Gå til innhold

HD DVD 360 Drive Impressions


lektroluv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

nei.. følger med slik som tilhører landet du kjøper den i... men den er det bare og bytt til en norsk, som ligger og slenger, eller kjøpe en.... eller en overgang

Lenke til kommentar
nei.. følger med slik som tilhører landet du kjøper den i... men den er det bare og bytt til en norsk, som ligger og slenger, eller kjøpe en.... eller en overgang

7538310[/snapback]

 

Det er en sånn vanlig med to "øyne" ja.. Stemmer det. Hvilke slike aparater bruker vi i Norge som har sånn inngang? Hvor får jeg kjøpt det? Er det standard eller finnes det forskjellige av dem også.. Er litt grønn når det gjelder akkurat dette :)

Endret av GreenEye
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Heisann NIrD

Nå bestilte du hd dvd spilleren?  Jeg har også bestilt den samme spilleren fra videogames+ og min står på backorder.

Ble ordre status oppdatert før pakken ble sendt eller?

 

Gleder meg ...

7540114[/snapback]

 

 

det var backorder, når jeg bestillte, men fikk den etter 3 dager, ordre statusen ble forandret, fra procsessing, til send.. osv...

men det stod backorder heletiden..

Lenke til kommentar
Det hadde vært greit om folk som ikke ser noen særlig forskjell på hd dvd og vanlig dvd kunne lagt ved info om fremviseren de så filmen på.  Var det en 28 crt eller?

 

Tipper at de som ikke ser nytten ikke sitter på utstyret til å dra nytte av den ekstra oppløsningen som de nye hd formatene tilbyr.

 

Selv på 42" vil det være en slående natt/dag forskjell på SD og HD.  Det forutsetter selvfølgelig at tv'n minimum har 1280*720p.

7542132[/snapback]

 

Er enig med deg.

 

De som har lyst på HD DVD addon til maskina si og har en HD Ready TV med rimelig størrelse - ikke la screenshots av en film som ikke finnes en gang på HD DVD eller Blu-ray ennå være eksempel på forskjellen i kvalitet. Og i tillegg skalert hit og dit.. Star Wars som det ble vist bilder av her i tråden finnes ikke på HD DVD eller Blu-Ray ennå. At folk har lastet ned fra torrent noe som har gått via satelitt eller kabel TV i 720p og i vesentlig lavere bithastighet enn HD DVD/Blu-ray bruker, sier ikke ikke noe om noe om hvordan senere ekte HD DVD/Bluray versjoner som blir kodet i 1080p/24 i god bithastighet med gode codec'er ser ut. Ei heller om statusen av nårværende ekte HD titler i 1080p/24. Kjære vene...

 

Jeg har kost meg med DVD oppskalert i 1080p i noen uker. Noe ser bra ut, noe faller igjennom. Men da jeg skaffet med Blu-ray spiller + filmer her om dagen og fikk se ekte HD matriale så fikk jeg hakeslepp. Forsjellen mellom oppskalert DVD og Blu-ray (og da også HD DVD) er virkelig stor. Skaprheten, dybden/3d følelsen -Dybdeskarphet, fargene ikke minst, alt... Ette å ha sett en par blu-ray filmer slang jeg inn Ringenes Herre (vanlig DVD) og oppskalerte det til 1080p - noe jeg har syntes sett virkelig bra ut før! Ble nesten trist av det. Borte var dybden i bildet, skarpheten, detaljene, akkurat som det var et slør over hele bildet. Det var som å prøve å rekonstruere russetida med kun lettøl.

 

Ja, men venner seg fort til HD matriale som en sa her over. Og det var derfor skuffelsen ble så stor da jeg så vanlig DVD oppskalert til 1080p igjen. Og jeg vennet meg fort til DVD også i sin tid - men gikk ikke tilbake til VHS av den grunn.

 

At majoriteten venter til ting faller i pris forstår jeg godt. Stand alone spillerene er nok for dyre ennå. Men vi entusiastene får kose oss i mens da ;)

 

Men du trenger ikke være entusiast for å punge snaue 2000,- for hd dvd addon til Xbox 360 i hvert fall. Løp og kjøp. http://www.amazon.com/Xbox-360-HD-DVD-Play...5529482-1436121

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Jeg har tidligere i tråden advart mot diskusjon av om hd-dvd er bra eller ei. Når da en bruker siterer et innlegg før min advarsel, og så fortsetter diskusjonen jeg stanset, så er disse innleggene nå blitt fjernet.

 

Hold dere on topic, start gjerne en ny tråd i multimedia-forumet vårt om dere ønsker å diskutere hd-dvd.

Lenke til kommentar
nå har jeg hatt hd dvden i 24 timer å kan bare si att den er värt alle penger bestillte den på onsdag fikk den på torsdag fort går det

7559565[/snapback]

Fra hvilken butikk? Og hva slags pris endte du opp med å betale?

7563278[/snapback]

 

 

 

 

köpte den fra dvdirect.se kosta 2695 kr men det var den värt kanon bilde på den

Lenke til kommentar
Prøv Amazone UK. Flere av filmene der har norsk tekst. Jeg venter bl.a. på King Kong m/norsk tekst som jeg bestilte derfra. Serenity og The Pianist har også norsk tekst. LItt usikker på Superman Returns. Jeg snakker da  om Sone2 titler bestilt fra Amazone.uk . Veit at de som har bestilt fra en play.com, dvdstrax, amazone.com har fått sone1 filmer - da uten norsk tekst.

 

Ellers har følgende HD DVD filmer fra Studio Canal norsk tekst:

Total Recall

The Fog

Basic Instinct

King Kong (obs 1976 versjonen)

Rambo 1, 2 og 3

Elephant Man

 

Disse skal være ute, og det kommer flere fra Studio Canal utover vinteren.

 

Kilde: http://studiocanal.cine-solutions.com/inde...e=theme&id=1281

Kilde: http://hddvdformat.blogspot.com/

7534840[/snapback]

 

Hvor ser du at de har norsk tekst??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...