Gå til innhold

HD DVD 360 Drive Impressions


lektroluv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres gøy ut! Hvor mye koster en HD-DVD for tiden egentlig? Har Xbox360 og blir jo fristet av dette..

 

Forøvrig tror je gikke det er noe problem å få til samme greie på BluRay, går vel på hvor mye tid de har lagt i programmeringen av dette. Bah skulle ønske det bare var ett format.

 

EDIT: På den bloggen kan det nesten virke som at han har stilt ned brightness/contrast på DVD-screens'ene. Ja, HD-DVD har bedre bildekvalitet(høyere oppløsning) og klarer bilde, men det skal vel ikke være forskjell på lys- og kontrastnivåene likevel? :ermm:

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar

Ut i fra bildene jeg har sett så fatter jeg ikke hva pointet med HD-DVD er. Ja du ser en liten forskjell, men hva så? Etter en stund er du vant med det litt forbedrede bildet, da legger du ikke merke til det en gang. DVD er greit nok for meg i hvertfall.

 

Men, vil den bli brukt til spill etter hvert. Mener jeg har hørt nei, men er det helt umulig? For hvis det er mulig blir add-on'en plutselig mye mer interessant...

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Ut i fra bildene jeg har sett så fatter jeg ikke hva pointet med HD-DVD er. Ja du ser en liten forskjell, men hva så? Etter en stund er du vant med det litt forbedrede bildet, da legger du ikke merke til det en gang. DVD er greit nok for meg i hvertfall.

 

Det har litt å si på størrelsen på TV'en din. Denne oversikten er ganske fin:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
resolution_chart.jpg

link

Endret av lektroluv
Lenke til kommentar
Men, vil den bli brukt til spill etter hvert. Mener jeg har hørt nei, men er det helt umulig? For hvis det er mulig blir add-on'en plutselig mye mer interessant...

7502178[/snapback]

Den vil kun bli til film, spill gis allerede ut i opptil 1080p.

Du ser tydelig forskjell på dvd og hd dvd på en større skjerm.

Lenke til kommentar
Jeg er så glad, så glad at jeg har 1080p TV  :D

 

For denne HD DVD-spilleren skal rett inn i hylla med en gang den lanseres i Norge.

7503521[/snapback]

 

og noen som vet når det skjer?

7503794[/snapback]

 

Det jeg har hørt helt ubekreftede rykter om er februar, men ikke ta det for helt god fisk.

Lenke til kommentar
Jeg er så glad, så glad at jeg har 1080p TV  :D

 

For denne HD DVD-spilleren skal rett inn i hylla med en gang den lanseres i Norge.

7503521[/snapback]

 

hva slags tv har du ??

7504056[/snapback]

 

Kjøpte den faktisk på lørdag. Valgte Samsung på grunn av at jeg liker designet klart best på Samsungene.

 

Modellen er en LCD-TV LE40F71B som er en flunka ny 40-tommer med 1920x1080. Ville gjerne ha en TV som vokser med oppgavene utover i 2007.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Ut i fra bildene jeg har sett så fatter jeg ikke hva pointet med HD-DVD er. Ja du ser en liten forskjell, men hva så? Etter en stund er du vant med det litt forbedrede bildet, da legger du ikke merke til det en gang. DVD er greit nok for meg i hvertfall.

 

Men, vil den bli brukt til spill etter hvert. Mener jeg har hørt nei, men er det helt umulig? For hvis det er mulig blir add-on'en plutselig mye mer interessant...

7502178[/snapback]

 

da har du tydligvis ikke sett på en HD-DVD film!

bilde kvaliteten og farger er som natt og dag, fra DVD til HD-DVD.

og menyen er mye lettere, som popper up når man vill i filmen.

 

nå bruker jeg min på en 120" HD PJ.... her er det veldig veldig stor forskjell fra DVD og HD-DVD

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

nei vell ha øynene mine blitt bedre over natta da?

er ikke sikkert at det blir bedre teknisk sett, men det ser mye skarpere ut og fargene blander seg ikke sammen på en måte. så det virker som fargene blir varmere og mer "ekte"

 

man ser stor forskjell på dette på Universal introen f.eks...

Lenke til kommentar

Med bedret komprimering, langt høyere bithastighet, 4 ganger oppløsning så sier det seg at fargene blir bedre.

 

De hd dvd demoene jeg har gir en fargedybde, en klarhet og styrke i fargene som ingen av DVD filmene mine gir. Dette uten å virke kunstig! Det er det som har kanskje slått meg mest når jeg ser HD. Kanskje mere enn skarpheten.

 

Nå - sitter du på et shitty display så begrenser det seg nok.

 

PS3 Blu-ray vs 360 HD DVD addon - her blir det de enkelte filmer som avgjør så langt jeg kan forstå. De første filmene på blu-ray så merkbart dårligere ut enn sine brøde på HD DVD - også samme film fra samme selskap! Dette hadde med komprimeringsformatet de valgte for blu-ray titlene og hvordan jobben på den enkelte film ble utført. Senere titler for blu-ray har hatt bedring på dette.

 

Har ikke 360 add-on, men de aller fleste rapporter fra statene sier at den gir et bilde helt sammenlignbart med Toshiba's først generasjon stand alone hd dvd spiller. Og den står ikke tilbake for noen blu-ray spiller. Men til sist blir den enkelte film du putter inn som bestemmer dette. Kvaliteten på disse er varierende.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Fargene er jo elendige enda, spessielt mørke toner er jo ein katastrofe samanlikna med analogt. Overgangen frå mørk rød til svart skriker jo katastrofe. Det er jo enda bare 255 verdier mellom kvit og svart. Det finnes jo ein god del bildebehandlere då som oppskalerer denne verdien, men dei eksisterer og for DVD. Hadde Blu-ray og HD-DVD levert filmer med 48biters farger i tillegg til 1080p oppløsning så hadde det vore ein verdig avtaker. Men eg trur det blir eindel år til før folk faktisk blir villig til å skifte filmmedium. Med dagens teknologi blir overgangen for liten og dyr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Fargene er jo elendige enda, spessielt mørke toner er jo ein katastrofe samanlikna med analogt. Overgangen frå mørk rød til svart skriker jo katastrofe. Det er jo enda bare 255 verdier mellom kvit og svart. Det finnes jo ein god del bildebehandlere då som oppskalerer denne verdien, men dei eksisterer og for DVD. Hadde Blu-ray og HD-DVD levert filmer med 48biters farger i tillegg til 1080p oppløsning så hadde det vore ein verdig avtaker. Men eg trur det blir eindel år til før folk faktisk blir villig til å skifte filmmedium. Med dagens teknologi blir overgangen for liten og dyr.

7504918[/snapback]

 

har du kanskje tenkt på at det er skjermen din er dårlig?

eller hva med øynene... jeg gir blaffen i hvor mange farger det finnes bla bla bla og bit rate... jeg har to saker midt i trynet som forteller meg hva som skjer.

 

HD-DVD er mer enn en verdig avtaker, jeg har bare sett filmene i 720p siden PJ min er native 720p. utrolig bra! tviler på at man ser så mye forskjell fra 720p og 1080p.

men kommer nok til og kjøpe meg en 1080p PJ sener så da blir det HD-dvd i 1080p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...