Sjøbanan Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Hei, jeg lurer på hva en 10 mnd gammel qtek 9000 er verd, og om det er en bra PDA. Har lest litt på nette men tør ikke si noe siden jeg ikke har stor peiling Hvordan er denne forhold til qtek 9100 og s200? er qtek 9000 ganske nye siden den ligger under nye produkter? men hvorfor har den da 64 MB SDRAM og ikke 64 MB DDR SDRAM Dette kommer til og bli min første PDA:) Takk for hjelpende svar Mvh Stian Editt: forslag til andre PDA'er som jeg kan se på ? Endret 14. desember 2006 av Stian2345 Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Qtek 9000 var tilsiktet den profesjonelle bruker - har bra teknisk spec. f.eks CPUen. Typisk bruker er "Sjefer/Selgere". Personlig syntes jeg den er stor og klumpete. Kommer hele tida borti knapper på fronten. Skjermen vipper ned pga trykk med pennen mot skjermen. Jeg ville ikke lagt mye penger i en slik. Heller sett på hvilke andre PDAer som finnes på markedet. Qtek 9100 - Jeg selv har brukt tilsvarende PDA fra i-mate, altså i-mate K-JAM. Det er en bra PDA. Svakhetene fysisk er en Texas Instrument CPU på 200MHz. En del er ikke så happy for den. Man kan ikke sammenligne Qtek 9000 CPU en Intel 524 MHz med TI 200MHz. Men tregere er den selvfølgelig. Pennen som skyves inn i chassiet på undersiden kan falle ut pga en tapp som i hylsteret kan lett knekke. S200 er klin lik 9100. S200 har bare ikke tastatur. Denne ble vel designet med tanke på de som ønsket akkurat dette. Litt også fordi HTC (Som har produsert disse) også hadde S100 og S110 med et slikt design, men brukte operativsystemet PPC Windows 2003 SE. Alle disse maskinene er "Første generasjons" PDAer med Windows Mobile 5. De kom rundt september/Oktober 2005. Så nye regnes de ikke som. Qtek S110 var vel "I markedet" 1.5 mnd. Bare for å gi et perspektiv på ny/Gammelt innen dette markedet (S110 hadde annen farge og dobbelt minne i forhold til S100) Dette med minne kan du ikke velge. Alle produsenter bruker et lite utvalg av CPUer og minne, så der er det ikke mye å hente. Utover 2007 vil vi se PDAer/Smartphones med mer Flash ROM og RAM. Fordelen med å kjøpe en "Eldre" PDA er at ROMen/Firmware (Operativsystem, Radio ROM og Extended ROM) er forholdsvis stabil. Det er sluppet flere ROM oppgraderinger der feil er luka bort. Slike ROM oppgraderinger kan brukeren gjøre selv veldig enkelt. Min anbefaling: 9100 ville jeg personlig ikke kjøpt. Vet ikke hvor lang support tid det er på Qtek, men vi i i-mate (Jeg er i-mate support ansvarlig) kjører livslang gratis tlf-support og 2 års garanti på maskinene. Ha support og garanti i tankene uansett hvilken PDA du kjøper! Du kjøper et produkt, men oppstår det problemer, spm eller noe er det greit å vite at du kan få hjelp! Qtek 9100/I-mate K-JAM er en maskin jeg brukte i 6 mnd. Den siste ROMen er stabil. Ikke 3G/UMTS, noe jeg syntes er hypa opp pga dagens dekning, etc. Har EDGE. En helt ok maskin. Qtek S200/I-mate JAMin er samme maskin som 9100/K-JAM. Spm er om du vil ha tastatur eller ikke. Jeg er dåli til å tippe bruktpriser. Jeg ville ikke kjøpt 9000/JASJAR. Enten 9100/K-JAM/S200/JAMin, eller HTC P3600/TyTN. Pr. dags dato er det ikke så mange andre på markedet - ta en titt på Eten. De har gjort mye ut av produktene sine. Kikk gjerne på Asus og HP/Fujitsu Siemens også. Kommer Dell med flere PDAer (Noen mistenker de for å vente på neste Microsoft Windows Mobile operativsystem..Vet ikke om de offisielt har sagt de ikke kommer med flere) Hei, jeg lurer på hva en 10 mnd gammel qtek 9000 er verd, og om det er en bra PDA.Har lest litt på nette men tør ikke si noe siden jeg ikke har stor peiling Hvordan er denne forhold til qtek 9100 og s200? er qtek 9000 ganske nye siden den ligger under nye produkter? men hvorfor har den da 64 MB SDRAM og ikke 64 MB DDR SDRAM Dette kommer til og bli min første PDA:) Takk for hjelpende svar Mvh Stian Editt: forslag til andre PDA'er som jeg kan se på ? 7501644[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå