Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter det ganske meningsløse forsøket i DENNE tråden, er jeg klar for å gjøre det hele på en skikkelig måte. Denne gangen er ikke det viktigste å få mest mulig virus på kortest mulig tid, men derimot å lære mer om virus og ikke minst hvordan en skal fjærne dem.

Skal begynne på samme måte som sist, med en nyformatert harddisk og se hvor lang tid det går før noe skjer. Skal også ta et skjermbilde av oppgavebehandlingen i Windows (eventuelt andre programmer) ca. hver time for å se om det er blitt noen forandringer. Når maskinen er tvunget ned på knærne, kommer den viktigste delen, nemlig å se om det er mulig å få en svært syk maskin frisk igjen (formatering er juks). :)

SPØRSMÅL:

For å ta det viktigste først, så så lurer jeg på om det egentlig er noen interesse for dette. Selv er jeg ganske blank på dette området, så hvis det ikke er håp om å få noe/mye hjelp, gidder jeg ikke. :p

Hva slags program skal jeg bruke (bortsett fra oppgavebehandlinge i Windows) for å få en mest mulig fullstendig logg over hva som skjer i maskinen?

Trenger selvfølgelig tips til mange gode (og gratis) programmer for å fjerne virus og spyware

Tar også imot råd om hvordan dette skal gjennomføres på best mulig måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aller først bør du sørge for at de ikke spre seg tilbake til nettet(world wide)

7501397[/snapback]

Dette bekymrer meg også litt, men siden testmaskinen verken har msn, eller noen e-post konto, så har de vel ikke så store muligheter til å spre seg? Jeg mener, dritten er jo allerede på internett, så om den ligger på min maskin eller ikke, har vel ikke så mye å si?

Edit: Fint om noen kan bekrefte dette. Det finnes allerede nok virus på nettet, så jeg gidder ikke å bli med på å spre mer. :cry:

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar

En annen ting du bør tenke på, og det er at visse internett leverandører sperrer ute kontoer de ser kommer virus og lignende i fra. Og du får da ikke åpnet igjen før den maskinen er rensket 100% igjen.

Greit å tenke på så du plutslig ikke får død linje :)

Du kan jo og sette opp en fw som lar alt komme inn, men ikke noe ut annet en det aller høyst nødvendigste (port 80)

Endret av sesteen
Lenke til kommentar
Aller først bør du sørge for at de ikke spre seg tilbake til nettet(world wide)

7501397[/snapback]

Dette bekymrer meg også litt, men siden testmaskinen verken har msn, eller noen e-post konto, så har de vel ikke så store muligheter til å spre seg? Jeg mener, dritten er jo allerede på internett, så om den ligger på min maskin eller ikke, har vel ikke så mye å si?

Edit: Fint om noen kan bekrefte dette. Det finnes allerede nok virus på nettet, så jeg gidder ikke å bli med på å spre mer. :cry:

7501463[/snapback]

Noe(mye) av dritten sprer seg likevel selv om du ikke har e-post eller msn, en netttilkobling er nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...