Gå til innhold

HD DVD 360 Drive Impressions


lektroluv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke sikker, men får den ikke riktig strøm så funker den heller ikke riktig. Skaffer du en slik adapter du selv nevner så burde det være i orden.

 

Men husker ikke i farta om USA har 110V Mot vår 230V.. Hadde jeg huska det hadde det vært enkelere hehe :p

7638502[/snapback]

 

Finner du en link til en sånn adapter på nettet sånn så jeg kjøper riktig? :p

Lenke til kommentar

Plager dere det ikke litt at 360 får så mange adons, istedet for ps3 out of the box løsning?

 

Jeg er ingen fan boy, lurer på å kjøpe begge. Men faen, vist en skal ha en dubeditt i alle retninger, så blir det mye styr, ledninger og greier.

 

Fint å få muligheten med HDDVD da.

Lenke til kommentar
Plager dere det ikke litt at 360 får så mange adons, istedet for ps3 out of the box løsning?

7639053[/snapback]

Kommer jo an på hva man ønsker av konsollen det. Jeg har hverken behov for noen HD DVD-spiller eller trådløst nett, så for min del er det i hvertfall et stort pluss at jeg kan velge å la vær å bruke penger på det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Nå har jeg lest litt om HD DVD og Blu-Ray, og de to sammenlignet med HD materiale streamet fra pc.

 

HD DVD og Blu-Ray er nok litt bedre enn x264, Xvid osv. streamet fra pc. Bitraten er en del høyere, så bildet blir jo bedre. Først og fremst så er det ikke noe særlig macroblocking, som er veldig irriterende. (noen sier det forekommer på Blu-Ray)

Lyden er også bedre på en HD DVD-spiller, men det er når du har koblet den til med optisk spdif. Og på X360 så er vel lyden DD5.1, som noen sier ikke er så bra.

Lenke til kommentar
Synes den virker bra, og skal nok kjøpe hd-dvd spilleren :) Men vet noen når den kommer hit til Norge ?

7645880[/snapback]

 

Kommer nok, men om en stund skal du se. :)

7653312[/snapback]

hehe, okei.. Snakker vi 5 måneder feks? :p Eller kanskje 1 ?

7653527[/snapback]

 

sies vel at den skal komme i februar :)

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Okei, takk for svar.. Vet jeg hva jeg skal ønske meg til bursdag i Mars i alle fall;)

7653913[/snapback]

 

Du får den ganske billig fra utlandet. :)

Se signaturen min.

 

Tipper jeg kjøper en når HD-DVD formatet blir mer utbredt.

Noen som har link til en side som selger HD-DVD filmer?

Lenke til kommentar

Hei

Jeg fikk min fra Canada (1500kr) for et par dager siden. Bidet er helt enormt. Har testet 1080p, 1080i, 720p og 480p. Selv på 480p ser det ut som den feteste dvd´n jeg har, men når den spiller på 720p kommer du inn i en ny verden (King Kong i mitt tilfelle) og 1080p er helt rått.

 

Problemet mitt er at jeg bare har 24" ws som viser 1080p (1920*1200 oppløsning på skjermen) slik at jeg ikke kan sjekke hvordan bildet ser ut i litt størrelse. Men det er det jo andre på forumet her som kan :cry:

 

Skulle gjerne ha gått til innkjøp av en 1080p projektor, men det tillater ikke budsjettet ennå.

Lenke til kommentar
Hvordan funker den ikke?

7638476[/snapback]

 

Den blinker bare grønt.. Får ikke åpnet den. Oppdager ikke at jeg har satt inn HD DVD disken når jeg har gjort det.. Det kan vel ikke ha med strømkabelen å gjøre? Byttet bare den som fulgte med fra USA med en europeisk strømkabel.. Altså fra adapteren (boksen i midten) og inn i strømkontakta i veggen.. Hva gjør jeg?

7638482[/snapback]

 

Nå vet jeg ikke om du har din 360 koblet til netten, men hvis ikke, så må du kjører HD-Dvd driverne på konsollen din.

Du skal ha fått med en plate til HD-Dvd drevet som inneholder drivere og software slik at 360 kjenner igjen HD-Dvdformatet.

Hvis din 360 er koblet til nettet, og du har oppdatert 360 i høst, så skal driverne allerede ligge i konsollen din.

Lenke til kommentar

Jeg syns det hadde vært veldig fint om noen som har god kunnskap om generelt alt som har med HD å gjøre kunne gå sammen og lage en guide om HD - som blir satt som sticky her inne på forumet.. Etterlyser dette. Er mange som er forvirret der ute.

 

Stikkord til ting som bør omtales:

Hd-ready, Full-HD, 720p, 1080i, 1080p, BluRay, HD-DVD, HDMI/Komponent, Xbox360, PS3... alt dette bør vel nevnes..

 

Hvis noen vil og orker da :D

 

Fins det en slik tråd noe sted?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...