub.

7556405[/snapback]

Er det klasse AB som har en virkningsgrad på 60%?

Jeg synes det var merkelig lav virkningsgrad på din forsterker. Eller skal klasse A være sånn?

 

Sensitiviteten på høyttalere er oppgitt for antall dB 1 meter fra ved 1 W. Når sensitiviteten selv på store og gode høyttalere ligger rundt 90-100 dB, betyr jo det at man får veldig mye lyd for 1 watt.

Hva skal man da med de resterende 99 wattene på en høyttaler som tåler 100W?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...