Gå til innhold

HD DVD 360 Drive Impressions


lektroluv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kjem vell veldig ann på kor nært ein sitter skjermen. Og sitter du 3 meter frå din 32" HDTV så vil eg tru du vil ha problemer med å skille 480p og 1080p uansett kor bra syn du har.

7507138[/snapback]

 

hahaha du tuller? Ser da lett forskjell selv om jeg står 5 meter i fra skjermen. Og jeg har ikke helt perfekt syn.

Lenke til kommentar

Om en vanlig dvd film har 720x480 med 4:2:0 chroma koding vil vel ha betydelig mindre fargedetalj informasjon enn et HDTV signal med 1080p koda med samme 4:2:0 reduksjon. Skulle tro at det var noe aa hente pga. dette ogsaa paa mindre skjermer, hvor man da faktisk ender opp med 720x480 chroma opploesning?

Lenke til kommentar

Herregud er da såre enkelt det her. HD er BEDRE en DVD. Jeg merker det på helheten i filmene jeg ser. Farger, dybder, detaljer og det føles mer "ekte". Så matrix x antall på DVD i sin tid og når jeg så den på HD-DVD så ble det en annen verden. Vegrer meg for å se på xvider og dvder nå. Jeg merka stor forskjell og det har de aller fleste og sagt som jeg kjenner.

 

HD-DVD og Blu-ray kjem med bare ein liten kvalitetsaukning på biletet. Noko som viser seg mest om du har TV over 50", og det er det ikkje mange som har

 

Har du sett HD eller? Er ikke bare en liten kvalitetsøking! Kanskje på tide å se skikkelig HD matriell før en utaler seg.

Lenke til kommentar
Vel folkens da fikk jeg endelig min HD DVD i posten i dag.

 

Grattis. :) Du bestilte fra Canada? Kom deg unna tollen og alt?

Tørr nesten ikke bestille sånne ting fra utlandet. Er greit å ha garanti om noe skulle skje.

7508262[/snapback]

 

Kjøpte det via eBay. Og det rare er at jeg slapp unna tollen selv om det på pakkeseddelen stod Total Value $99.99 og Postage and Fees $31.90

 

Lucky me.:D

 

EDIT: Akkurat nå ser jeg på Serenity på DVD og bildestøyen vises som klare dagen på TV`en. Ingen bildestøy på HD DVD. :thumbup:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Herregud er da såre enkelt det her. HD er BEDRE en DVD. Jeg merker det på helheten i filmene jeg ser. Farger, dybder, detaljer og det føles mer "ekte". Så matrix x antall på DVD i sin tid og når jeg så den på HD-DVD så ble det en annen verden. Vegrer meg for å se på xvider og dvder nå. Jeg merka stor forskjell og det har de aller fleste og sagt som jeg kjenner.

 

 

hvor kjøpte du Matrix på HD-DVD

Lenke til kommentar

Jeg så i går Transporter2 på DVD på min hdreadyh 37" lcd

 

I dag så så jeg et 5 minutter langt klipp i HD DVD på en samsung 40" 720p-skjerm.

 

Det var natt og dag - vanvittig mye bedre etter min mening! :)

 

MEN!

 

Denne tråden handler om Xbox360 sin HD-addon - IKKE hvor bra HDDVD er. Vi stopper derfor off topic nå, og starter å diskutere emnet igjen!

Lenke til kommentar
Spilleren er sonefri ja. Er bare en usb-plugg som går fra spilleren til xboxen, ingen videoutganger på selve spilleren.

7525108[/snapback]

 

Oki :) Den er god =)

 

Men hvis jeg for eks kjøper en film fra play.com, er det norsk subtitle på filmen da? Hvor bør man kjøpe filmene henn? Har vel ikke disse i vanlige butikker i Norge enda?

Lenke til kommentar

Prøv Amazone UK. Flere av filmene der har norsk tekst. Jeg venter bl.a. på King Kong m/norsk tekst som jeg bestilte derfra. Serenity og The Pianist har også norsk tekst. LItt usikker på Superman Returns. Jeg snakker da om Sone2 titler bestilt fra Amazone.uk . Veit at de som har bestilt fra en play.com, dvdstrax, amazone.com har fått sone1 filmer - da uten norsk tekst.

 

Ellers har følgende HD DVD filmer fra Studio Canal norsk tekst:

Total Recall

The Fog

Basic Instinct

King Kong (obs 1976 versjonen)

Rambo 1, 2 og 3

Elephant Man

 

Disse skal være ute, og det kommer flere fra Studio Canal utover vinteren.

 

Kilde: http://studiocanal.cine-solutions.com/inde...e=theme&id=1281

Kilde: http://hddvdformat.blogspot.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...