Zink Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 EP-8RDA+ døde pga. bad caps/ sprengte kondensatorer. Epox sendte samme modell men en nyere revisjon (rev.2.1). Her er de dårlige kondisene erstattet med bedre, pluss layout og noen mosfets er litt endra. Windows XP Pro SP2 kom greit opp på samme harddisken som ble brukt på det døde kortet. Problemet nå er ingen kontakt med usb-portene. De er aktivert i BIOS og kommer opp i enhetsbehandlingen uten merknad. Systemet er oppdatert med siste drivere, men ingen forskjell, bare døde usb-porter. Når jeg f.eks. setter inn en minnepinne så blinker den et kort sekund, men blir ikke registrert som enhet. Samme med skriver o.a. I tillegg til oppdateringer har jeg prøvd å avinstallere alt av usb fra enhetsbehandlingen, reinstallere Windows, reinstallere chipset drivere. Tenkte slippe formatering og backup når det var nesten perfekt ellers, men det er kanskje uunngåelig? Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hei, ikke helt likt, men har lignende problem. Kjører dual boot (2 hdd) ,med 2 separate OS (XP pro SP2). Den ene installasjonen finner mine usb enheter, den andre ikke.Ser defor ut som det er et OS problem hos meg. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Den ene installasjonen finner mine usb enheter, den andre ikke.Ser defor ut som det er et OS problem hos meg. Dette ser ut til å ende i ren installasjon - dvs. beholder filene på opprinnelig hdd og må kjøpe ny lisens til innstallasjonen på ny hdd. Det hadde vært en fordel om en kunne "presse" inn usb på opprinnelig innstallasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå