Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kabling av Netopia Router

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått Netopia ADSL router fra NGT. Jeg ønsker å installere denne på kontoret og ikke i gangen der kontakten står. Hva slags kabel kan jeg bruke fra ADSL kontakten til WAN porten på ruteren?

Må jeg bruke CAT5, eller kan jeg bruke en simpel telefonkabel som til ISDN?

"Ignorance is bliss"

[ Denne Melding var redigert av: jornh71 på 2002-11-20 17:01 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke noe cat5 kabel til det. Sjekk bare pinne kofigureringen. Er ikke helt sikker på hvordan den skal være. Tror du skal bruke en krysset kabel, men er som sagt ikke sikker. Bare se på den korte du har fra før, så ser du jo det...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-20 14:36, skrev GOMP:

Du kan ha vanlig tp fra veggkontakten til routeren. Men du må ha kryssa tp fra routeren til pc'en, evt. hubben. Jeg hadde montør her i dag.

Du behøver vel neppe TP eller noe annet enn en kabel, dette er jo samme signal som har fulgt linja fra sentralen og den er hvertfall ikke TP.

På TN så er det de to mitterste som er datasignalet men dette behøver jo ikke være likt hos NGT.

Lenke til kommentar

Det jeg prøvde å fortelle deg var at hvis du ser i den ene enden av cat5 kabelen din, hvordan hver enkelt leder sitter koblet der. Og så gjør du det samme i andre enden, så vil du se hvordan den er koblet, ikke sant... Og da lager du deg, eller kjøper en kabel som er koblet likt. Samme hva slags kabel det er omtrent. Hvis du hadde sett all dritt kabelen som de signalene går igjennom på vei hjem til deg, så hadde du begynt å lure på hvordan dette egentlig kan fungere i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...