Gå til innhold

HD DVD 360 Drive Impressions


lektroluv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har omtrent alle HD DVDer 1080p film, ikke 720p. Eneste filmen jeg har som ikke har 1080p er japansk versjon av Equilibrium; står at den er i 1080i. Ellers så er alle HD DVDer jeg har kjøpt fra USA og England 1080p.

7616228[/snapback]

 

når du sier alle er i 1080p. betyr det at jeg som har 720p tv, vil bildet blir rart fordi den prøver og skalere mere enn det jeg har? eller vil den tilpasse seg til 720p?

Lenke til kommentar
Nå har omtrent alle HD DVDer 1080p film, ikke 720p. Eneste filmen jeg har som ikke har 1080p er japansk versjon av Equilibrium; står at den er i 1080i. Ellers så er alle HD DVDer jeg har kjøpt fra USA og England 1080p.

7616228[/snapback]

Åh?

 

Ja da har jeg lært noe nytt i dag og :).

Lenke til kommentar
Nå har omtrent alle HD DVDer 1080p film, ikke 720p. Eneste filmen jeg har som ikke har 1080p er japansk versjon av Equilibrium; står at den er i 1080i. Ellers så er alle HD DVDer jeg har kjøpt fra USA og England 1080p.

7616228[/snapback]

 

når du sier alle er i 1080p. betyr det at jeg som har 720p tv, vil bildet blir rart fordi den prøver og skalere mere enn det jeg har? eller vil den tilpasse seg til 720p?

7616312[/snapback]

 

Jeg har en TV med "bare" 720p og bildet ser utrolig bra ut her i hvert fall. Nå har ikke jeg sett hvordan det ville sett ut på en 1080p-TV, men etter det jeg har hørt så virker det som om 360en er veldig god til å skalere til bildet. Så det er ikke noe å bekymre seg over. :)

Lenke til kommentar

Hittil har jeg testet en rekke HD DVD filmer og eneste som skuffet var Superman The Movie men det skulle bare mangle da filmer er fra 1978.

 

Filmer som har blitt testet er: Terminator 3, M:I 1, 2, 3, Superman Returns, Batman Begins, King Kong, The Dukes Of Hazzard, Unforgiven og Apollo 13, alle filmene gav utrolig skarpe bilder utenom Superman (1978), rett og slett bitte litt bedre enn DVD kvalitet. Enkelte scener er dog veldig skarpe. :)

Lenke til kommentar
Nå har omtrent alle HD DVDer 1080p film, ikke 720p. Eneste filmen jeg har som ikke har 1080p er japansk versjon av Equilibrium; står at den er i 1080i. Ellers så er alle HD DVDer jeg har kjøpt fra USA og England 1080p.

7616228[/snapback]

 

når du sier alle er i 1080p. betyr det at jeg som har 720p tv, vil bildet blir rart fordi den prøver og skalere mere enn det jeg har? eller vil den tilpasse seg til 720p?

7616312[/snapback]

 

Blir bli slettes ikke rart. Det blir dritbra! :) Det å skalere ned og fylle en 720p TV med orginalt 1080p innhold er uproblematisk.

 

Når det gjelder 360 Addon spilleren og 360 så veit jeg ikke om det lønner seg å sette 360'n på 1080i ut eller 720p ut. På spill er vel de fleste enige om at 720p er det greieste ut fordi spillene er rendret i det oppløsningen. Men som sagt, filmen er lagret i 1080p - og en 1080i overføring av all den informasjonen til TV'n din og deretter nedskalering gjort av TV'n kan i en del tilfeller gi bedre resultat enn at avspilleren (i dette tilfelle 360'n) gjør skaleringen av 1080p til 720p før overføring. Det kommer litt ann på TV'n din. Prøv og se hva du liker best - veit at den første HD DVD spilleren fra Toshiba så "dårlig ut" når den ble satt på 720p ut - mens 1080i ut ga fantastiske resultater på 720p tv'er. (Dog - tror Toshiba fikset det senere med en firmware oppdatering).

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Fikk min i dag.. Men den var det jo selvfølgelelig noe galt med.. Virker ikke.. :( Hva gjør jeg? Er det lurt å ringe Microsoft Norge? Veit jo at den ikke har hatt release her enda, men må da være lov å "kjøpe den på ferie i USA?" Hvis den har gått i stykker må da det gå på garanti så lenge det ikke er min feil? Tror du det er mulig å sende den inn å få en ny?

 

Rob :hmm:

Lenke til kommentar
Hvordan funker den ikke?

7638476[/snapback]

 

Den blinker bare grønt.. Får ikke åpnet den. Oppdager ikke at jeg har satt inn HD DVD disken når jeg har gjort det.. Det kan vel ikke ha med strømkabelen å gjøre? Byttet bare den som fulgte med fra USA med en europeisk strømkabel.. Altså fra adapteren (boksen i midten) og inn i strømkontakta i veggen.. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
mener og ha lest fra andre at du trenger en liten strømadapter som kan gi den riktige spenningen. Skulle vist koste 50spenn på Chlas Olsson... Rett meg hvis jeg tar feil noen. Det hjelper ikke og bytte bare kabel som jeg har skjønt..

7638488[/snapback]

 

Oki.. Nå ser jeg ihvertfall lys i tunnelen :) Er det noen som veit dette her? Trenger hjelp :) Trenger jeg kun en sånn adapter fra amerikansk strømkontakt og over til norsk strømkontakt? Er det det eneste? Men når jeg får strøm på den med det kabelen jeg har og ikke får åpnet HD DVD-rommen, kan det da virke når jeg kun bruker en adapter imellom ledningen og veggen? Takker for gode innspill :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...